Λόγω της ακρίβειας, 9 στους 10 έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και σε ένδυση-υπόδηση, διασκέδαση, ταξίδια-διακοπές κ.ά.
Ψαλίδι…
Αναλυτικά, το 80% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα, το 77% στο σούπερ μάρκετ, ενώ 7 στους 10 αναφέρουν ότι έχουν περιορίσει τις αγορές σε τρόφιμα και ποτά. Ακολούθως, το 64% επισημαίνει ότι έχει μειώσει τις αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης, το 61% τη διασκέδαση έξω από το σπίτι, το 58% το πετρέλαιο θέρμανσης και 4 στους 10 τα ταξίδια και τις διακοπές.
Εκτός από μειώσεις και περικοπές, οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις ανάγκες τους κι εστιάζουν σε ευκαιρίες και εναλλακτικές. Αναλυτικά, το 77% κάνει οικονομία σε ρεύμα και βενζίνη, το 75% επανεξετάζει τι πραγματικά χρειάζεται, το 74% αναζητά πολύ περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις και το 70% δηλώνει ότι αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα. Αντίστοιχα, 6 στους 10 ψάχνουν πολλές εναλλακτικές πριν προχωρήσουν σε αγορές, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) ψωνίζουν περισσότερα private labels.
Προβληματισμός
Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες των Ελλήνων σήμερα, στο Top 3 βρίσκονται η ακρίβεια, η οικονομική κατάσταση και η ενεργειακή κρίση, και ακολουθούν η ενδοοικογενειακή βία και η πολιτική κατάσταση στη χώρα.
Για το μέλλον, η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η αύξηση του κόστους της ενέργειας και του ρεύματος (47%), οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα (43%) και η μείωση του εισοδήματος (10%).
Μάλιστα, η πλειονότητα θεωρεί ότι οι τιμές έχουν ανέβει υπερβολικά/αρκετά σε 12 από τα 18 εξεταζόμενα είδη. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θεωρεί ότι το ηλεκτρικό ρεύμα, τα καύσιμα αυτοκινήτου, το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο, το σούπερ μάρκετ και τα τρόφιμα έχουν ακριβύνει υπερβολικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα