Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Παραδείσια-Τσακώνα: Έως Ιούνιο με παράκαμψη, άνοιξη του ’13 κανονικά στην κυκλοφορία

Από Μάιο έως Ιούνιο, αν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα από τις καιρικές συνθήκες, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα με την προσωρινή παράκαμψη στο σημείο της γέφυρας Τ4, και μέσα στην άνοιξη του 2013 θα έχει γίνει η οριστική παράδοση του δρόμου, με ολοκληρωμένη και τη συγκεκριμένη γέφυρα, σύμφωνα με όσα είπε στο «Θάρρος» ο διευθυντής του έργου Νικ. Ντονάς.
Όσα μας ανέφερε, έρχονται σε αντίθεση με τις τελευταίες ανακοινώσεις που προέβλεπαν την κυκλοφορία με παράκαμψη κατά την περίοδο του Πάσχα και την ολοκλήρωση του έργου έως τον Οκτώβριο.   
Όπως σημείωσε, δεν υπάρχει καιρός για άλλες καθυστερήσεις, καθώς το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει ρήτρες στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία (ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.), που έχει ως στόχο να δώσει στην κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα έως τον Ιούνιο
Ανέφερε, επίσης, ότι η παράκαμψη θα έχει μήκος 600 με 700 μέτρα και το κόστος της υπολογίζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ περίπου. Θα υπάρξει, όμως, και κόστος για το χρονικό διάστημα της λειτουργίας της, καθώς θα πρέπει να ελέγχεται η σήμανση – ασφάλιση, αλλά και να παρακολουθείται η κατολίσθηση μέσω ειδικού συστήματος, προκειμένου να δίνονται πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, αν προκύψουν προβλήματα, και να διακόπτεται άμεσα η κυκλοφορία.

Γέφυρα και χρονοδιάγραμμα
Όσον αφορά στα της γέφυρας, έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή των σπονδύλων. Έχουν κατασκευαστεί οι δύο - τρεις σπόνδυλοι στο εργοστάσιο της ΕΜΕΚ στον Ασπρόπυργο και προβλέπεται να ξεκινήσει η ανέγερσή της στο διάστημα από Ιούλιο έως Αύγουστο. Ως τότε θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο άνοιγμα από Τρίπολη προς Καλαμάτα, που θα είναι από σκυρόδεμα (μπετόν), ενώ θα έχουν στηθεί οι προσωρινοί πύργοι που θα χρησιμοποιηθούν αρχικά για την ανέγερση των τόξων και, στη συνέχεια, του καταστρώματος.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των τόξων. Σε ένα μήνα θα αρχίσει και η κατασκευή του καταστρώματος. Οι αναρτήρες έχουν ήδη παραγγελθεί και κατασκευάζονται σε εργοστάσιο της Αγγλίας.
Το διάστημα που θα απαιτηθεί για την ανέγερση υπολογίζεται στους πέντε με έξι μήνες, ενώ θα ακολουθήσει η ανέγερση του καταστρώματος.

Πού οφείλεται η καθυστέρηση
Ο διευθυντής του έργου παρατήρησε πως μετά την ένταξη στο ΕΣΠΑ, η χρηματοδότηση του έργου είναι ομαλή και οι εργασίες προχωρούν όσο το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι ο Φεβρουάριος ήταν ιδιαίτερα βαρύς.
Στο ερώτημα, πού οφείλεται η καθυστέρηση που υπάρχει, απάντησε πως το όλο θέμα ξεκίνησε από το 2009, με την καθυστέρηση παράδοσης των μελετών. Συγκεκριμένα, η μελέτη για τη γέφυρα παραδόθηκε το Μάρτιο του 2009.
Ένας ακόμη λόγος ήταν η ύπαρξη σωρείας γεωλογικών προβλημάτων, που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των εργασιών, για να προσθέσει ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία Alpine – ΤΕΡΝΑ έχει ήδη εκπονήσει με τη σύμφωνη γνώμη και της αρμόδιας υπηρεσίας περί τις 70 με 80 μελέτες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προέκυπταν κατά τη διάρκειά τους.
Όμως, ο βασικότερος λόγος καθυστέρησης του έργου ήταν το γεγονός πως από την αρχή υπήρχαν προβλήματα χρηματοδότησης, που οξύνθηκαν από το 2009 και μετά, με αποτέλεσμα «το 2009, το 2010 και το μισό του 2011 να είμαστε σταματημένοι».
Το πρόβλημα λύθηκε με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, που όμως και αυτή έγινε με καθυστέρηση, καθώς. Ενώ οι ενέργειες για την ένταξη του έργου ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 2011, αυτό εντάχθηκε και αποπληρώθηκαν τα οφειλόμενα στην κατασκευάστρια κοινοπραξία στις 17 Οκτωβρίου, δηλαδή μετά από 8 μήνες περίπου. «Αν το έργο είχε ενταχθεί το Φεβρουάριο και πληρωνόμασταν το Φεβρουάριο, θα ήμασταν οκτώ μήνες μπροστά. Θα είχαμε δώσει την παράκαμψη και ο δρόμος θα κυκλοφορούσε κανονικά και θα ετοιμάζαμε ταυτόχρονα και τη γέφυρα», σχολίασε.
Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αν υπάρχουν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, ίσως δοθεί η παράκαμψη έως και τα τέλη Απριλίου, ενώ έφερε ως παράδειγμα το εξής: ενώ προ ημερών είχε ξεκινήσει η διαδικασία ασφαλτοστρωσίας, σταμάτησε λόγω των δυσμενών συνθηκών. Και συμπλήρωσε: «Τα όποια καλά χρονικά διαστήματα υπήρξαν τον Ιανουάριο, επέτρεψαν να γίνουν ασφαλτικά. Έχουμε ρίξει 20.000 τόνους ασφαλτικά. Είναι υπόθεση και προχωράμε όσο μας το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.
Το μόνο που δεν μπορεί να επιταχυνθεί είναι ο ρυθμός κατασκευής του τόξου της γέφυρας, καθώς ο βηματισμός είναι συγκεκριμένος». Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα