Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025

Πανελλαδικές: Τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική – Σχολιασμός και απαντήσεις

Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίζονται σήμερα, Τετάρτη, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων.
Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάζονται στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
ΟΕΦΕ: Τα σχόλια για τα Λατινικά
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες.
Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις.
Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.
Το σχόλιο ΟΕΦΕ για τη Χημεία
Τα θέματα της Χημείας μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος. Το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά. Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή. Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων.
Σχολιασμός των θεμάτων στην Πληροφορική από τα Φροντιστήρια ΜΕΘΟΔΙΚΟ
Τα θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής κρίνονται λίγο πιο δύσκολα από τα περσινά και αναμένεται να δυσκολέψουν αρκετούς υποψηφίους στο να επιτύχουν πολύ υψηλή βαθμολογία καθώς υπάρχει διαβάθμιση στη κατανομή των μοριών. Παρολαυτά ένας καλά προτεοιμασμένος υποψήφιος θα μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως.
Η θεωρία κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα, και μόνο κάποια ερωτήματα κλειστού τύπου (Σωστό – Λάθος), αναμένεται να μπερδέψουν κάποιους υποψηφίους.Το θέμα Β κρίνεται εύκολο και οι περισσότεροι μαθητές θα απαντήσουν σωστά.
Το τρίτο θέμα είναι το πιο απαιτητικό του Διαγωνίσματος και απαιτεί καλή κατανόηση των δομών επανάληψης.Τέλος το τέταρτο θέμα που εξετάζεται η επίλυση προβλήματος με χρήση πινάκων έχει τη μεγαλύτερη έκταση, απαιτεί καλή κατανόηση της εκφώνησης αλλά έχει βατά ερωτήματα και οι περισσότεροι υποψήφιοι θα ανταποκριθούν με επάρκεια.
Η ομάδα καθηγητών Πληροφορικής του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ

Δείτε τα θέματα στα Λατινικά

Δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά

Δείτε τα θέματα στη Χημεία

Δείτε τις απαντήσεις στη Χημεία εδώ

Δείτε τα θέματα στην Πληροφορική

Δείτε τις απαντήσεις στην Πληροφορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα