Ο Στράτος Στρατηγάκης, σύμβουλος σταδιοδρομίας και μαθηματικός – ερευνητής, μιλώντας στην ΕΡΤ εξήγησε ότι δεν πρέπει οι μαθητές να αγχώνονται για τον τρόπο μετάδοσης των θεμάτων, μετά τα "χτυπήματα” χάκερς στην Τράπεζα Θεμάτων.
"Να πω κάτι για να ηρεμήσουν λίγο τα παιδιά σχετικά με το σύστημα μετάδοσης. Το σύστημα μετάδοσης των θεμάτων είναι τελείως διαφορετικό από της τράπεζας θεμάτων, διότι εκεί είναι άλλο το ζητούμενο. Εκεί είναι 4 θέματα κάθε μέρα να φθάνουν στα εξεταστικά κέντρα. Εκεί ο φόβος είναι μην υποκλέψει κάποιος τα θέματα και αυτό το ζήτημα έχει εδώ και 25 χρόνια αντιμετωπιστεί μέσω ειδικού συστήματος που στέλνει τα θέματα. Άρα δεν πρέπει τα παιδιά να ανησυχούν ότι μπορεί να συμβεί πάλι κάτι, όπως έγινε με την τράπεζα θεμάτων. Φυσικά όλες αυτές οι ιστορίες τα αποσταθεροποιούν τα παιδιά γιατί είναι σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Ένιωσα πολύ άσχημα για τα παιδιά. Κάποιος δηλαδή έπαιξε με τα παιδιά προσπαθώντας να πετύχει κάτι άλλο και αυτό με εκνεύρισε πάρα πολύ. Θα προσπαθήσω λοιπόν έτσι να τους δώσω λίγο κουράγιο, να τους εξηγήσω ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο χάλια και επειδή είμαι μαθηματικός θα το κάνω δια των αριθμών” τόνισε ο κ. Στρατηγάκης.
"Υπάρχει περίπτωση κάποια χρόνια το να γράψεις 15 να είναι καλύτερο από το να γράψεις 18. Πρέπει λοιπόν να το πιάσουμε από την αρχή και να ορίσουμε ποιο είναι το ζητούμενο. Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι στην Ιατρική Αθήνας για παράδειγμα, που έχει 140 θέσεις θα περάσουν οι πρώτοι 140 που έχουν δηλώσει την Ιατρική ασχέτως πώς θα γράψουν, αρκεί να περνούν την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι αν μια χρονιά είναι εύκολα τα θέματα και έχω γράψει 18, πρέπει να γράψεις 19. Αν μια χρονιά είναι πολύ δύσκολα τα θέματα και έχω γράψει 15, εσύ πρέπει να γράψεις 16. Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι να γράψεις 19. Το ζητούμενο είναι να γράψεις καλύτερα από τους άλλους και τη στιγμή που γράφεις αυτό δεν μπορείς να το ξέρεις. Το λέω αυτό γιατί πολλές φορές αριστούχοι, οι οποίοι διεκδικούν θέσεις σε περιζήτητες σχολές βλέπουν ότι δεν ξέρουν ένα θέμα και τρελαίνονται, καταρρέουν. Αυτό τώρα επειδή ακούγεται θεωρητικό πρέπει να πάμε να το δούμε στην πράξη:
Το 2020 έγραψαν πάνω από 16 στη Χημεία 1950 παιδιά. Το 2021 και το 2022 έγραψαν 1957 παιδιά πάνω από 18, 2246 το 2022 πάνω από 18. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το 16 εδώ του 2020 ήταν καλύτερο από το 18 του 2021 και του 2022.
Στη Βιολογία το 2019 έγραψαν πάνω από 18, 4.316 παιδιά, ενώ το 2020 έγραψαν πάνω από 16 συνολικά 3531 παιδιά και πάνω από 15 4431.
Το συμπέρασμα είναι ότι αν τα θέματα είναι δύσκολα μπορεί το 15 να είναι υπεραρκετό για να πετύχουμε το στόχο μας. Αν τα θέματα είναι εύκολα το 18 μπορεί να μην είναι αρκετό. Συνεπώς, τη στιγμή που οι μαθητές γράφουν δεν μπορούν να ξέρουν αν ο βαθμός που θα γράψουν είναι αρκετός για να πιάσουν το στόχο τους. Γι αυτό λοιπόν ψυχραιμία και κυρίως αν υπάρχει μία αποτυχία σε ένα μάθημα δεν το βάζουμε κάτω, διότι ο πρώτος στόχος όλων των υποψηφίων είναι να περάσουν το φράγμα τις ελάχιστης βάσης εισαγωγής και για να περάσουν το φράγμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής πρέπει να έχουν υψηλό μέσο όρο”, εξήγησε ο κ. Στρατηγάκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα