![]() |
Ιδιαίτερα στην Αμερική, η πρόκληση του αλφαβητισμού έχει προκύψει εδώ και χρόνια, με τα αποτελέσματα των μαθητών στην ανάγνωση να πέφτουν ακόμη και πριν η πανδημία τα ωθήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών. Οι εκπαιδευτικοί υποδεικνύουν ως πιθανούς παράγοντες τον αυξημένο χρόνο που περνούν τα παιδιά μπροστά σε οθόνες, τη μείωση της διάρκειας της προσοχής τους και τη μείωση της ανάγνωσης κειμένων μεγαλύτερου μήκους.
Σε πολιτείες των ΗΠΑ δοκιμάζονται εκπαιδευτικοί βοηθοί που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι ακούν τα παιδιά να διαβάζουν, διορθώνουν τα λάθη σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζουν τα μαθήματα στο επίπεδο ανάγνωσης κάθε μαθητή. Ωστόσο, παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με τους κινδύνους της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης και το αν μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τις δεξιότητες εγγραμματισμού.
Η πρωτοκαθεδρία της δια ζώσης διδασκαλίας
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φαίνεται πολλά υποσχόμενη όσον αφορά τις προσπάθειες αλφαβητισμού, αλλά οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία δεν μπορεί από μόνη της να βελτιώσει τα επίπεδα ανάγνωσης.
Η Ying Xu, επίκουρη καθηγήτρια στο Harvard Graduate School of Education, η οποία έχει μελετήσει τους βοηθούς ανάγνωσης τεχνητής νοημοσύνης, διαπίστωσε ότι «όταν τα παιδιά διαβάζουν με ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης που τους κάνει ερωτήσεις και στη συνέχεια τους παρέχει ανατροφοδότηση, τα παιδιά αποκομίζουν στην πραγματικότητα παρόμοια οφέλη» με αυτά που αποκομίζουν όταν διαβάζουν με έναν ενήλικα.
Υπογραμμίζει πάντως ότι η έρευνά της δεν αποδεικνύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αντικαταστήσει τους γονείς και τους δασκάλους. Αντίθετα, η τεχνολογία αυτή θα πρέπει να προσφέρεται στα παιδιά ως συμπλήρωμα σε όσα μαθαίνουν στο σπίτι και στην τάξη.
Ποιες ανησυχίες προκύπτουν
Ακόμα και καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν, οι ειδικοί στον τομέα της εκπαίδευσης προειδοποιούν ότι τα σχολεία και οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να ευθυγραμμίσουν τα προγράμματα σπουδών ανάγνωσης με τη νέα τεχνολογία, η οποία προσφέρει προσαρμογές κειμένων και μαθημάτων εντός λίγων λεπτών. Σε αυτές τις περιπτώσεις το μάθημα που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να είναι εναρμονισμένο με ό,τι συμβαίνει στην τάξη, διαφορετικά οι μαθητές θα έχουν δύο προγράμματα σπουδών αντί για ένα και πρέπει να διαπραγματευτούν δύο διαφορετικά είδη δεξιοτήτων και στρατηγικών.
Οι γονείς μπορεί επίσης να ανησυχούν για την αύξηση του χρόνου που περνούν τα παιδιά τους μπροστά στην οθόνη ή για την κοινοποίηση των δεδομένων τους. Την ανησυχία των γονέων συμμερίζονται και ορισμένοι ηγέτες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, φοβούμενοι ότι η εισαγωγή της τεχνολογίας σε νεαρούς μαθητές και μαθήτριες μπορεί να έχει ανεπιθύμητες συνέπειες.
«Φαίνεται πιο πιθανό ότι σε 10 χρόνια όλα τα φτωχά παιδιά θα έχουν πρόσβαση στην τεχνητή νοημοσύνη, θα έχουν δασκάλους τεχνητής νοημοσύνης, μέντορες τεχνητής νοημοσύνης, εφαρμογές μάθησης AI», δήλωσε στο CNN ο Alex Kotran, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της AiEdu, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που έχει ως στόχο την προώθηση της γνώσης σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. «Και νομίζω ότι τα πλούσια παιδιά θα βρίσκονται σε τάξεις με επίκεντρο τον δάσκαλο, θα διαβάζουν τα κλασικά έργα, θα γράφουν με στυλό και χαρτί… Αυτό με ανησυχεί πολύ», πρόσθεσε.
Φαίνεται πάντως ότι, θα χρειαστεί χρόνος για να καταλάβουμε πόσο πρέπει να βασιζόμαστε στα εργαλεία αλφαβητισμού AI, χωρίς να παραβλέπουμε τη θεμελιώδη σημασία των βιβλίων και βιβλιοθηκών. Το ζητούμενο είναι να διατηρηθεί αυτή η δύσκολη ισορροπία.moneyreview.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα