Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Το Ναυάγιο που έμεινε στην Ιστορία όχι για τους ναυαγούς του, ούτε για την απώλειά του, αλλά ως αξιοθέατο


Ένα ναυάγιο που έμεινε στην Ιστορία κι έγινε Ναυάγιο με κεφαλαίο όχι για τους ναυαγούς του, ούτε για την απώλειά του, αλλά ως αξιοθέατο σε μια πό τις πιο εμβληματικές ακτές της Ελλάδας!
Το καράβι εντοπίστηκε στις 5 Οκτωβρίου να ρέβει στην αμμουδιά, όμως… Όμως το ναυάγιο είχε γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου του 1980. Και έμεινε στην Ιστορία· όχι για τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν- ουδείς έπαθε το παραμικρό-, ούτε για το πολύτιμο φορτίο που χύθηκε στη θάλασσα, ούτε για τον τρόπο που έγινε. Το ναυάγιο έμεινε στην Ιστορία γιατί απλά παραμένει Ναυάγιο με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα, έσβησε από το χάρτη το όνομα της παραλίας Άη Γιώργης και σηματοδοτεί μια από τις εμβληματικές ακτές της Ελλάδας. Ποια άλλη; Το Ναυάγιο της Ζακύνθου!
Το καράβι ονομαζόταν «Παναγιώτης» και ήταν φορτωμένο με 1.895 κούτες τσιγάρων αξίας 30 εκατομμυρίων δραχμών- όπως λέγεται.
Μετά τον εντοπισμό του ναυαγίου από περιπολικό σκάφος της Θαλάσσιας Οικονομικής Αστυνομίας, μέλη του πληρώματος κατέθεσαν ότι επί τρεις μέρες το πλοίο περιφερόταν με βλάβη στην κύρια μηχανή και με κακοκαιρία μεταξύ Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου· στο τέλος προσάραξαν στο ακρωτήρι Σχοινάρι. Η ακτή που μέχρι τότε ονομαζόταν Άη Γιώργης ή όρμος Σπιριλί είναι προσβάσιμη μόνο με πλωτό μέσον. Τα μέλη του πληρώματος δύο μέρες έμειναν αποκλεισμένοι επί δυο μερόνυχτα σε σπηλιά κι έπειτα βρήκαν καταφύγιο στο χωριό Βολίμες. Πάνω στο πλοίο- ελληνικής ιδιοκτησίας-βρίσκονταν επτά Έλληνες και δύο Ιταλοί (μαφιόζοι, όπως λέγεται), που επόπτευαν το φορτίο των λαθραίων τσιγάρων.

Το Ναυάγιο από ψηλά. 

Όπως προέκυψε από μαρτυρικές καταθέσεις, οι ιδιοκτήτες και ο πλοίαρχος αποφάσισαν να καρπωθούν το παράνομο φορτίο, με τη δικαιολογία ότι οι Ιταλοί ναυλωτές δεν έχουν πληρώσει και το πλοίο «Παναγιώτης», που είχε προορισμό τη Νάπολη, έβαλε πλώρη για την Ελλάδα.
Και το καράβι «Παναγιώτης» στολίζει μέχρι σήμερα μια από τις ωραιότερες ακτές της Μεσογείου, που επισκέπτονται περίπου 4.000 τουρίστες ημερησίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το «Παναγιώτης» ήταν πλοίο τύπου Motor Vessel μήκους 48 μέτρων, πλάτους 8 μέτρων και εκτοπίσματος 450 τόνων. Το καράβι ανήκει ιδιοκτησιακά ακόμα σε ιδιώτες. Στις μέρες μας το θρυλικό Ναυάγιο σκουριάζει κάτω από την αρμύρα και τον καυτό ήλιο, απροστάτευτο από τους καιρούς και από την «περιδίνηση» των τουριστικών φορέων της περιοχής, της Μητρόπολης Ζακύνθου και του υπουργείου Τουρισμού… Σπασμένο καράβι, λοιπόν, με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά, να κοιμάται… και τα βράχια κατάπληκτα και τ’ αστέρια μακριά να κοιτάνε. Καλό χειμώνα να ‘χουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα