Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018

Μεσσηνία: Πάνω από 700 υποψήφιοι οδηγοί σε αναμονή-Διαμαρτυρία των εκπαιδευτών οδήγησης

Λήγουν τα προσωρινά διπλώματα οδήγησης ηλικιωμένων και εξετάσεις ακόμα δεν ξέρουν πότε θα δώσουν
Πάνω από 700 άτομα στη Μεσσηνία βρίσκονται σε αναμονή για να δώσουν εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης, ενώ περίπου 400 ηλικιωμένοι άνω των 74 ετών αναμένουν επίσης να δώσουν εξετάσεις για την ανανέωση ή μη του διπλώματός τους.
Οι εξεταστές της Διεύθυνσης Μεταφορών Μεσσηνίας βρίσκονται σε διαρκή αποχή από τις εξετάσεις, καθώς δεν τους έχει καταβληθεί η ανάλογη αποζημίωση από το υπουργείο.
Από σήμερα, δε, αρχίζουν να λήγουν τα πρώτα τρίμηνα προσωρινά σημειώματα που είχαν δοθεί σε ηλικιωμένους, χωρίς κανείς να μπορεί να τους πει με υπευθυνότητα αν πρέπει να συνεχίσουν να οδηγούν ή όχι, καθώς η ανανέωση του διπλώματος οδήγησής

τους δεν έχει γίνει με δική τους υπαιτιότητα. Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι για την Τροχαία σημαίνει ότι ο οδηγός είναι χωρίς δίπλωμα και έτσι θα επιβάλλονται κανονικά οι προβλεπόμενες από το νέο ΚΟΚ κυρώσεις.
Στο μεταξύ, χθες την έντονη διαμαρτυρία τους για τη μη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών τους τελευταίους δύο μήνες εξέφρασαν δημόσια οι εκπαιδευτές οδήγησης της Μεσσηνίας, καταθέτοντας κι άλλα χρόνια αιτήματά τους.
Λήγουν τα προσωρινά
Η αποχή των εξεταστών έχει ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου και κάθε εβδομάδα ανανεώνεται η απόφασή τους για συνέχισή της, καθώς, παρά τις υποσχέσεις που έχουν λάβει από το υπουργείο, ακόμα δεν έχουν αποζημιωθεί. Αυτό έχει δημιουργήσει μεγάλο όγκο υποψήφιων οδηγών που βρίσκονται σε αναμονή για να δώσουν εξετάσεις οδήγησης. Αρχικά, οι φάκελοι κατατίθεντο στο υπ. Μεταφορών, όμως πλέον σωρεύονται στις σχολές οδηγών, περιμένοντας την έναρξη των εξετάσεων. Κατά μέσο όρο κάθε μήνα κατέθεταν αίτημα για εξέταση οδήγησης 350 άτομα.
Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα είναι η ανανέωση διπλωμάτων ηλικιωμένων άνω των 74 ετών, καθώς, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του ΚΟΚ, πρέπει να δώσουν εξετάσεις οδήγησης και μάλιστα με το δικό τους όχημα. Κι εκεί είναι που εναντιώνονται για τη συγκεκριμένη κατηγορία οι εξεταστές, θέτοντας λόγους ασφάλειας. Μέχρι αυτή τη στιγμή στη Διεύθυνση Μεταφορών Μεσσηνίας εκκρεμούν περίπου 400 αιτήσεις ηλικιωμένων για ανανέωση διπλώματος και από αυτές οι 30 περίπου αφορούν άτομα άνω των 86 ετών!
Από το τέλος καλοκαιριού που ετοιμάζονταν οι αλλαγές με το νέο ΚΟΚ στους ηλικιωμένους δίνονταν τρίμηνα σημειώματα για να συνεχίσουν να οδηγούν μέχρι να δώσουν εξετάσεις. Από σήμερα, όμως, τα πρώτα σημειώματα λήγουν και οι υποψήφιοι ηλικιωμένοι εξετάσεις δεν έχουν δώσει ακόμα.
Εκπαιδευτές
Τα μέλη του Σωματείου Εκπαιδευτών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών Μεσσηνίας αρχικά χθες συγκεντρώθηκαν έξω από το Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας, όπου πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στη Διεύθυνση Μεταφορών και επέδωσαν ψήφισμα στο διευθυντή της υπηρεσίας κ. Παπαδόπουλο. Ακολούθως, πραγματοποίησαν εποχούμενη διαμαρτυρία κατά μήκος της Αριστομένους.
Τα αιτήματά τους, όπως παρουσιάσθηκαν από το Σωματείο προς την Περιφέρεια και την υπηρεσία, είναι:
-Να σταματήσει η λασπολογία εναντίον του κλάδου των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών που παρατηρείται εδώ και καιρό από ΜΜΕ, καθώς και από στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων
-Άμεσος προγραμματισμός δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις
-Σώμα εξεταστών με αποκλειστική εργασία μόνο τις εξετάσεις
-Εκκίνηση κάθε εξέτασης σε προκαθορισμένη ώρα
-Πρωινές εξετάσεις (εντός ωραρίου εργασίας)
-Εξετάσεις σε δύο φάσεις. Πρώτα πορεία στον αστικό ιστό με την παρουσία εκπαιδευτή μέσα στο αυτοκίνητο και δεύτερον ειδικές δοκιμασίες σε δημόσια πίστα (ελεγχόμενο χώρο) χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή
-Ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων (σε καμία περίπτωση δε θα φταίει ο εκπαιδευτής εάν δεν υπάρχει αδιάλειπτο σήμα μεταξύ οχήματος και υπουργείου και για το λόγο αυτό προτείνεται απλή καταγραφή)
-Χρηματοδότηση από το κράτος μέσων κοινοτικών ή άλλων πόρων για την απόκτηση του συστήματος καταγραφής
-Δεν παραχωρούμε τα οχήματά μας
-Ειδικοί ασφαλιστήριος με επιβάρυνση του μαθητή για τις εξετάσεις τη στιγμή που θα βρίσκεται μόνος του εντός του αυτοκινήτου (το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο θα καλύπτει και ζημιές που πιθανόν να προκληθούν στο αυτοκίνητο).
-Απεμπλοκή του εκπαιδευτή από οποιαδήποτε ποινική ή οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη στιγμή που ο μαθητής θα είναι μόνος του εντός του οχήματος
-Αντίθετοι με την παραγωγή εκπαιδευτών οδήγησης σε μεμονωμένες κατηγορίες
-Αντίθετοι με τον τρόπο αναλογικότητας των ποινών μεταξύ εμπλεκομένων για το ίδιο παράπτωμα
-Η Ομοσπονδία είναι σύμφωνη για συνοδευτική οδήγηση μετά τα 17 έως τα 18, αφού πρώτα ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτεί σε σχολή οδηγών (ίσως σε περισσότερα μαθήματα) και κριθεί ικανός έπειτα από εξετάσεις
-Έκδοση Δελτίου Εκπαίδευσης Εξέτασης και προγραμματισμός εξετάσεων με ηλεκτρονικό τρόπο εξ αποστάσεως για να μην έρχεται σε καθημερινή επαφή ο εκπαιδευτής με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πιθανόν να είναι και εξεταστές.
Της Βίκυς Βετουλάκη tharros

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα