Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή εισαγγελία (EPPO) πέρα απ' τις διώξεις που απήγγειλε τον Δεκέμβριο του 2023 σε βάρος 23 προσώπων - συμπεριλαμβανομένων 18 δημοσίων λειτουργών- για εγκλήματα που συνδέονται με την εκτέλεση συμβάσεων για συστήματα τηλεχειρισμού και σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ, είχε καλέσει τις ελληνικές Αρχές να αναλάβουν δράση σχετικά με τυχόν ποινική ευθύνη δύο πρώην υπουργών Μεταφορών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, σε επιστολή που απέστειλε η εισαγγελέας της EPPO Πόπη Παπανδρέου στις 2 Ιουνίου στις ελληνικές Αρχές και την οποία είδε το Politico, σημείωνε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για το δυστύχημα «προέκυψαν υποψίες σχετικά με φερόμενα ποινικά αδικήματα που διαπράχθηκαν από πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης».
«Αυτά τα φερόμενα ποινικά αδικήματα αφορούν παράβαση καθήκοντος που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και υπεξαίρεση που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή», έγραφε η Παπανδρέου στο έγγραφο.
«Σας ζητάμε να προβείτε στις δικές σας ενέργειες» συνέχισε.
Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση «αποσιώπησε» την υπόθεση και το ευρωπαϊκό αίτημα, χρησιμοποιώντας την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία για να απορρίψει την ανάγκη σύστασης εξεταστικής επιτροπής για τους υπουργούς.
Στο αρχείο η υπόθεση
Η Politico συνεχίζει το δημοσίευμα λέγοντας ότι η δικογραφία της EPPO για τους Σπίρτζη και Καραμανλή παραπέμφθηκε στον Άρειο Πάγο και από εκεί στο ελληνικό κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, το Κοινοβούλιο έπρεπε να αποφασίσει εάν θα συγκροτήσει προανακριτική επιτροπή για να διερευνήσει εάν η υπόθεση θα έπρεπε να παραπεμφθούν σε ειδικό δικαστήριο.
Ο ελληνικός Άρειος Πάγος απέστειλε τους φακέλους της υπόθεσης στον Κωνσταντίνο Τασούλα, πρόεδρο της Βουλής, στις 29 Ιουνίου, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Politico.
Τον Νοέμβριο, το κοινοβούλιο εξέτασε αν θα συσταθεί προανακριτική επιτροπή για πρώην υπουργούς, συμπεριλαμβανομένων των Σπίρτζη και Καραμανλή ωστόσο, η πρόταση απορρίφθηκε και η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο.
Τι είπε ο Σπίρτζης
Ο Σπίρτζης δήλωσε στο Politico ότι προσωπικά είχε υποστηρίξει τη σύσταση προκαταρκτικής έρευνας από το κοινοβούλιο ως έναν τρόπο απόρριψης των κατηγοριών εναντίον του και πρόσθεσε ότι είχε ζητήσει να αντιμετωπιστεί όπως κάθε άλλος Έλληνας πολίτης. Πρόσθεσε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει παραγραφή λόγω της ειδικής ρύθμισης για τους υπουργούς. «Δυστυχώς, η Νέα Δημοκρατία δεν υποστήριξε το αίτημά μου», πρόσθεσε.
Μιλώντας στη Βουλή στα τέλη Νοεμβρίου, είπε ότι η έρευνα θα αποδείξει την αθωότητά του και θα δώσει «μια οριστική απάντηση στην προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας να διασπείρει την πολιτική ευθύνη».
Δεν απάντησε στο POLITICO o Καραμανλής
Ο Καραμανλής δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό και παρέπεμψε στην ομιλία που είχε κάνει τον Νοέμβριο.
Μιλώντας στη Βουλή, ο Καραμανλής είχε δηλώσει ότι αντιτίθεται στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής.
"Παραιτήθηκα αμέσως και δημοσιοποίησα την παραίτησή μου, επιστρέφοντας [από τα Τέμπη] και πριν καν φτάσω στην Αθήνα", είπε. "Αυτό υπαγορεύτηκε από την ηθική και τις αρχές μου. Ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη όχι μόνο για τη δική μου θητεία, αλλά και για τις θητείες όλων των προκατόχων μου. Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο στα πολιτικά ήθη της χώρας μας".
Η κυβέρνηση της Ελλάδας και το γραφείο του προέδρου της Βουλής δεν απάντησαν σε αιτήματα σχολιασμού.
«Δεν θα φόρτωνα ούτε λαχανικά στον ελληνικό σιδηρόδρομο»
Το κοινοβούλιο αποφάσισε τελικά τη σύσταση ευρύτερης κοινοβουλευτικής έρευνας για τη «διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη και όλων των σχετικών πτυχών».
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα η αξιοπιστία της έρευνας έχει ήδη υπονομευθεί. Αντί να επικεντρωθεί στο δυστύχημα, η έρευνα διατρέχει όλη την ιστορία του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος τις τελευταίες δεκαετίες, ενώ η κυβερνητική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας απέρριψε τις προτάσεις για διακομματική εκπροσώπηση στην έδρα.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγορούν την κυβέρνηση για συγκάλυψη, ενώ την περασμένη εβδομάδα η οικογένεια του μηχανοδηγού που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα απέστειλε νομικό εξώδικο στην επιτροπή, κατηγορώντας τον εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας στην επιτροπή ότι «επιχειρεί να μεταθέσει την ευθύνη στον αποβιώσαντα μηχανοδηγό χρησιμοποιώντας ιατρικά έγγραφα, δημιουργώντας εντυπώσεις για ιατρικά προβλήματα που δήθεν τον καθιστούσαν ακατάλληλο για εργασία».
«Πού είναι λοιπόν η προσπάθεια όπου θα αποκαλυφθεί η αλήθεια;» αναρωτήθηκε η Μαρία Καρυστιάνου, η οποία έχασε την 20χρονη κόρη της στο δυστύχημα, μιλώντας στην εξεταστική την Τετάρτη. «Όταν έμαθα πώς λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος, δεν θα φόρτωνα ούτε λαχανικά σε αυτόν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα