Τη μονάδα στην Καλλιρρόη επισκέφθηκαν, μετά την πρόσκληση της περιφέρειας, οι δήμαρχοι Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος, Τριφυλίας Γιώργος Λεβεντάκης και Οιχαλίας Παναγιώτα Γεωργακοπούλου, καθώς και εκπρόσωποι άλλων δύο Δήμων του Νομού, Δυτικής Μάνης και Οιχαλίας, αλλά και ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Πελοποννήσου, Σταύρος Αργειτάκος. Παραβρέθηκαν ακόμη ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ανδρέας Τσουκαλάς και ο αντιπεριφερειάρχης ΣΔΙΤ Απορριμμάτων Χρήστος Λαμπρόπουλος.
Ένα θέμα που τέθηκε ήταν η απόδοση αντισταθμιστικών ωφελημάτων στους Δήμους στα όρια των οποίων βρίσκονται οι μονάδες διαχείρισης, στη συγκεκριμένη περίπτωση στο Δήμο Οιχαλίας. Ο περιφερειάρχης ζήτησε το προσωπικό που εργάζεται στις μονάδες να κατάγεται από τους τοπικούς Δήμους, όσο αυτό είναι δυνατό. Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ είπε ότι στο σχεδιασμό είναι να θεσπιστεί ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλεται από τους υπόλοιπους Δήμους, καθώς επίσης να είναι μειωμένο το κόστος μεταφοράς για τους Δήμους στα όρια των οποίων λειτουργούν οι μονάδες διαχείρισης.
Σε ό,τι αφορά το κόστος διαχείρισης, ο εκπρόσωπος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κ. Αγραφιώτης υποστήριξε ότι είναι το χαμηλότερο στην Ελλάδα, ανέρχεται σε 69 ευρώ τον τόνο (δεν περιλαμβάνει τη μεταφορά και το τέλος υπέρ του ΦΟΔΣΑ) και ότι το κόστος αυτό θα βαίνει μειούμενο όταν ξεκινήσει η ολοκληρωμένη διαχείριση. “Το κόστος είναι το φθηνότερο στη χώρα, 69 ευρώ τον τόνο. Τόσο πληρώνουν ήδη οι Δήμοι. Όλη αυτή η φιλολογία που υπήρχε, κάτι καταπληκτικά μαθηματικά που λέγανε, δε ξέρω πως τα υπολογίζανε, έχει αποδειχθεί εδώ και δέκα μήνες ότι το κόστος είναι 69 ευρώ και θεωρούμε θα βαίνει μειούμενο γιατί όταν ξεκινήσει η κανονική λειτουργία των μονάδων θα υπάρχει πράσινο ταμείο, δηλαδή τα υπερβάλλοντα έσοδα από την ενέργεια και τα ανακυκλώσιμα, το 50%, θα ξαναγυρίζει στον ΦΟΔΣΑ, που σημαίνει ότι θα επιδοτεί τη μείωση του κόστους”, είπε συγκεκριμένα ο κ. Αγραφιώτης.
Ο κ. Νίκας τόνισε ότι “ως Περιφέρεια έχουμε υποχρέωση -ως κύριοι του έργου- να ρυθμίσουμε όλες τις λεπτομέρειες ώστε αυτό να παραδοθεί χωρίς προβλήματα στον ΦοΔΣΑ και βεβαίως να προχωρήσουμε την διαδικασία της ανακύκλωσης, σε ολόκληρη την Περιφέρεια. Στο άμεσο μέλλον ξεκινάμε μια μεγάλη σχετική καμπάνια μέσα από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης”. Για τους Δήμους που δεν πληρώνουν είπε ότι “δυστυχώς ορισμένοι δήμοι από την 1η διαχειριστική ενότητα δεν πληρώνουν. Είναι μεγάλοι δήμοι, ενώ οι μικροί δήμοι είναι εξαιρετικά συνεπείς” σημείωσε ο Π. Νίκας, προσθέτοντας ότι “η οφειλή αυτή δημιουργεί συνθήκες διεκδίκησης από την εταιρεία και επαναδιαπραγμάτευσης ορισμένων πραγμάτων” για να καταλήξει υπογραμμίζοντας: “Αυτό θα πρέπει να τελειώνει και καλώ -για μία ακόμα φορά- τους οφειλέτες δήμους να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους”.
Δηλώσεις ικανοποίησης για την έναρξη της μεταβατικής διαχείρισης των απορριμμάτων του Νομού σε κεντρικό επίπεδο έκαναν και οι δήμαρχοι που παραβρέθηκαν στη μονάδα. Στ.Μ.
Ο κ. Νίκας τόνισε ότι “ως Περιφέρεια έχουμε υποχρέωση -ως κύριοι του έργου- να ρυθμίσουμε όλες τις λεπτομέρειες ώστε αυτό να παραδοθεί χωρίς προβλήματα στον ΦοΔΣΑ και βεβαίως να προχωρήσουμε την διαδικασία της ανακύκλωσης, σε ολόκληρη την Περιφέρεια. Στο άμεσο μέλλον ξεκινάμε μια μεγάλη σχετική καμπάνια μέσα από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης”. Για τους Δήμους που δεν πληρώνουν είπε ότι “δυστυχώς ορισμένοι δήμοι από την 1η διαχειριστική ενότητα δεν πληρώνουν. Είναι μεγάλοι δήμοι, ενώ οι μικροί δήμοι είναι εξαιρετικά συνεπείς” σημείωσε ο Π. Νίκας, προσθέτοντας ότι “η οφειλή αυτή δημιουργεί συνθήκες διεκδίκησης από την εταιρεία και επαναδιαπραγμάτευσης ορισμένων πραγμάτων” για να καταλήξει υπογραμμίζοντας: “Αυτό θα πρέπει να τελειώνει και καλώ -για μία ακόμα φορά- τους οφειλέτες δήμους να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους”.
Δηλώσεις ικανοποίησης για την έναρξη της μεταβατικής διαχείρισης των απορριμμάτων του Νομού σε κεντρικό επίπεδο έκαναν και οι δήμαρχοι που παραβρέθηκαν στη μονάδα. Στ.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα