Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

Ο Ανδρέας ήταν περήφανος για την συμβολή των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων

Τον Μάρτιο του 1987 Ελλάδα και Τουρκία βρέθηκαν πολύ κοντά στην ένοπλη σύρραξη με αφορμή την έξοδο του ΣΙΣΜΙΚ στο Αιγαίο. Είχε προηγηθεί 11 χρόνια πριν, βέβαια, η ελληνοτουρκική κρίση του 1976, με το ωκεανογραφικό ΧΟΡΑ και την παρότρυνση “βυθίσατε το Χόρα”, του Ανδρέα Παπανδρέου που έχει μείνει στην ιστορία.
Τώρα που και πάλι οι σχέσεις ανάμεσα στη χώρα μας και τη γειτονική Τουρκία είναι τεταμένες, αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς μια συνέντευξη του τότε διοικητή της 110 Πτέρυγας Μάχης και πρώην υπασπιστή του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, Πτεράρχου Στέλιου Πετρουλάκη στον Δήμο Βερύκιο.

«Ως διοικητής της 110 Πτέρυγας Μάχης εγώ ήμουν επιφορτισμένος με την ευθύνη να χτυπήσω εάν απαιτούνταν» λέει ο Πτέραρχος Πετρουλάκης στον Δήμο Βερύκιο.

«Σε ό, τι αφορά στην κρίση του ’87 επειδή ήμουν στην πρώτη γραμμή σας γνωρίζω ότι το βάρος του κτυπήματος το ‘87, το είχε αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία και συγκεκριμένα η 110 ΠΜ, διοικητής της οποίας ήμουν εγώ. Εκτός από τα δικά μου αεροπλάνα είχαν μετασταθμεύσει στην 110 ΠΜ μία Μοίρα Α7 από την Σούδα και μία Μοίρα F-4 από την Ανδραβίδα. Φορτωμένα με ειδικά όπλα θα κτυπούσαν το ερευνητικό και τα συνοδά πλοία και με την δύναμη πυρός που διέθεταν δεν θα έμενε οδοντογλυφίδα. Αυτά για την αλήθεια του 1987!», λέει αρχικά ο Στέλιος Πετρουλάκης.

Και συνεχίζει ο ίδιος: «Ο Ανδρέας ήταν περήφανος για την συμβολή των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων κατά την διάρκεια της Κρίσης του ´87 γεγονός που το διατύπωσε στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων στην Λέσχη Αξιωματικών της 110 ΠΜ λίγες ημέρες μετά την κρίση».

«Λίγο μετά την κρίση του Μαρτίου 1987, το πρωί της 7ης Απριλίου 1987, ο Ανδρέας Παπανδρέου ήρθε στην Λάρισα για τον εορτασμό του Κιλελέρ, τον υποδέχθηκα ως διοικητής της 110 Πτέρυγας Μάχης. Κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο του είπα: ‘’Πρόεδρε σ` ευχαριστούμε που μας έδωσες την ευκαιρία να ξεπλύνομε λίγο την ντροπή της χούντας’’.

Ο Ανδρέας αιφνιδιάστηκε, δάκρυσε και μου είπε: ‘’Όχι , όχι εγώ σας ευχαριστώ που μου δώσατε την δυνατότητα να εφαρμόσω την εθνική μας πολιτική!!!’’», αποκάλυψε ο Στέλιος Πετρουλάκης για τη στιγμή που δάκρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα