Μειωμένη κατά 70% είναι η επιβατική κίνηση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, ακόμα και μετά την απελευθέρωση των μέτρων που είχαν ληφθεί στις μετακινήσεις για την πρόληψη κατά του κορωνοϊού. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, Γιάννης Κάντζας, τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ δεν επιδοτούνται όπως διαδίδεται και αυτή τη στιγμή, ιδιαίτερα τα τοπικά δρομολόγια στο νομό, είναι ζημιογόνα. Παρά ταύτα, έχει επανέλθει περίπου το 60% του συγκοινωνιακού έργου που υπήρχε πριν και καταβάλλονται προσπάθειες για την καλύτερη
εξυπηρέτηση του κόσμου.
Μόνο ζημιά από τα τοπικά
Σύμφωνα με τον κ. Κάντζα, πράγματι ο κόσμος αυτή τη στιγμή δεν εξυπηρετείται όπως πριν και οι λόγοι είναι συγκεκριμένοι. Εξαρχής δε, ξεκαθάρισε ότι τα ΚΤΕΛ δεν επιδοτούνται για το συγκοινωνιακό τους έργο. Είναι Ανώνυμες Εταιρείες, οι οποίες επιβλέπονται και από το κράτος.
«Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε το σοβαρό θέμα με την πληρότητα στα λεωφορεία μας, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50%. Στο ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, όπως και σε όλα τα ΚΤΕΛ στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο μέρος του συγκοινωνιακού έργου είναι τα τοπικά δρομολόγια, στο νομό, τα οποία είναι ζημιογόνα. Κι εμείς στη Μεσσηνία έχουμε αρκετά τοπικά δρομολόγια και τα έχουμε για να συντηρούμε τα χωριά, για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας και να μην αποκόπτονται. Πριν συντηρούσαμε τα δρομολόγια αυτά. Μπορούσαμε να καλύψουμε όλη αυτή τη ζημιά που είχαμε στο τοπικό δίκτυο από τις υπεραστικές συγκοινωνίες, της Αθήνας, της Πάτρας κ.λπ. Τώρα, όμως, κι αυτά τα δρομολόγια γίνονται με πληρότητα 50%. Έτσι, αυτή τη στιγμή έχουμε τα τοπικά δρομολόγια που μας βάζουν μέσα και τα υπεραστικά που στην καλύτερη των περιπτώσεων βγάζουν τα έξοδά τους, αλλά σε πολύ μεγάλο ποσοστό παρουσιάζουν ζημιά κι αυτά. Προσπαθούμε, λοιπόν, κι εμείς να συντηρηθούμε, να κρατηθούμε, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στα επίπεδα της προ κορωνοϊού εποχής», εξήγησε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ.
Μάλιστα, είπε ότι το προηγούμενο Σαββατοκύριακο δεν μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν 15 επιβάτες από την Αθήνα. Για να γίνει αυτό έπρεπε να σταλεί κενό λεωφορείο από Καλαμάτα και τα προβλήματα ήταν δύο: Το ένα ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο λεωφορείο. Κι αυτό, γιατί όταν πρέπει να εξυπηρετηθούν 200 επιβάτες, πρώτα χρειάζονταν 5 λεωφορεία και τώρα χρειάζονται 10. Αυτό, όπως είναι λογικό, δημιουργεί έλλειμμα στα λεωφορεία και διπλάσια έξοδα. Ταυτόχρονα, ένα λεωφορείο για να πάει Αθήνα και να επιστρέψει Καλαμάτα έχει το κατώτατο 600 ευρώ λειτουργικά έξοδα».
Δεν ταξιδεύει ο κόσμος όπως πριν
Το επιβατικό κοινό, ακόμα και μετά την άρση των απαγορεύσεων, είναι συγκρατημένο. «Μετά 2 μήνες απραξίας είδαμε, επιτέλους, κόσμο στους χώρους του σταθμού. Κι αυτό μας γέμισε χαρά. Όχι όμως όπως πριν. Ακόμα δεν μπορούμε να φτάσουμε στα επίπεδα της εποχής πριν από τον κορωνοϊό. Η επιβατική κίνηση αυτή τη στιγμή είναι περίπου στο 30% σε σχέση με πριν. Ο ένας λόγος είναι το οικονομικό. Η αγορά δεν έχει κινηθεί καθόλου όλο αυτό τον καιρό. Από την άλλη, όπως και να το κάνουμε, θέλουμε όλοι λίγο χρόνο για να ξεπεράσουμε τη φοβία μας», τόνισε ο κ. Κάντζας.
Στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ο κάθε επιβάτης κάθεται πλέον μόνος του κι αυτό παρέχει ανακούφιση και ασφάλεια. Παράλληλα, τηρούνται όλα τα μέτρα που έχει επιβάλει το κράτος, ενώ όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, σε μεγάλο βαθμό οι επιβάτες συμμορφώνονται και ακολουθούν τους κανόνες.
Της Βίκυς Βετουλάκη tharros
Η ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΥΔΗ
-
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
Τον αείμνηστο βαλυραίο Αθανάσιο Καρύδη, είχα επισκεφτεί 2 φορές στη
Θεσσαλονίκη, φωτογράφισα από το αρχειακό του ...
Πριν από 14 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα