Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

To νόμιμο κόλπο για να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας φέτος κατά… 25%

Η προθεσμία για την πληρωμή των φετινών τελών κυκλοφορίας εκπνέει στο τέλος Φεβρουαρίου. Στο τέλος του μήνα τελειώνει ο χρόνος και για τη θέση του οχήματος σε ακινησία. Μια διαδικασία η οποία πλέον γίνεται ηλεκτρονικά και χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν από το όχημα οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Ποιοι καταθέτουν πινακίδες; Πολλοί ιδιώτες αλλά και επαγγελματίες με εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων οι οποίοι παροπλίζουν τα οχήματα τον χειμώνα που δεν υπάρχει ζήτηση για να τα επαναφέρουν σε κυκλοφορία από το Πάσχα και μετά με το "άνοιγμα" της σεζόν.
Φέτος, η χρονιά έχει μια ιδιαιτερότητα η οποία προσφέρεται για… εξοικονόμηση χρημάτων από τα τέλη κυκλοφορίας. Λόγω της παράτασης, λόγω του ότι θα προκηρυχθούν εκλογές πιθανότατα μέσα στον Μάρτιο, λόγω του ενδεχόμενου να έχουμε διπλή εκλογική αναμέτρηση αλλά και λόγω του ότι το Πάσχα πέφτει νωρίς, δημιουργείται ένα παράθυρο ευκαιρίας για όσους δεν έχουν πληρώσει ακόμη τα τέλη κυκλοφορίας: να καταθέσουν τις πινακίδες στο τέλος Φεβρουαρίου και να τις πάρουν πίσω από τον Απρίλιο και μετά.
Τι θα έχουν κερδίσει έτσι; Θα έχουν κυκλοφορήσει το όχημά τους για τους πρώτους δύο μήνες του χρόνου χωρίς να πληρώσουν τέλη θα το έχουν στερηθεί για έναν μήνα (τον Μάρτιο) και από τον Απρίλιο θα μπορούν και πάλι να το θέσουν σε κυκλοφορία πληρώνοντας τα 9/12 του ετήσιου ποσού και όχι ολόκληρο το ποσό.
Για να επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, θα πρέπει η νομοθετική ρύθμιση που επιτρέπει την επαναφορά των οχημάτων σε κυκλοφορία να κατατεθεί το νωρίτερο δυνατόν. Αυτό όμως αναμένεται να συμβεί καθώς το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει να διευκολύνει τους οδηγούς και ενόψει εκλογών και ενόψει Πάσχα.
Άρα, ο ιδιοκτήτης οχήματος 2000 κυβικών του 2009 που κανονικά θα έπρεπε να πληρώσει 690 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, μπορεί να θέσει το όχημα σε ακινησία χωρίς να πληρώσει στο τέλος Φεβρουαρίου και να το ξαναθέσει σε κυκλοφορία τον Απρίλιο καταβάλλοντας τέλη για 9 μήνες δηλαδή 517,5 ευρώ.
Έτσι, γλιτώνει 25% του ποσού ή κάτι περισσότερο από 170 ευρώ. Είναι προφανές ότι αυτή η πρακτική συμφέρει περισσότερο στα παλαιά μεγάλου κυβισμού οχήματα που τα τέλη κυκλοφορίας είναι τσουχτερά.
Επίσης χρειάζεται προσοχή για το όποιο διάστημα -αυτές τις λίγες εβδομάδες- παραμείνει επίσημα το όχημα σε ακινησία, να μην χρησιμοποιηθεί γιατί το πρόστιμο μπορεί να ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ φτάνοντας να είναι μεγαλύτερο και από την αξία του ίδιου του οχήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα