Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

Aegean Airlines: Ένα εισιτήριο έχει όσο ένας ολόκληρος μισθός. Δηλαδή 436 ευρώ

Το ζεύγος Θεόδωρου και Εμμανουέλλας Βασιλάκη, βασικοί μέτοχοι της Aegean Air
Το ζεύγος Θεόδωρου και Εμμανουέλλας Βασιλάκη, βασικοί μέτοχοι της Aegean Air
Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας κατέστησε ουσιαστικά την Aegean Airlines ως μονοπωλιακή αεροπορική εταιρία από την Ελλάδα προς την Ευρώπη. Από την στιγμή αυτή και μετέπειτα άρχισε, σταδιακά η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Το αποκορύφωμα των αυξήσεων έγινε ύστερα από την ανεπιτυχή συγχώνευση της Aegean Airlines με την Ολυμπιακή το 2013, εξαιτίας της άρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού (δεν υπήρχε ουσιαστικά άλλος αερομεταφορέας τότε στην Ελλάδα).
Οι δύο αεροπορικές ισχυρίστηκαν πως ήθελαν να παραμείνουν “ανταγωνιστικές”, ελαττώνοντας τα κόστη και για αυτό οδηγήθηκαν σε αυτό το εγχείρημα.
Η επιστολή 
Αξίζει να παραθέσουμε επιστολή του Κωνσταντίνου Αναστασόπουλου στο vimaonline.gr , ο οποίος εργάζεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, εκ μέρους της Sogeti Βελγίου, ως Σύμβουλος Συστημάτων Πληροφοριών ο οποίος παραθέτει την τραυματική εμπειρία του, ως απλός πελάτης της Aegean Airlines.
Ευτύχης Βασιλάκης, ετών 52. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines.
Ευτύχης Βασιλάκης, ετών 52. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines.
“Είμαι κάτοικος Βρυξελλών από τον Ιούνιο του 2008, τότε που ακόμα η Ολυμπιακή πετούσε σε Ευρωπαϊκούς και μη προορισμούς, συμπεριλαμβανομένου και του Βελγίου με απευθείας πτήσεις από και προς Αθήνα, έχοντας ως άμεσους ανταγωνιστές, για τη συγκεκριμένη χώρα, την Aegean Airlines και την Brussels Airlines.
Τότε επέλεγα την Ολυμπιακή που ήταν η φθηνότερη με μέσο όρο 270€ (οι τιμές που αναφέρονται είναι πάντα με επιστροφή). Μετά το “success story” της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής το 2009, – που ουσιαστικά την αφάνισε από τον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη, αλλά αυτό είναι θέμα από μόνο του-, ξεκίνησα να χρησιμοποιώ την Aegean Airlines. Ο μέσος όρος του εισιτηρίου της το 2009 ήταν στα 300€.
Παράδειγμα 1: Το Πάσχα του 2013, ήθελα να κατέβω Αθήνα και αναζητούσα εισιτήρια από Γενάρη (υποτίθεται όσο πιο νωρίς ψάχνεσαι τόσο καλύτερη τιμή θα βρεις), η τιμή κυμαίνονταν στα 530€ ! δηλαδή 76,66% πιο ακριβά. Με τόσα λεφτά πέταξα το 2011 από Βρυξέλλες για Νέα Υόρκη, με επιστροφή από Βοστόνη.
Απλή παρατήρηση: η πτήση για Αμερική είναι υπερατλαντική και κάτι παραπάνω από 7 ώρες, ενώ η πτήση για Αθήνα είναι 3 ώρες μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Παράδειγμα 2: Με το που γύρισα το Πάσχα (κατέβηκα τελικά με άλλη αεροπορική με τα μισά λεφτά) οριστικοποίησα την καλοκαιρινή μου άδεια και τέλη Μαΐου ξεκίνησα να ψάχνω για να κατέβω τέλη Ιουλίου. Η τιμή που μου εμφάνιζε το σύστημα; σχεδόν 600€!!! (100% ακριβότερη). Πείτε μου εσείς, υπάρχει καμία λογική σε όλα αυτά;
(Αριστερά) Ρούλα Σαλούτση. Επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων Aegean Air
(Αριστερά) Ρούλα Σαλούτση. Επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων Aegean Air
Οι τουρίστες “τσίπηδες”
Αφορμή για την διαμαρτυρία μου αυτή, πέρα από την προσωπική μου αγανάκτηση, στάθηκε η διαμαρτυρία της Ryanair προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για τους υπερβολικούς φόρους που έχει θέσει, λέγοντας, πέρα από πολλά άλλα, με υπαινιγμό προς την Aegean Airlines, πως σε διαφορετική περίπτωση θα μετέφερε εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο στην Αθήνα. Η Aegean Airlines απάντησε ούτε λίγο ούτε πολύ πως δε θέλει να μεταφέρει τουρίστες “τσίπηδες” (η Ryanair είναι χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρία), παρά μόνο λίγους και καλούς. Έρχομαι λοιπόν εγώ ως πελάτης/καταναλωτής και ερωτώ την Aegean Airlines:
– Τους χιλιάδες Έλληνες που κατοικούν για διάφορους λόγους στην Ευρώπη (ούτε λόγος για τους Έλληνες της Αμερικής και της Αυστραλίας, ήδη τους έχουμε αποκλείσει κόβοντας τις απευθείας πτήσεις προς την Ελλάδα) και θέλουν να επισκέπτονται την πατρίδα τους σε κάθε ευκαιρία, και να βλέπουν τους δικούς τους ανθρώπους, τους θεωρεί “τσίπηδες”;
– Πώς ακριβώς συμβάλλει στον τουρισμό φέρνοντας λίγους όπως η ίδια αναφέρει; Με 600€ τιμή εισιτηρίου την περίοδο του καλοκαιριού, όχι λίγους, αλλά ελαχιστότατους τουρίστες θα μεταφέρει.
– Από πότε ένας τουρίστας που κάνει το αυτονόητο, έρευνα αγοράς για την καλύτερη δυνατή τιμή, θεωρείται τσίπης;
Δημήτρης Γερογιάννης-Διευθύνων Σύμβουλος Aegean Airlines. Ευτύχης Βασιλάκης -Aντιπρόεδρος Aegean Airlines
Δημήτρης Γερογιάννης-Διευθύνων Σύμβουλος Aegean Airlines. Ευτύχης Βασιλάκης -Aντιπρόεδρος Aegean Airlines
Εταιρία Πολυτελείας 
– Η Aegean Airlines θέλει να πλασάρεται ως αεροπορική εταιρία πολυτελείας; Ας φροντίσει να παρέχει λοιπόν αεροπλάνα και υπηρεσίες σαν της Εmirates ή της Singapore Airlines, -από τις καλύτερες αεροπορικές στον κόσμο, – και ας έρθει να μας μιλήσει για ακριβές τιμές!
Προσωπικά από πέρυσι τον Δεκέμβριο άρχισα να ψάχνομαι για τα καλά για εναλλακτικούς τρόπους ώστε να κατεβαίνω στην Ελλάδα, αφού η Aegean Airlines έχει βαλθεί να μου στερήσει τη πατρίδα μου με την τιμολογιακή της πολιτική.
Εάν κάποια στιγμή αφανιστεί από τον χάρτη και η Aegean Airlines θα φταίνε οι πελάτες που δεν την επιλέγουν ή η ίδια της η πολιτική; Καλά ταξίδια … στο κόσμο των αποφάσεών σας…”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα