Μπορεί λοιπόν αυτή τη στιγμή η Αττική Οδός να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα για την ταλαιπωρία που προκάλεσε στους οδηγούς, ωστόσο μέχρι τον Απρίλιο θα βρίσκεται στο προσκήνιο για το ποιος θα είναι ο επόμενος διαχειριστής, ο οποίος και θα αναλάβει να "τρέξει" τον αυτοκινητόδρομο των 70 χιλιομέτρων για τα επόμενα 25 χρόνια.
Εχει σχέση ο διαγωνισμός με το φιάσκο στην Αττική Οδό; Δύσκολο να απαντήσει κανείς, αλλά να πρέπει να σημειωθεί ότι από τον Απρίλιο και μετά, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η σημερινή εταιρεία (Άκτωρ) θα είναι και ο διαχειριστής για τα επόμενα χρόνια. Και πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ορισμένοι κάνουν λόγο για εταιρεία σε κρίση και υποστελέχωση, ακριβώς γιατί δεν είναι σαφές αν θα έχει την ευθύνη λειτουργίας της Αττικής Οδού και τα επόμενα χρόνια...
Το 2019 –έτος πλήρους λειτουργίας καθώς δεν υπήρξαν οι επιπτώσεις στις μετακινήσεις από την πανδημία- τα έσοδα της Αττικής Οδού, έφτασαν στα 193 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Έσοδα τα οποία σε μεγάλο βαθμό είναι "διασφαλισμένα" καθώς πάνω από το 55% των οδηγών που χρησιμοποιούν την Αττική είναι εγγεγραμμένοι συνδρομητές της υπηρεσίας e-pass. Πρόκειται στην πραγματικότητα για περισσότερους από 600.000 οδηγούς.
Η διαδικασία για την ανάδειξη του νέου διαχειριστή της Αττικής οδού, αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Ά φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β φάση). Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως την 20η Απριλίου 2022.
Σε οικονομικό επίπεδο, η Αττική Οδός βρίσκεται στο προσκήνιο, όχι μόνο εξαιτίας του διαγωνισμού για την παραχώρηση της λειτουργίας για τα επόμενα 25 χρόνια, αλλά και εξαιτίας των μελλοντικών επεκτάσεων.
Πολλά τα έργα που προγραμματίζονται και τα οποία όταν θα ολοκληρωθούν θα φέρουν ακόμη περισσότερη κίνηση στον κεντρικό οδικό άξονα του λεκανοπεδίου: Το τούνελ του Υμηττού που θα συνδέσει την Αττική οδό με την λεωφόρο Βουλιαγμένης, την σύνδεση με την ΠΑΘΕ μέσω της λεωφόρου Κύμης, την σύνδεση με το λιμάνι της Ραφήνας αλλά και του Λαυρίου όπως επίσης και το τούνελ της Αργυρούπολης.
Η Αττική Οδός εμφάνισε τα περισσότερα έσοδα το 2009 με τον τζίρο να φτάνει στα 249 εκατ. ευρώ. Έκτοτε, ακολούθησε η ύφεση και τα μνημόνια με αποτέλεσμα τα έσοδα να καταγράψουν μείωση έως και τα 160 εκατ. ευρώ το 2014. Από το 2015 άρχισε η ανάκαμψη με τα έσοδα να διαμορφώνοντα στα 193 εκατ. ευρώ ωστόσο η πανδημία τα περιόρισε και πάλι το 2020 στα 152 εκατ. ευρώ.
Στο 9μηνο του 2021, τα έσοδα εμφάνισαν άνοδο στα 125 εκατ. ευρώ ενώ οι προοπτικές εμφανίζονται θετικές λόγω των μεγάλων έργων στην Αττική (πχ Ελληνικό), των επεκτάσεων και φυσικά την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας. thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα