![]() |
Σε έναν αδιάκοπο έλεγχο των κεντρικών οδικών αρτηριών της πρωτεύουσας εξελίσσεται η λειτουργία των νέων «έξυπνων» καμερών της Τροχαίας, οι οποίοι λειτουργούν πλέον ως αλάνθαστοι ψηφιακοί τροχονόμοι. Την ίδια ώρα όμως, έχουν γίνει ο φόβος και ο τρόπος για πολλά «παράνομα» ζευγάρια, καθώς ο φακός τους θα «συλλαμβάνει» τον συνοδηγό.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κάποιος γνωστοποιεί στον/στη σύντροφό του ότι βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος, ωστόσο η πραγματικότητα διαφέρει και βρίσκεται σε άλλο μέρος και μάλιστα με... παρέα. Μέχρι τώρα δεν υπάρχουν αποδείξεις που να πιστοποιούν με χειροπιαστό υλικό την παρουσία ενός οδηγού στο σημείο που εκείνος είχε υποστηρίξει ότι βρίσκεται, ωστόσο πλέον οι «έξυπνες» κάμερες απαθανατίζουν τον οδηγό την ώρα που, για παράδειγμα, μιλάει στο κινητό και ταυτόχρονα μπορεί. να αποδειχθεί η ώρα και η ακριβής παρουσία της σε μια κεντρική αρτηρία της Αθήνας. Κάτι τέτοιο λοιπόν, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο στους... άπιστους.
Η τεχνολογία βλέπει τα πάντα
Οι νέες κάμερες AI έχουν εξαιρετικά υψηλή ευκρίνεια και μπορούν να «δουν» μέσα από το παρμπρίζ, ακόμα και σε δυσκολες συνθήκες φωτισμού. Ο πρωταρχικός τους σκοπός είναι να ελέγξει αν ο οδηγός φοράει ζώνη ή αν κρατάει κινητό. Αυτό σημαίνει ότι, αναγκαστικά, η κάμερα καταγράφει και τον συνοδηγό ή δραστηριότητα που συμβαίνει στην καμπίνα.
Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, όταν μια κάμερα καταγράφει μια παράβαση, το λογισμικό είναι προγραμματισμένο να θολώνει αυτόματα τα πρόσωπα των επιβατών που δεν σχετίζονται με την παράβαση, ώστε να προστατεύεται η ιδιωτικότητά τους. Στην κλήση που φτάνει στο σπίτι, συνήθως φαίνεται μόνο η πινακίδα ή το σημείο της παράβασης (π.χ. το χέρι που κρατάει το κινητό). Πάνω από 2.500 παραβάσεις που «συνέλαβαν» οι «έξυπνες» κάμερες Τα πρώτα αποτελέσματα τους είναι αποκαλυπτικά, καθώς μέσα σε μόλις τέσσερα εικοσιτετράωρα το σύστημα κατέγραψε περίπου 2.500 παραβάσεις, φέρνοντας στο φως της έκτασης της παραβατικότητας στους δρόμους του λεκανοπεδίου. Οι πρώτες οκτώ κάμερες που ενσωματώνουν τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης έχουν ήδη τοποθετηθεί σε στρατηγικά σημεία υψηλής κίνησης, όπως οι λεωφόροι Συγγρού, Κηφισίας, Μεσογείων, Βουλιαγμένης, Ποσειδώνος και Πανεπιστημίου , στοχεύοντας στον περιορισμό των επικίνδυνων οδηγικών συμπεριφορών.
Η τεχνολογική υπεροχή αυτών των νέων συστημάτων επιτρέπει τον ταυτόχρονο εντοπισμό πολλαπλών παραβάσεων που μέχρι τον πρώτο ήταν δύσκολο να καταγραφούν χωρίς φυσική παρουσία οργάνων. Πέρα από την υπερβολική ταχύτητα και την παραβίαση του ερυθρού σημειοδότη, οι κάμερες «σκανάρουν» το εσωτερικό των οχημάτων εντοπίζοντας τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους, καθώς και τη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τους οδηγούς. Μάλιστα, τα στοιχεία από τη λεωφόρο Συγγρού προκαλούν ιδιαίτερα αισθήματα, αφού μέσα στο ελάχιστο αυτό διάστημα εντοπίστηκαν από 1.000 να μιλήσουν στο κινητό τους τηλέφωνο ενώ βρίσκονταν εν κινήσει.
Ο σχεδιασμός για το άμεσο μέλλον προβλέπει τη δημιουργία ενός γιγαντιαίου δικτύου επιτήρησης που θα αριθμεί συνολικά 3.000 κάμερες σε όλη την Αττική. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι 2.000 από αυτές που εγκαταστάθηκαν μόνιμα σε σημεία όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα , 500 θα τοποθετηθούν πάνω σε λεωφορεία για την περιποίηση των λεωφορειολωρίδων, ενώ η Περιφέρεια Αττικής θα ενισχύσει το δίκτυο με επιπλέον 388 συσκευές για τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας. Η σταδιακή ενεργοποίηση του συστήματος έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο αστυνόμευσης, καθιστώντας την επιβολή της Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας μιας αυτοματοποιημένης και αδιάλειπτης διαδικασίας.
Newsbomb

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα