Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022

Πανελλαδικές - Βάσεις Εισαγωγής 2022: Απίστευτες αστοχίες και παραλείψεις σε βάρος των υποψηφίων του 10%


Με ποια λογική διατηρούνται οι συντελεστές των σχολών για τις ΕΒΕ που ίσχυαν το 2021 και δεν ισχύουν οι νέοι του 2022 για τα μηχανογραφικά των υποψήφιων του 10%;
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αδιαφορεί και να επηρεάζει τις ζωές νέων παιδιών, χωρίς καν να ενδιαφέρεται γι΄ αυτό, παρόλο που είναι το ίδιο υπεύθυνο, με αστοχίες και αδικαιολόγητες παραλήψεις.
Και μπαίνω απευθείας στο θέμα:
Με ποια λογική διατηρούνται οι συντελεστές των σχολών για τις ΕΒΕ που ίσχυαν το 2021 και δεν ισχύουν οι νέοι του 2022 για τα μηχανογραφικά των υποψήφιων του 10%;
Φυσικά οι ΕΒΕ προκύπτουν από τις επιδόσεις των υποψήφιων κατά τη χρονιά που διαγωνίστηκαν στις πανελλήνιες, αφού διεκδικούν μια θέση και συναγωνίζονται μεταξύ τους.
Όμως με ποια λογική, εφόσον μάλιστα οι ίδιες οι σχολές έχουν αναθεωρήσει κατά πολύ τους συντελεστές τους, παραμένουν σε ισχύ οι περσινοί, για αυτούς τους υποψήφιους του 10%;
Σας δίνω ένα παράδειγμα:
Πέρυσι η Αρχιτεκτονική Σχολή της Ξάνθης είχε συντελεστή για τα ειδικά μαθήματα 1.20 για το ελεύθερο και το γραμμικό σχέδιο αντίστοιχα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εισακτέοι της χρονιάς να είναι 0. Για τη φετινή χρονιά η σχολή αναθεώρησε και έβαλε ως απαιτούμενο συντελεστή το 0.80 για κάθε σχέδιο ξεχωριστά. Όμως έρχεται το υπουργείο και λέει ότι οι υποψήφιοι του 10% θα εισαχθούν με τις περσινές ΕΒΕ και τους περσινούς συντελεστές. Υπάρχει πραγματικά κανείς που να πιστεύει ότι θα υπάρχει έστω και ένας εισακτέος από το 10% στην Αρχιτεκτονική της Ξάνθης;
Η απάντηση που πήρα σήμερα σε ερώτησή μου σε υπαλλήλους του υπουργείου (μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια για επικοινωνία) ήταν ότι είναι λογικό και εύλογο το ερώτημά μου, αλλά αποκλείεται να αλλάξει κάτι για φέτος, ίσως διορθωθεί για την επόμενη χρονιά.
Έρχομαι λοιπόν και ρωτώ το Υπουργείο Παιδείας και την κ. Κεραμέως ευθέως:
  • Η έγκαιρη δημοσιοποίηση και η διαβούλευση για την αλλαγή κάποιων νόμων και κανονισμών, δίνει τη δυνατότητα να εντοπιστούν και να διορθωθούν τυχόν λάθη και αδικίες. Πώς ακριβώς εξασφαλίστηκε αυτό, πέρυσι με τους συντελεστές να ανακοινώνονται μετά τις 20 Μαΐου και φέτος να διαπιστώνουν οι υποψήφιοι του 10% κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, ότι τους αποκλείουν και πάλι από τις σχολές οι περσινοί συντελεστές;
  • Εφόσον κάποιες σχολές αναθεώρησαν και μείωσαν τους συντελεστές για τις ΕΒΕ, με ποια λογική το υπουργείο απαιτεί να κριθούν οι υποψήφιοι με τους περσινούς συντελεστές; Μήπως άραγε οι επιτυχόντες θα εγγραφούν στο 3ο εξάμηνο για να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της σχολής που ίσχυαν κατά την προηγούμενη χρονιά;
  • Η τακτική του «αποφασίζουμε και διατάζουμε» χωρίς κανείς να γνωρίζει εγκαίρως και να έχει ενημερωθεί ακριβώς για το τι θα ισχύσει, άραγε ποιον εξυπηρετεί;
  • Δεν είναι υποχρέωση του υπουργείου να εξασφαλίζει τη δίκαιη και αδιάβλητη συμμετοχή όλων στις εκπαιδευτικές διαδικασίες; Χωρίς να γνωρίζουν έγκαιρα οι υποψήφιοι τι τους περιμένει πώς ακριβώς διασφαλίζεται αυτό;
  • Πέρυσι ανερυθρίαστα η κ. Κεραμέως υποστήριξε ότι είναι φυσικό σε κάθε νέο σύστημα να προκύπτουν τυχόν αστοχίες ή αδικίες, οι οποίες όμως στην πορεία θα διορθωθούν. Οι αστοχίες και οι αδικίες δυστυχώς συνεχίζονται και ρωτώ τι έφταιξαν αυτά τα παιδιά που είχαν την ατυχία να διαγωνιστούν αυτά τα δύο χρόνια; Είστε υπόλογοι για το μέλλον αυτών των παιδιών.
  • Κανονικά δεν θα έπρεπε να τρέμετε στην ιδέα να θίξετε το μέλλον και την πορεία έστω και ενός νέου ανθρώπου, δεν θα έπρεπε να εξετάζετε κάθε δυνατό ενδεχόμενο μην τυχόν και αδικηθεί έστω και ένας υποψήφιος;
Το να επιλέγονται οι υποψήφιοι της χρονιάς με τους συντελεστές της προηγούμενης δεν στέκει με τη λογική και κάθε νοήμων άνθρωπος μπορεί να το κατανοήσει.
Η αδιαφορία του υπουργείου για την ευθύνη που έχει απέναντι στους νέους υποψήφιους, τα τελευταία δύο χρόνια δυστυχώς εγκλώβισε πολλά παιδιά σε αποκλεισμούς και λύσεις ανάγκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα