Εκείνο που διαβεβαίωσε είναι, όπως είπε, ότι «σε δύο βδομάδες θα κατατεθεί η προμελέτη, απ’ όσο έχω πληροφορηθεί από τον παραχωρησιούχο» προσθέτοντας ότι «αυτή περιλαμβάνει τρία διαφορετικά εναλλακτικά σενάρια ειδικά για τη λίμνη Καϊάφα».
Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του έργου ο υφυπουργός είπε ότι είναι «λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, υπερδιπλάσιος του προϋπολογισμού του Πάτρα-Πύργος. Ο προϋπολογισμός του έργου, με τη φθηνότερη λύση στην περιοχή όπου υπάρχουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα, είναι της τάξεως των 700 εκατομμυρίων ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του Πάτρα-Πύργος ήταν 300 κάτι εκατομμύρια».
Ο κ. Ταχιάος είπε τέλος πως «είναι ένα έργο που θα το δούμε πάρα πολύ σοβαρά -δεν είναι εύκολη η απάντηση- και είμαι ο τελευταίος που θα δώσει χρονοδιαγράμματα, γιατί δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα επαληθευτούν»! Και πρόσθεσε: «Το να βγούμε και να πούμε σήμερα στον κόσμο ότι τελειώνουμε ένα έργο 300 εκατομμυρίων ευρώ -το οποίο το σώσαμε κυριολεκτικά- και αμέσως δημοπρατούμε ένα έργο 700 εκατομμυρίων, μάλλον αναξιόπιστους θα μας έκανε»!
Ακόμη, ο υφυπουργός κατά τη διάρκεια της Επίκαιρης Ερώτησης αναφέρθηκε στο αρδευτικό δίκτυο του Φιλιατρινού Φράγματος, για το οποίο είπε πως θα δημοπρατηθεί. «Χθες πρέπει να υπογράφηκαν από τον Υπουργό τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού, προϋπολογισμού περίπου 58,5 εκατομμύρια ευρώ, εάν δεν κάνω λάθος», είπε ο κ. Ταχιάος.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΛ. ΧΑΡΙΤΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΑΧΙΑΟΥ
Ειδικότερα, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, στις πρωτολογίες και δευτερολογίες του Προέδρου της Κ.Ο. της «Νέας Αριστεράς» και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νικολάου Ταχιάου λέχθηκαν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:
Προεδρεύων (Γεώργιος Λαμπρούλης):Συνεχίζουμε με τη δεύτερη με αριθμό 53/14-10-2024 επίκαιρη ερώτηση του πρώτου κύκλου του Προέδρου της Κ.Ο. «ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» και Βουλευτή Μεσσηνίας κ. Αλέξανδρου Χαρίτση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορώνμε θέμα: «Συνεχίζεται από την κυβέρνηση ο εμπαιγμός για τον οδικό άξονα Πύργος «Καλό Νερό» Τσακώνα, σε βάρος της οδικής ασφάλειας και της ανάπτυξης της περιοχής».
Κύριε Πρόεδρε, έχετε τον λόγο.
Αλέξης Χαρίτσης (Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς): Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, φαίνεται ότι θα συναντιόμαστε σε αυτήν την Αίθουσα συχνά στις επίκαιρες ερωτήσεις μου, καθώς ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Σταϊκούρας, αρνείται να έρθει να απαντήσει για τα μείζονα, για τα κρίσιμα έργα της περιοχής της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Και όπως σας έχω ξαναπεί, αυτό δεν είναι ζήτημα προσωπικό, δεν αφορά εμένα ούτε εσάς βεβαίως ούτε αποτελεί μομφή προς εσάς.
Είναι όμως ζήτημα θεσμικό, γιατί δεν μπορεί ο Υφυπουργός να συναντάει τους Βουλευτές του κόμματός του, δεν μπορεί να έρχεται στην περιοχή για να εγκαινιάσει, να κόψει κορδέλες κοινώς, σε μικρής σημασίας έργα και να μην έρχεται εδώ στη Βουλή να απαντήσει σε ερωτήσεις για τα κρίσιμα, για τα μεγάλα έργα της περιοχής.
Όπως και να έχει όμως, θα περιμένουμε σήμερα και εγώ, αλλά και οι πολίτες της Μεσσηνίας και της Ηλείας να μας απαντήσετε για το τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό το πολύ σημαντικό έργο, τον οδικό άξονα Πύργος- Καλό νερό-Τσακώνα, ο οποίος δυστυχώς φαίνεται ότι, προς το παρόν θα πω εγώ -θα περιμένω και την απάντησή σας-, έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.
Αυτή είναι δυστυχώς η πραγματικότητα, κύριε Υφυπουργέ, και θα σας παρακαλέσω θερμά να μην επαναλάβετε αυτά τα οποία ήδη γνωρίζουμε, αλλά να μας πείτε τι γίνεται από εδώ και πέρα. Και θέτω συγκεκριμένα ερωτήματα: Έχουν παραδοθεί οι μελέτες της Ολυμπίας Οδού και πότε τελικά παραδόθηκαν;
Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτών των μελετών και ποια είναι η πρόβλεψη με τα εναλλακτικά σενάρια για την περιοχή του Καϊάφα;
Πώς έχει αξιοποιήσει το Υπουργείο σας τις μελέτες αυτές; Έχει εξετάσει τα εναλλακτικά σενάρια; Έχει καταλήξει σε ένα σενάριο τελικά, στη βέλτιστη λύση, για να προχωρήσει και να εξασφαλιστεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση;
Υπάρχει σχέδιο για τη χρηματοδότηση του έργου; Δηλαδή, για να μιλήσω και πιο συγκεκριμένα, έχει σταλεί έγγραφο στη διαχειριστική αρχή του επιχειρησιακού προγράμματος για τις υποδομές-μεταφορές του ΕΣΠΑ για να διερευνηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης; Αν όχι εκεί, έχει σταλεί κάπου αλλού; Έχουν διερευνηθεί άλλες δυνατότητες χρηματοδότησης;
Υπάρχει τελικά συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, κύριε Υφυπουργέ, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου;
Και τελευταίο ερώτημα και πιο κρίσιμο: Υπάρχει τελικά βούληση, υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης να προχωρήσει με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα;
Παρακαλώ πολύ για τις απαντήσεις σε αυτά τα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα. Ευχαριστώ πολύ.
Προεδρεύων (Γεώργιος Λαμπρούλης):Κύριε Ταχιάο, έχετε τον λόγο.
Νικόλαος Ταχιάος (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών):Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι ένα δημόσιο έργο, πρωτίστως, εκτός από μελέτες, εκτός από όλα τα άλλα, χρειάζεται χρηματοδότηση. Αυτό είναι το σημαντικότερο.
Πάμε λοιπόν στο συγκεκριμένο έργο. Αυτό δεν είναι ένα εύκολο έργο, το ξέρετε, είναι ένα δύσκολο έργο. Είναι ένα έργο, το οποίο περιβαλλοντικά έχει κολλήσει και βεβαίως θα σας ξαναπώ ότι είναι ένα έργο το οποίο υπάρχει ως προαίρεση στην παραχώρηση. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι έχουμε ένα εργαλείο το οποίο μας επιτρέπει, εφόσον υπάρχει χρηματοδότηση, να μπορέσουμε να συμβασιοποιήσουμε αυτό το έργο το συντομότερο δυνατόν. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο.
Επιτρέψτε μου να πω ότι αυτό το εργαλείο υπάρχει ακριβώς επειδή το δούλεψε η διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με την προηγούμενη σύνθεσή της πριν τις εκλογές και φυσικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
Κατά συνέπεια, το ότι υπάρχει σήμερα η δυνατότητα να μιλάμε σοβαρά για ένα έργο όπως το «Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα» είναι ακριβώς επειδή υπήρξε αυτή η προσωπική εμπλοκή του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Τώρα, υπάρχει μελέτη; Ναι θα υπάρξει προμελέτη σε δύο βδομάδες από τώρα, όπως επίσης τις αμέσως επόμενες βδομάδες, κύριε Πρόεδρε -γιατί το αναφέρετε αυτό στην ερώτησή σας, δεν το επαναλάβετε και σας χρωστάω την απάντηση- θα δημοπρατηθεί και το αρδευτικό δίκτυο του Φιλιατρινού Φράγματος. Χθες πρέπει να υπογράφηκαν από τον Υπουργό τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού, προϋπολογισμού περίπου 58,5 εκατομμύρια ευρώ, εάν δεν κάνω λάθος.
Σε δύο βδομάδες λοιπόν θα κατατεθεί η προμελέτη, απ’ όσο έχω πληροφορηθεί από τον παραχωρησιούχο. Τι περιλαμβάνει αυτή; Αυτή περιλαμβάνει τρία διαφορετικά εναλλακτικά σενάρια ειδικά για τη λίμνη Καϊάφα.
Έχει όμως και μια άλλη πληροφορία, που είναι πάρα πολύ σημαντική, τον προϋπολογισμό του έργου. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι, λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, υπερδιπλάσιος του προϋπολογισμού του Πάτρα-Πύργος. Ο προϋπολογισμός του έργου, με τη φθηνότερη λύση στην περιοχή όπου υπάρχουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα, είναι της τάξεως των 700 εκατομμυρίων ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του Πάτρα-Πύργος ήταν 300 κάτι εκατομμύρια.
Και έχω την απλή απορία, ένας άνθρωπος τόσο εξοικειωμένος με τα ευρωπαϊκά προγράμματα, ένας άνθρωπος ο οποίος ξέρει πολύ καλά ότι το 2021-2027 το πρόγραμμα «Μεταφορές» για το Υπουργείο μας έχει ένα ύψος της τάξης του 1,9 δις, το οποίο είναι κλάσμα των κολοσσιαίων κονδυλίων τα οποία ήταν διαθέσιμα σε προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, όταν ξέρει τις προτεραιότητες, θεωρεί ότι είναι πάρα πολύ εύκολο να διαπραγματευτεί κανένας τη χρηματοδότηση του έργου;
Είναι ένα έργο που θα το δούμε πάρα πολύ σοβαρά -δεν είναι εύκολη η απάντηση- και είμαι ο τελευταίος που θα δώσει χρονοδιαγράμματα, γιατί δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα επαληθευτούν. Ξέρω όμως, ότι συζητάμε πολύ σοβαρά πώς θα προχωρήσει αυτό το έργο και μάλιστα με βάση τον τρόπο που είχε αρθρωθεί δηλαδή, υπάρχει η διάθεση να μελετήσουμε αμέσως τώρα την προτεραιοποίηση του τμήματος Πύργος-Κόμβος Αλφειού -που είναι πάρα πολύ σημαντικό και αφορά και την αρχαία Ολυμπία- διότι είναι πάρα πολύ σημαντικό μια οδός που λέγεται Ολυμπία Οδός -γιατί περί αυτής μιλάμε- να καταλήγει και στον τόπο που έχει δώσει την ονομασία στην οδό. Και συζητάμε και για τα επόμενα τμήματα πώς θα μπορέσουν να προχωρήσουν.
Είναι μια κουβέντα που δεν είναι εύκολη, είναι δύσκολη κουβέντα, εδώ θα είμαστε για να μας ελέγχετε γι’ αυτή τη συζήτηση. Πάντως το να βγούμε και να πούμε σήμερα στον κόσμο ότι τελειώνουμε ένα έργο 300 εκατομμυρίων ευρώ -το οποίο το σώσαμε κυριολεκτικά- και αμέσως δημοπρατούμε ένα έργο 700 εκατομμυρίων, μάλλον αναξιόπιστους θα μας έκανε παρά θα θεράπευε ή θα διασκέδαζε την ανησυχία του κόσμου.
Προεδρεύων (Γεώργιος Λαμπρούλης):Ορίστε, κύριε Χαρίτση, κύριε Πρόεδρε, έχετε τον λόγο.
Αλέξης Χαρίτσης (Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς): Κύριε Υφυπουργέ, καταρχάς να σας πω ότι επειδή στην ερώτησή μου αναφέρομαι στην αναπτυξιακή και στην κοινωνική διάσταση αυτού του έργου, θα ήθελα να σας επισημάνω –ή να σας υπενθυμίσω εφόσον το γνωρίζετε ήδη- ότι πριν από λίγες μέρες δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία της Eurostat για τα ζητήματα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στις περιφέρειες της Ευρώπης. Στις είκοσι χειρότερες περιφέρειες της Ευρώπης, ως προς τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, ξέρετε ποιες δύο ελληνικές περιφέρειες είναι; Είναι η περιφέρεια δυτικής Ελλάδας και είναι η περιφέρεια Πελοποννήσου. Είναι ακριβώς οι περιφέρειες για των οποίων το έργο συζητάμε σήμερα.
Δυστυχώς όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Δεν είναι μόνο η αναπτυξιακή διάσταση. Δυστυχώς, οφείλω να σας υπενθυμίσω
ότι εδώ μιλάμε για έναν δρόμο καρμανιόλα. Είναι λοιπόν, ένα έργο του οποίου τη σημασία, την αξία, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τη συζητήσουμε περαιτέρω.
Είπα και στην πρωτολογία μου, ότι το κλειδί γι’ αυτό το έργο -και το επιβεβαιώσατε ουσιαστικά κι εσείς- είναι η χρηματοδότηση. Ακούσαμε τώρα ποσά, τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο εδώ και πάρα πολύ καιρό, που ήταν 250 εκατομμύρια. Μιλήσατε για 700 εκατομμύρια, αν δεν κάνω λάθος. Έτσι δεν είναι; Ναι, 700 εκατομμύρια. Πώς προκύπτει αυτό το ποσό; Πρέπει να μας το εξηγήσετε.
Σε κάθε περίπτωση, επειδή πραγματικά θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά για αυτό το έργο, κύριε Υφυπουργέ, γιατί είναι πάρα πολύ κρίσιμο για την περιοχή, όπως σας κατέδειξα και με αναπτυξιακούς και κοινωνικούς όρους, τελικά ποια είναι η πρόθεση; Πώς μπορεί να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για αυτό το έργο, εφόσον φτάνουμε σε τέτοια υπέρογκα ποσά; Και πρέπει να μας αποδείξετε πώς φτάνουμε σε αυτά.
Δυστυχώς, κύριε Πρόεδρε -και θα κλείσω με αυτό το σχόλιο- και εδώ, σε ένα τόσο σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο στοιχίζει ανθρώπινες ζωές, το οποίο αφαιρεί αναπτυξιακές δυνατότητες από μια ολόκληρη περιοχή και από δύο περιφέρειες της χώρας, πληρώνουμε αμαρτίες προηγούμενων δεκαετιών, όταν σχεδιαζόταν ένα έργο κολοβό και δεν είχαμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την Ολυμπία Οδό, το οποίο περιλαμβάνει και αυτό το σκέλος, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Σήμερα, το έργο θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί, αλλά τότε, στην εποχή της Ελλάδας του πάλαι ποτέ δικομματισμού, στην εποχή της ισχυρής Ελλάδας, υποτίθεται, πριν από την κρίση, τα έργα σχεδιάζονταν με έναν τρόπο ο οποίος μας έφερε, δυστυχώς, στα σημερινά αναπτυξιακά και κοινωνικά αδιέξοδα.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Προεδρεύων (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κύριε Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.
Νικόλαος Ταχιάος (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κύριε Πρόεδρε, στον επίλογο της δευτερολογίας σας διακρίνω μια αντίφαση, πρώτα-πρώτα, κάτι που θα σχολιάσω στην πορεία.
Αναφερθήκατε στα πολύ σοβαρά δυστυχήματα -και μπορείτε να προσθέσετε και ατυχήματα- τα οποία έχουν συμβεί στο Πύργος-Τσακώνα. Προφανώς, όλους μας συγκινούν, όλοι τα θυμόμαστε. Και προφανώς, αποτελούν -αν θέλετε- και ένα μέτρο των επιλογών. Είναι μια παράμετρος από την οποία καταλαβαίνουμε πάρα πολύ καλά ότι έχει ιδιαίτερη σημασία το να προωθηθεί η οδός Πύργος-Τσακώνα. Το καταλαβαίνω αυτό.
Θα σας θυμίσω, επειδή η Νέα Αριστερά δεν αποτελεί το καθαρτήριο, δεν αποτελεί ένα «Purgatorium» φυσικά για τα πρόσωπα τα οποία πήγαν στη Νέα αριστερά και επειδή μιλήσατε για την Ολυμπία Οδό, ότι το έργο Πάτρα-Πύργος ήταν ένα χειροτέχνημα, αν θέλετε -τι να πω;- που προσπαθήσατε να κάνετε και τορπιλίσατε αυτό το έργο, κόβοντάς το σε οκτώ διαγωνισμούς και προσπαθώντας μέσα από αυτό να στήσετε κανάλια κ.λπ. Δεν τα ξεχνάει κανένας αυτά.
Καταλαβαίνω ότι η Πελοπόννησος έχει ανάγκες. Είμαι Μακεδόνας, αλλά εγώ δεν έχω, αν θέλετε, όλα αυτά τα στερεότυπα στο μυαλό μου. Ξέρω πάρα πολύ καλά ότι η Πελοπόννησος έχει ανάγκη από μεγάλες αναπτυξιακές παρεμβάσεις και θα είμαι αύριο μαζί σας, αν είστε εκεί, στην Αρχαία Ολυμπία, για να τα συζητήσουμε αυτά στο Olympia Forum.
Το ξέρω πάρα πολύ καλά. Είμαι αυτός που λέει ότι, πραγματικά, χρωστάμε στην Πελοπόννησο έργα, αλλά πρέπει να μιλάμε με μια αίσθηση της πραγματικότητας. Εάν η Πελοπόννησος έχει μείνει πίσω, έχει μείνει πίσω, καθώς πρέπει να σας θυμίσω ότι στην προηγούμενη από τη δική μας διακυβέρνηση, το Πάτρα-Πύργος σερνόταν. Είχε γίνει ένα 2% του έργου και είχαν εκταμιευθεί σημαντικά κονδύλια. Αυτό δεν επηρεάζει την Πελοπόννησο; Την έχει επηρεάσει η έλλειψη του Πύργος-Τσακώνα;
Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι, ναι, η κουβέντα που γίνεται, γίνεται και για τη χρηματοδότηση. Προφανώς, γίνεται για τη χρηματοδότηση.
Λοιπόν, πώς προέκυψαν τα 700 εκατομμύρια; Θα σας κάνω παρουσίαση της προμελέτης μόλις γίνει και σε εμάς. Ελάτε στο Υπουργείο μας να τα δείτε, αλλά να σας το εξηγήσω κιόλας. Οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα στα οικοδομικά υλικά. Οι τιμές στην κατασκευή πήραν την ανηφόρα. Προφανώς, οι τιμές σήμερα δεν είναι οι ίδιες που ήταν πριν από δέκα χρόνια και από τους προηγούμενους προϋπολογισμούς. Δεν έχει υπάρξει προηγουμένως, αν θέλετε, ένας στρατηγικός σχεδιασμός ο οποίος να προτεραιοποιεί έργα στην περιφέρεια και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στη χώρα μας; Βεβαίως, αυτές οι αδυναμίες είναι γνωστές, αυτή η παθογένεια.
Η Κυβέρνησή μας, όμως, και διαχρονικά η διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει βάλει στις προτεραιότητές την Πελοπόννησο, έχει βάλει στις προτεραιότητές της τη Δυτική Ελλάδα, εάν θέλετε να μιλήσουμε με διοικητικούς όρους και είναι αυτή που κάνει έργο τεράστιο, ένα πολύ δύσκολο έργο, το Πάτρα-Πύργος, το οποίο καταλήγει στην εκλογική σας περιφέρεια, στην Ηλεία, και φυσικά αποτελεί το πρόκριμα, για να προχωρήσουμε ακόμα περαιτέρω μόλις εξασφαλίσουμε τις χρηματοδοτήσεις.
Θα τις βρούμε τις χρηματοδοτήσεις. Θα μπορέσουμε να συμβασιοποιήσουμε το έργο με τέτοιον τρόπο, ώστε το έργο να μπορεί τα επόμενα χρόνια να προχωρήσει. Αυτό, όμως, δεν γίνεται ούτε από τη μία ημέρα στην άλλη ούτε βγαίνοντας στον κόσμο και λέγοντας χρονοδιαγράμματα, για τα οποία εμείς στη συνέχεια δεν θα επαληθευτούμε, δεν θα φανούμε αξιόπιστοι. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά στους πολίτες, να τους πούμε ότι ξέρουμε το πρόβλημα και ότι είμαστε εκεί και θα το αντιμετωπίσουμε. Όμως, μεγάλα λόγια ή ψέματα δεν πρόκειται να πούμε.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Π.Γ. ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ
Από το Πολιτικό Γραφείο του Προέδρου της Κ.Ο. της “Νεας Αριστεράς” και Βουλευτή Μεσσηνίας Αλέξη Χαρίτση, σχετικά με τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης για τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, εκδόθηκε το ακόλουθο δελτίο τύπου:
«Με προϋπολογισμό “μαμούθ” αλλά χωρίς χρηματοδότηση και μελέτες που “θα” παραδοθούν απαντά η κυβέρνηση για την υλοποίηση του κρίσιμου έργου του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, σύμφωνα με όσα παραδέχτηκε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Ταχιάος κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε για το συγκεκριμένο ζήτημα ο Πρόεδρος της Κ.Ο. της “Νέας Αριστεράς” και Βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης.
Ο Αλ. Χαρίτσης στηλίτευσε αρχικά την απουσία του κρυπτόμενου για άλλη μια φορά αρμόδιου υπουργού κ. Σταϊκούρα, τονίζοντας ότι “…ο Υπουργός προτιμάει να ενημερώνει σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις βουλευτές του κόμματός σας ή να πηγαίνει σε εγκαίνια έργων μικρότερης σπουδαιότητας και όχι να έρθει στη Βουλή να απαντήσει…”. Παράλληλα απηύθυνε πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα στον υφυπουργό για το εάν έχουν παραδοθεί οι μελέτες της Ολυμπίας οδού, εάν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και τέλος εάν υπάρχει έστω ένα υποτυπώδες χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Οι απαντήσεις του υφυπουργού κ. Ταχιάου ήταν αποκαρδιωτικές.
Και αποδεικνύουν τον εμπαιγμό της κυβέρνησης προς τους πολίτες της Μεσσηνίας και της Ηλείας.
Οι μελέτες, που θα παραδίδονταν τον Μάρτιο, δεν έχουν παραδοθεί ακόμα, τα σενάρια για την περιοχή του Καϊάφα παραμένουν άγνωστα, χρηματοδότηση όχι απλώς δεν υπάρχει αλλά δεν έχει καν διερευνηθεί και το μόνο που έγινε γνωστό είναι ο υπερτριπλασιασμός σχεδόν του προϋπολογισμού του έργου στα 700.000.000 ευρώ (!!!), κάτι που θα πρέπει να εξηγηθεί αναλυτικά.
Στη δευτερολογία του ο Αλ. Χαρίτσης ανέφερε ότι η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, κατατάσσονται ανάμεσα στις 20 χειρότερες περιφέρειες της Ευρώπης όσον αφορά τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό προκειμένου να γίνει απολύτως σαφής η αναγκαιότητα για την υλοποίηση έργων υποδομής σε αυτές τις δύο περιοχές.
Καταλήγοντας, ο Αλ. Χαρίτσης, επεσήμανε έντονα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας κάνοντας ειδική αναφορά σε μια σειρά από πρόσφατα θανατηφόρα ή με σοβαρούς τραυματισμούς τροχαία ατυχήματα στον δρόμο “καρμανιόλα” λέγοντας ότι δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να καταδειχθεί η αναγκαιότητα αυτού του έργου».
Ακολουθεί το video της συζήτησης:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα