Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

ΑΑΔΕ: Τι αλλάζει από 1η Σεπτεμβρίου στην έκδοση φορολογικής ενημερότητας

Μία απλήρωτη κλήση για παράνομο παρκάρισμα από τις αρχές Σεπτεμβρίου, θα είναι αρκετή για να μπλοκάρει την έκδοση φορολογικής ενημερότητας σύμφωνα με το νέο πλαίσιο που ενεργοποιείται από την φορολογική διοίκηση. Με τη λειτουργία της νέας υπηρεσίας διαλειτουργικότητας της ΑΑΔΕ ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα ενημερώνεται αυτομάτως εάν οι αιτούντες φορολογική ενημερότητα έχουν χρέη στους δήμους και συγκεκριμένα δεν έχουν πληρώσει δημοτικά τέλη ή κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας και θα παγώνει η έκδοση της φορολογικής ενημερότητας σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί ότι έχουν οφειλές και δεν τις έχουν τακτοποιήσει. Στον αντίποδα, όσοι δεν έχουν χρέη στο Δημόσιο και του δήμους θα λαμβάνουν φορολογική ενημερότητα με διαδικασίες-εξπρές.
Από την 1η Σεπτεμβρίου η φορολογική διοίκηση θα ενημερώνεται ψηφιακά για την ανάγκη δέσμευσης ή αποδέσμευσης αποδεικτικού ενημερότητας σε φορολογουμένους που έχουν ή έχουν εξοφλήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές σε δήμους και περιφέρειες. Σύμφωνα µε την ΑΑ∆Ε, η νέα λειτουργικότητα διευκολύνει τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους, καθώς επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αποδέσμευση της φορολογικής τους ενημερότητας.
Τι ισχύει για την έκδοση φορολογικής ενημερότητας
Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις :

1. Ο φορολογούμενος δύναται να ζητήσει αποδεικτικό ενημερότητας ισχύος μέχρι και 2 μηνών για την πραγματοποίηση πράξεων και συναλλαγών.
2. Η Φορολογική Διοίκηση χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας, μόνο εφόσον ο φορολογούμενος δεν έχει οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση από οποιαδήποτε αιτία και έχει υποβάλει τις απαιτούμενες φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων 5 ετών.
3. Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να μη χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας, εάν ο φορολογούμενος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλη αρχή του δημόσιου τομέα (δέσμευση χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας), εφόσον η αρχή αυτή χρησιμοποιεί υπηρεσίες διαλειτουργικότητας για να ενημερώνει τη Φορολογική Διοίκηση για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών που συνεπάγονται τη δέσμευση ενημερότητας, καθώς και για την τακτοποίηση των οφειλών, που συνεπάγονται άρση της δέσμευσης ενημερότητας.
4. Αν ο φορολογούμενος έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών ή έχει οφειλές μη ληξιπρόθεσμες ή σε αναστολή, δύναται να εκδοθεί αποδεικτικό ενημερότητας περιορισμένης ισχύος, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον 1 μήνα. Η Φορολογική Διοίκηση και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης ορίζει υποχρεωτικά όρο παρακράτησης στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ΄ αυτού από επαχθή αιτία. Ειδικά για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ΄ αυτού από επαχθή αιτία, το αποδεικτικό ενημερότητας εκδίδεται με ποσό παρακράτησης ποσοστού 70% επί του τιμήματος, εφόσον το τίμημα δεν υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας και έως το ύψος των ληξιπρόθεσμων ρυθμισμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση. Εάν υφίστανται ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή άνω των 50.000 ευρώ, ορίζεται ποσοστό παρακράτησης 50% επί του τιμήματος, εφόσον αυτό δεν υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας και έως το ύψος των συνολικών οφειλών σε αναστολή. Εάν το τίμημα υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας και το ποσό της παρακράτησης, υπολογιζόμενο επί του τιμήματος, είναι μικρότερο των οφειλών, εκδίδεται αποδεικτικό ενημερότητας με υπολογισμό του ποσού της παρακράτησης επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου και υπό την προϋπόθεση ότι το ποσό της παρακράτησης που προκύπτει από τον υπολογισμό αυτόν δεν υπερβαίνει το τίμημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα