Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν το σύνολο των εταιρειών που διαθέτουν γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγονται από αγελαδινό γάλα, είτε προχώρησαν στην αποστολή νέου τιμοκαταλόγου με μειωμένες τιμές, είτε αύξησαν το ποσοστό έκπτωσης επί τιμολογίου προκειμένου να μετακυλυστεί και στον καταναλωτή, είτε προχώρησαν σε προσφορές στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.
Η κάθε γαλακτοβιομηχανία διαφοροποιείται όπως πληροφορούμαστε διαφοροποιείται ως προς την τιμή που αφορά στη μείωση τιμών. Έτσι, επιμέρους προϊόντα του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία και συγκεκριμένα των δύο εταιρειών συμφερόντων του, Όλυμπος και της Ροδόπη, που παράγονται με πρώτη ύλη το αγελαδινό γάλα, εμφάνισαν ήδη μείωση των τιμών στον τιμοκατάλογο που δόθηκε στα σούπερ μάρκετ και θα τεθεί σε ισχύ από 1η Απριλίου.
Παράλληλα, σε αύξηση του ποσοστού έκπτωσης επί του τιμολογίου προέβη η γαλακτοβιομηχανία Νεογάλ με έδρα τη Δράμα. Σε ό,τι αφορά τη Δέλτα, κινήθηκε προς μία στρατηγική προσφορών στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, στην περίπτωση της Όλυμπος η μείωση τιμής αφορά στα αγελαδινά γιαούρτια με εφαρμογή από 1η Απριλίου, ενώ θα ακολουθήσουν όλες οι κατηγορίες όπως το φρέσκο αγελαδινό γάλα και τα λευκά τυριά που επίσης παράγονται από αγελαδινό γάλα.
Συνεχίζεται η άνοδος σε φέτα και προϊόντα από αιγοπρόβειο γάλα
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ποσοστό μείωσης των τιμών κυμαίνεται από 5% έως και 15% και διαφοροποιείται από εταιρεία σε εταιρεία και ανά στρατηγική μείωσης τιμής (μείωση τιμών καταλόγου, έκπτωση τιμολογίου, προσφορές στα ράφια).
Αντίστροφη παρόλα αυτά, είναι η εικόνα που αφορά στα γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγονται από αιγοπρόβειο γάλα (π.χ. φέτα), όπου εκεί δεν φαίνεται για την ώρα να υπάρχει αποκλιμάκωση. Αντιθέτως οι νέοι τιμοκατάλογοι που θα ισχύσουν από 1η Απριλίου προβλέπουν την εφαρμογή αυξημένων τιμών κατά έως και 8%. Η άνοδος στην τιμή του αιγοπρόβειου γάλακτος, που αποτελεί την πρώτη ύλη για τη φέτα, συνεχίζεται.
Πώς επηρέασε η πτώση των πωλήσεων τη μείωση των τιμών
Nα θυμίσουμε ότι το τελευταίο διάστημα η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και ειδικά του γιαουρτιού είχε μειωθεί λόγω των ανατιμήσεων. Λόγω συρρίκνωσης της κατανάλωσης, υπήρξαν γαλακτοβιομηχανίες με περίσσευμα γάλακτος, οι οποίες επιδίωξαν να το πουλήσουν σε άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν συμμετέχουν στην ελληνική ζώνη γάλακτος και επί της ουσίας δεν αγοράζουν γάλα για παραγωγή γιαουρτιού από την ελληνική κτηνοτροφία αλλά από χώρες του εξωτερικού.
Την πτώση στα προϊόντα από αγελαδινό γάλα προκάλεσε και η μείωση στην τιμή του εισαγόμενου αγελαδινού συμπυκνώματος γάλακτος, το οποίο έφτασε να πωλείται χαμηλότερα από το ελληνικό αγελαδινό γάλα.
Το αποτέλεσμα ήταν πολλές από τις εταιρείες που διατηρούσαν πλεόνασμα αγελαδινού, να αναγκαστούν να ρίξουν τις τιμές τους σε τέτοιο βαθμό, προκειμένου να φτάσουν στα επίπεδα πώλησης και να ανταγωνιστούν τις τιμές του φθηνότερου συμπυκνώματος προς εταιρείες που το αγοράζουν από το εξωτερικό, προκειμένου να μην μείνουν απούλητες οι πλεονασματικές ποσότητες. Αυτό ήταν επίσης ένα γεγονός που επέδρασε καταλυτικά στη διαμόρφωση των τιμών σήμερα σε προϊόντα από αγελαδινό γάλα, διορθώνοντας μερικώς τουλάχιστον τα δεδομένα στην αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, η μείωση των τιμών και οι προσφορές αποτελούν και ένα ισχυρό αντίδοτο των βιομηχανιών στην τρέχουσα περίοδο για να αντιμετωπίσουν τη μείωση της κατανάλωσης, ενισχύοντας τις πωλήσεις τους με εκπτώσεις και προσφορές, καθότι λόγω μείωσης και της πρώτης ύλης έχουν πλέον μεγαλύτερο περιθώριο να προβούν σε τέτοιας μορφής πρωτοβουλίες, ενώ και η πτώση στο κόστος της ενέργειας συντείνει καθοριστικά προς την ίδια κατεύθυνση. capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα