
Ο Γιώργος Χασιακής, εκπαιδευτικός αναλυτής, Β΄ Αντιπρόεδρος της ΟΕΦΕ και αν. Γραμματέας της ΕΕΦ, επισημαίνει ότι πάνω από το 35% των υποψηφίων δεν κατάφεραν να πετύχουν την είσοδό τους σε κάποιο Πανεπιστημιακό Τμήμα, ενώ οι κενές θέσεις φτάνουν πλέον τις 11.000 (17%), σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι.
Όπως παρουσιάζει σε στοιχεία και πίνακες, τα τμήματα που αύξησαν τους συντελεστές ΕΒΕ είχαν μαζικά κενά, ενώ παράλληλα η Βάση Εισαγωγής τους εκτοξεύτηκε.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα
Το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αύξησε τον συντελεστή ΕΒΕ από 1 σε 1,20, με αποτέλεσμα να καλύψει μόλις 25 από τις 307 προβλεπόμενες θέσεις, ποσοστό κάλυψης μόλις 8,14%. Έτσι, η βάση του εκτοξεύτηκε κατά 2.140 μόρια και από 13.170 έφτασε στα 15.850. Αν είχε καλύψει όλες τις θέσεις, η βάση θα ήταν σημαντικά χαμηλότερη.
Αντίστοιχα, το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής στο ίδιο πανεπιστήμιο αύξησε τον συντελεστή ΕΒΕ από 1 σε 1,15. Η βάση του ανέβηκε από 13.475 σε 14.405 μόρια (αύξηση 930 μορίων), με αποτέλεσμα το 54,17% των θέσεών του να μείνει κενό.
Ο κ. Χασιακής παραθέτει και παράδειγμα υποψηφίου με συνολικά 15.100 μόρια και μέσο όρο μαθημάτων 13, ο οποίος δεν κατάφερε να εισαχθεί στο τμήμα αυτό, παρότι είχε 695 μόρια παραπάνω από τη βάση. Ο λόγος; Η νέα ΕΒΕ που διαμορφώθηκε στο 13,06, υπερβαίνοντας οριακά τον μέσο όρο του υποψηφίου.

Προβληματισμός για τη βιωσιμότητα των τμημάτων
Ο ίδιος τονίζει ότι τμήματα με 20 ή 30 φοιτητές δεν είναι βιώσιμα, ειδικά μετά τις μετεγγραφές, αφού ο αριθμός των ενεργών φοιτητών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο και εν τέλει θα αποφοιτήσουν ελάχιστοι.
Κάνει επίσης λόγο για ανάγκη αναθεώρησης ή κατάργησης της ΕΒΕ, με την ταυτόχρονη κάλυψη των κενών θέσεων. Όπως σημειώνει, με την κατάργηση των «αιώνιων φοιτητών» (με ανώτατο όριο φοίτησης 4+2 έτη), δεν υπάρχει λόγος να αποκλείονται οι μαθητές που ίσως δεν απέδωσαν καλά στην εξεταστική διαδικασία και ίσως χρειάζονται μια δεύτερη ευκαιρία, καθώς μπορούν να αποδώσουν ακαδημαϊκά εντός του πανεπιστημίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα