Από τη μία πλευρά, οι πληθωριστικές πιέσεις που έχουν επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά και οδηγούν αρκετούς στην αναζήτηση μιας οικονομικότερης εναλλακτικής, από την άλλη, η βιωσιμότητα και η κυκλική οικονομία που απασχολούν όλο και περισσότερο, ειδικά τις νεότερες γενιές καταναλωτών, φαίνεται πως έχουν συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που αποτυπώνουν τη συνεχώς ανοδική πορεία του κλάδου στη χώρα μας από το 2019 έως σήμερα. Το 2019 ο κύκλος εργασιών στην κατηγορία «Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα» διαμορφωνόταν στις 11.096 χιλ. ευρώ, το 2021 έφτασε στις 15.173 χιλ. ευρώ και το 2022 έκανε «άλμα» στις 26.527 ευρώ. Το 2023 ο συνολικός τζίρος αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, καθώς διαμορφώθηκε στις 30.359 χιλ. ευρώ.
Σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η Focus Bari & YouGov το 2022, διαφαινόταν ήδη η μεγαλύτερη πλέον προθυμία των Ελλήνων καταναλωτών να αγοράσουν μεταχειρισμένα προϊόντα καθώς ένας στους δύο, δήλωνε πως έχει προχωρήσει σε τουλάχιστόν μία αντίστοιχη αγορά το τελευταίο τρίμηνο διεξαγωγής της έρευνας. Πιο διαδεδομένες εμφανίζονταν οι συγκεκριμένες αγορές μεταξύ ανδρών και νεαρών ηλικιών με κυριότερες «πηγές» αγορών, τόσο το online όσο και τα φυσικά καταστήματα ή από φίλους και γνωστούς.
Η συνεχώς ανοδική αυτή τάση αλλά και το γεγονός ότι παρατηρείται εντονότερη στις νεότερες γενιές καταναλωτών, οδηγεί όλο και περισσότερες εταιρείες διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, στην είσοδο τους στην αγορά του second hand. Την προηγούμενη εβδομάδα η Skroutz, ανακοίνωσε το λανσάρισμα της υπηρεσίας Skoop by Skroutz που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της πλατφόρμας να πωλούν προϊόντα που πλέον δεν χρειάζονται, σε άλλους χρήστες που επιθυμούν να αγοράσουν. Στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρονικών συσκευών δραστηριοποιείται ήδη και η Public με την υπηρεσία «second go», διαθέτοντας επιδιορθωμένες συσκευές οι οποίες έχουν πιστοποίηση καθώς και εγγύηση. Στην ένδυση, μεγάλα διεθνή brands όπως η Zara και η H&M έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχες υπηρεσίες να αγοράσουν μεταχειρισμένα είδη ή να μεταπωλήσουν δικά τους προϊόντα. Από τον περασμένο Δεκέμβριο η πλατφόρμα Pre-Owned της Zara είναι διαθέσιμη μάλιστα και στην Ελλάδα με τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας, όπως επιδιόρθωση, πώληση μεταξύ πελατών και δωρεά ενδυμάτων. cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα