Ο Αργυρόπουλος ήταν γιος του Γεωργίου Αργυρόπουλου, πρεσβευτή της Ελλάδος στην Αγία Πετρούπολη. Είχε σπουδάσει ηλεκτρολόγος μηχανικός στη Γερμανία και είχε πάρει πτυχίο ιδιώτη χειριστή αεροπλάνου στη Γαλλία. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, τον Ιανουάριο του 1912, στις αποσκευές του είχε συσκευασμένο ένα αεροπλάνο Nieuport ΙVG με κινητήρα 50 ίππων!
Με τη βοήθεια μηχανικών της στρατιωτικής μονάδας του Ρουφ στην Αθήνα το συναρμολόγησε και έπειτα από λίγες ημέρες το αεροπλάνο ήταν έτοιμο να κατακτήσει τον ελληνικό ουρανό. Ο Αργυρόπουλος, ανακοίνωσε μέσω των αθηναϊκών εφημερίδων το εγχείρημά του, ορίζοντας ως τόπο απογείωσης την περιοχή του Ρουφ, την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου.
Παρόντες βασιλιάς και πρωθυπουργός
Πλήθος κόσμου κατέκλυσε τον χώρο του αυτοσχέδιου αεροδρομίου για να θαυμάσει το πρωτοφανές θέαμα. Ακριβώς στις 08:10 ο Αργυρόπουλος απογείωσε το αεροπλάνο του, υπό τις επευφημίες του πλήθους, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονταν ο βασιλιάς Γεώργιος Α' και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος. Η πτήση ήταν η απαρχή της ελληνικής αεροπορίας· διήρκεσε 16 λεπτά και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Μία ώρα μετά έγινε και δεύτερη πτήση, αυτή τη φορά με συνεπιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τον οποίο είχε πείσει ο Αργυρόπουλος να τον ακολουθήσει! Το αεροπλάνο διέγραψε μερικούς κύκλους πάνω από τον χώρο απογείωσης σε ύψος 80 μέτρων και επέστρεψε μετά 4 λεπτά.
Μετά και τη δεύτερη πτήση ήταν η στιγμή να βαπτιστεί το αεροπλάν· ανάδοχος ήταν ο πρωθυπουργός, ο οποίος του έδωσε το όνομα «Αλκυών» και ευχήθηκε: «...η Αλκυών να τερματίσει φυσικόν τον βίον. Εύχομαι όπως ο κύριος Αργυρόπουλος, ο πρώτος Έλλην αεροναύτης, που πέταξε υπέρ τα ιερά εδάφη, συνεχίσει επί άλλου τελειότερου μηχανήματος, το οποίον να οφείλεται εξ ολοκλήρου εις αυτόν, τας ενδόξους παραδόσεις του Ικάρου, χωρίς τας ατυχίας εκείνου, προς δόξαν και αυτού και της Ελληνικής Πατρίδος».
Πριν από τον Τσώρτσιλ!
Ο Βενιζέλος προηγήθηκε σε παρόμοιες πτήσεις του Πρώτου Λόρδου του Βρετανικού Ναυαρχείου Ουίνστον Τσώρτσιλ κατά ένα χρόνο. Ο λόγος που εκφώνησε μετά την πτήση αποτελεί μια από τις πιο πρώιμες δηλώσεις περί Αεροπορικής Ισχύος από Αρχηγό Κράτους και αποκαλύπτει τι αναμενόταν από τη χρήση των αεροπλάνων: «To αεροπλάνο ενδείκνυται ως όπλο των αδυνάτων. Η ριψοκίνδυνος μάλιστα και τολμηρά φύσις του Έλληνος θα καταστήσει τούτο λαμπρόν εν πολέμω όπλον μέλλον να προσφέρει μεγάλας υπηρεσίας.»
Θεωρείται βέβαιο ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους ο Αργυρόπουλος εξέφρασε την επιθυμία του στον Βενιζέλο να καταταγεί στη Στρατιωτική Αεροπορία η οποία μόλις τότε οργανώνονταν στην Ελλάδα με τη βοήθεια της γαλλικής στρατιωτικής αποστολής υπό τον Στρατηγό Eydoux.
Ο Κωνσταντίνος Μάνος και ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος
Κατά τους βαλκανικούς πολέμους του 1912-1913, ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, κατατάχθηκε στη Στρατιωτική Αεροπορία με το βαθμό του Ανθυπολοχαγού και πήρε μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις. Στις 4 Απριλίου 1913, ενώ εκτελούσε αναγνωριστική πτήση πάνω απ' το Λαγκαδά, το αεροπλάνο του - ένα τουρκικό τύπου Henriot που είχε κατασχεθεί από τον Ελληνικό Στρατό κατά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης - κατέπεσε στο έδαφος λόγω μηχανικής βλάβης, με αποτέλεσμα τον ηρωικό θάνατο του χειριστή και του συνεπιβάτη του Κωνσταντίνου Μάνου. Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος ήταν μόλις 24 ετών και ο Κωνσταντίνος Μάνος 44.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα