Οι αλλοδαποί που τα ξημερώματα της Πέμπτης εντοπίστηκαν σε ταχύπλοο στ’ ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής των Φιλιατρών προκάλεσαν τη σφοδρή facebookική επίθεση που εξαπέλυσε η επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Αυτοδιοικητικής Κίνησης (Ρ.Α.ΚΙ.) δήμου Τριφυλίας στο δήμαρχο Τριφυλίας για τον όρο «λαθρομετανάστες» που χρησιμοποίησε ο τελευταίος χαρακτηρίζοντας τους αλλοδαπούς.
Από την «κόντρα» βεβαίως και εξάγονται συμπεράσματα για αντιλήψεις, ιδεολογίες και ιδεοληψίες αφού οι λέξεις και οι φράσεις που χρησιμοποιήθηκαν στις αναρτήσεις στο facebook από το δήμαρχο Τριφυλίας, Παναγιώτη Κατσίβελα και την επικεφαλής της Ρ.Α.ΚΙ., Ιωάννα Μαραβελή, αναδεικνύουν αφενός μεν τη διαφορετικότητά τους και αφετέρου το χάσμα που υπάρχει στο συλλογισμό, τη σκέψη και τις πολιτικές τους θέσεις.
Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου και ώρα 7:07 μ.μ. η επικεφαλής της Ρ.Α.ΚΙ., Ιωάννα Μαραβελή, έγραψε στο προφίλ της στο facebook: «Φιλοξενούμε 41 μετανάστες στις Εργατικές κατοικίες. Χρειαζόμαστε εμφιαλωμένο νερό και ψωμί. Ο δήμος έχει μεριμνήσει για φαγητό». Μιάμιση ώρα αργότερα περίπου, στις 8:39 μ.μ. ο δήμαρχος Τριφυλίας, Παναγιώτης Κατσίβελας, δημιούργησε άλμπουμ με την ονομασία «λαθρομετανάστες» και 7 φωτογραφίες από τους αλλοδαπούς που φιλοξενούνταν προσωρινά στις Εργατικές Κατοικίες και τον ίδιον το πρωί της Πέμπτης στο λιμάνι Κυπαρισσίας γράφοντας: «Ο Δήμος Τριφυλίας φιλοξενεί 41 λαθρομετανάστες μέχρι οι διωκτικές αρχές να ολοκληρώσουν την δικογραφία για την παράνομη διακίνηση λαθρομεταναστών . Παρέχει στέγη κ σίτιση . Την ώρα που οι "συλλογικότητες" εξαφανίζονται οι δήμοι παραμένουν οι μόνοι θεσμοί φροντίδας κ πρόνοιας».
Στις 10:01 μ.μ. της Πέμπτης η Ιωάννα Μαραβελή έγραψε στο facebook: «Δημαρχε, επειδη ανησυχησες... να σε ενημερωσω οτι οι συλλογικοτητες πηγαν στους μεταναστες...απλα σου αφησαν χρονο να βγαλεις φωτο που τοσο σου αρεσουν...» και στις 10:17 μ.μ. ότι «Παντως για να ξερεις...φροντιδα και λαθρομεταναστες δεν χωρουν στην ιδια προταση...». Την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου και ώρα 5:16 μ.μ. η Ιωάννα Μαραβελή έγραψε: «"Ο Δήμος Τριφυλίας φιλοξενεί 41 λαθρομετανάστες μέχρι οι διωκτικές αρχές να ολοκληρώσουν την δικογραφία για την παράνομη διακίνηση λαθρομεταναστών . Παρέχει στέγη κ σίτιση . Την ώρα που οι "συλλογικότητες" εξαφανίζονται οι δήμοι παραμένουν οι μόνοι θεσμοί φροντίδας κ πρόνοιας". Όταν η συγγένεια με τον Αντωνάκη και η συχνή επαφή με τον Άδωνη σε έχει ποτίσει...», στις 5:37 μ.μ. σημείωσε: «Φωτογραφίες όλο χάρη με τους ένστολους, αλλά ένα αναψυκτικό δεν κέρασες τα παιδιά... Ένα χιλιάρικο γλίτωσε το Δήμος με το λάθος που βρήκαμε για την ηλεκτροδότηση στους Γαργαλιάνους... Δεν περίσσευε ένα 5ευρω για ένα καφέ?». Η ίδια στις 5:38 μ.μ. έγραψε στο facebook: «Η λέξη “λαθρομετανάστης” από το καθαρά φασιστικό λεξιλόγιο ακραίων εθνικιστών και δηλωμένων ναζιστών, έχει περάσει σε καθημερινούς ανθρώπους που θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο περιγράφουν κάποιον που έχει διαπράξει κάποια παρανομία. Το πρώτο συνθετικό της λέξης “λάθρο-” είναι φορτισμένο με αρνητική σημασία και δημιουργεί συνειρμούς τύπου “λαθρεπιβάτης”, “λαθρέμπορος” κτλ, βάζοντας στην ίδια μοίρα ανθρώπους που αναζητούν καλύτερη ζωή (λες και είχαν όρεξη να ξενιτευτούν) με άτομα που παραβιάζουν νόμους ή κανονισμούς. Ακόμη και η ίδια η ελληνική νομοθεσία αποφεύγει να χρησιμοποιήσει τον όρο “λαθρομετανάστης”. Ούτε για πρόσωπα, ούτε για την ίδια την μετανάστευση ως μετακίνηση πληθυσμού. Η υιοθέτηση της συγκεκριμένης λέξης έχει καλλιεργηθεί εντέχνως από ρατσιστικούς και ξενοφοβικούς κύκλους, με τις ευλογίες των media, που όλο και πιο συχνά την χρησιμοποιούν στο καθημερινό λεξιλόγιο. Η ένταξη αυτής της απεχθούς λέξης, ουσιαστικά έχει ως στόχο να ποινοκοποιήσει τους μετανάστες, αλλά και να δικαιολογήσει το οπλισμένο χέρι κάθε αμόρφωτου πιθήκου» και επανήλθε στις 5:53 μ.μ. γράφοντας: «H χρήση του όρου "λαθρομετανάστες" στο δημόσιο λόγο, θεωρώ ότι προσβάλλει το τεκμήριο της αθωότητας αλλά και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των προσώπων, στα οποία αναφέρεται. Γιατί τους αποδίδει αυτομάτως την ιδιότητα του παρανόμου, χωρίς να προβλέπεται τέτοια ιδιότητα και, πολύ περισσότερο, χωρίς βέβαια να υπάρχει σχετική δικαστική απόφαση που να κηρύσσει τα πρόσωπα ένοχα. Έτσι πρόκειται τελικά για έναν όρο όχι μόνο τεχνικά ασαφή, αλλά, ανάλογα και με το πλαίσιο της χρήσης του, μπορεί να αποτελέσει και προσβολή της προσωπικότητας του άλλου, ως μια περίπτωση εξύβρισης. (E-Lawyer ένα νομικό ιστολόγιο για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην ψηφιακή εποχή)».
Του Ηλία Γιαννόπουλου πηγη: Το θαρρος
Του Ηλία Γιαννόπουλου πηγη: Το θαρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα