Την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020 θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ , ημέρα κατά την οποία θα λειτουργήσουν» όλα τα ΓΕΛ και όλα τα ΕΠΑΛ.
Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία στάλθηκε προς όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την Παρασκευή 10-7-2020, μετά τις 13.00 μ.μ. στον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας https://results.it.minedu.gov.gr/.
Το υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει από όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα να αναρτήσουν τις βαθμολογίες των υποψηφίων στην ειδική πλατφόρμα, προκειμένου να ακολουθήσει κεντρικά ο έλεγχος.
Οι βάσεις εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.
Το υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να εκδώσει τις βάσεις και τα ονόματα των επιτυχόντων το αργότερο 30 Ιουλίου, αν στα αποτελέσματα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονταν οι Στρατιωτικές Αστυνομικές Σχολές και τα ΤΕΦΑΑ.
Πρόκειται για περίπου 20.000 υποψηφίους που διεκδικούν αυτές τις θέσεις, οι οποίοι μετά τις Πανελλαδικές κάνουν τεστ δεξιοτήτων κλπ.
Με αφορμή το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι εκτιμήσεις για το πώς θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, το esos επισημαίνει τα εξής:
Α. Τέτοιες εκτιμήσεις είναι πρώιμες και βεβιασμένες, διότι δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά για το πώς έχουν κυμανθεί οι βαθμολογίες, ενώ δεν έχει καν ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών.
Β. Επομένως, οι όποιες εκτιμήσεις βασίζονται σε μια διάχυτη -ίσως και υποκειμενική- αίσθηση περί ευκολίας -δυσκολίας των θεμάτων και σε απουσία πραγματικών στοιχείων, οπότε ενδέχεται να αποδειχθούν λανθασμένες, διότι:
α) έχουμε ένα νέο σύστημα, χωρίς συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα
β) έχει αλλάξει ριζικά η εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
γ) οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου έχουν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία και όχι στα Λατινικά
δ) υπάρχει άλλη ύλη στα υπόλοιπα μαθήματα
Η απουσία συντελεστών
Ειδικότερα, η εκτίμηση ότι η απουσία συντελεστών θα ανεβάσει τις βάσεις, διότι θα μειωθεί η βαρύτητα των δύσκολων μαθημάτων τα οποία είχαν τον συντελεστή, δεν είναι ούτε ορθή ούτε λανθασμένη.Στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να είναι αληθής για όλες τις κλίμακες βαθμολογίας. Γιατί:
α) Στο παρελθόν συντελεστές βαρύτητας είχαν διάφορα μαθήματα και ο συντελεστής όντως επηρέαζε τη βαθμολογία.
β) Κάθε ένα «εκατοστό» [μία μονάδα σε 100-βαθμη κλίμακα] της γραπτής βαθμολογίας σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ έδινε στο σύνολο των 20000 μορίων το εξής:
Αυτό σημαίνει ότι 1 μόριο στα 100 = 50 μόρια στα 20000
Η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές
Επομένως η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές, όπου παραδοσιακά οι μαθητές δεν έγραφαν πολύ καλά στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.
Βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Ταυτόχρονα μπορεί να συγκρατήσει τις βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές (όσες απαιτούσαν πάνω από 18000 μόρια για την επιτυχία) όπου παραδοσιακά οι μαθητές έγραφαν καλύτερα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, συγκριτικά με το μάθημα, π.χ. της γλώσσας.
Επομένως η μόνη εικασία που επιτρέπεται είναι ο ρυθμιστικός ρόλος του γλωσσικού μαθήματος, όπως και του δεύτερου που δεν είχε συντελεστή (βλ. παραπάνω πίνακα) εφόσον από 40 μόρια / στα 20000, ανεβαίνουν στα 50/20000. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει διαφορετικά τις υψηλόβαθμες, διαφορετικά τις μεσαίας βαθμολογίας και διαφορετικά τις χαμηλόβαθμες σχολές.
Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι/ ες οφείλουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους, σαν να είχαν γράψει 20000 μόρια.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρουν υπόψη τους πρώιμες εκτιμήσεις και προβλέψεις. Πόσο μάλλον στη τωρινή εξαιρετικά πρώιμη φάση.
esos.gr
Το Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα