Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2019

Καινούργια ασθενοφόρα από… χθες χρειάζεται η Μεσσηνία

Δεν είναι η πρώτη, και φοβόμαστε ότι δεν θα είναι και η τελευταία, που θα ασχοληθούμε με την κατάσταση των ασθενοφόρων που είναι διαθέσιμα στη Μεσσηνία. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού όχι μόνο δεν φτάνουν να καλύψουν τις ανάγκες του νομού, ιδιαίτερα τώρα τη θερινή περίοδο που αυτές αυξάνονται, αλλά αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα και ως οχήματα, αφού έχουν καταγράψει εκατοντάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Άλλωστε, έχουμε ζήσει καταστάσεις με ασθενοφόρα να μένουν στο δρόμο.
Ευχής έργον θα ήταν να μπορούσαν να αντικατασταθούν όλα με καινούργια και σύγχρονα, αλλά ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί πέρυσι για την προμήθεια ασθενοφόρων για το περιφερειακό τμήμα της Τρίπολης (όπου ανήκει το ΕΚΑΒ Καλαμάτας) έχει «παγώσει», ενώ κάποια άλλα που είναι λίγο νεώτερα παραμένουν στην Τρίπολη, ορισμένα με βλάβες κι άλλα όχι.
Διαφορετική η αλήθεια
Μπορεί στις επίσημες καταστάσεις να εμφανίζεται ότι το ΕΚΑΒ στη Μεσσηνία έχει μια ικανοποιητική δύναμη ασθενοφόρων, ωστόσο η αλήθεια, όπως μας μεταφέρεται από ανθρώπους που γνωρίζουν καλά, είναι τελείως διαφορετική. Οχήματα μεγάλης ηλικίας με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και μηχανικά προβλήματα. Επισκευές σε μικρές βλάβες γίνονται, αλλά για όσα έχουν υποστεί  σοβαρή βλάβη και χρειάζεται μεγάλο ποσό για επισκευή, παροπλίζονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι ασθενοφόρο που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια δωρεά από το Ίδρυμα Στ. Νιάρχου και προορίζεται κυρίως για νεογνά. Μάλιστα, είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονη θερμοκοιτίδα, η οποία όμως μπορεί να λειτουργεί μόνο επάνω στο ασθενοφόρο, καθώς φέρει ειδικές υποδοχές για να συνδέεται με ηλεκτρονικό σύστημα.
Το συγκεκριμένο ασθενοφόρο ποτέ δεν μπόρεσε να λειτουργήσει κανονικά, διότι έχει χαλασμένο κλιματισμό.
Το αποτέλεσμα είναι, η υπερσύγχρονη θερμοκοιτίδα να έχει μεταφερθεί στο Νοσοκομείο Καλαμάτας, χωρίς όμως να μπορεί να τεθεί σε πλήρη λειτουργία, καθώς συνδέεται μόνο στο ασθενοφόρο αυτό, το οποίο χρησιμοποιείται μόνο όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, καθώς διακομιδή ασθενούς με πολύ ζέστη ή κρύο δεν μπορεί να γίνει, αφού δεν λειτουργεί ο κλιματισμός.

Παροπλισμένα
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μόνο δύο ασθενοφόρα είναι ικανά  να κάνουν διακομιδές ασθενών και με το ζόρι τοπικά δρομολόγια για επείγοντα και εξιτήρια κάνουν άλλα τρία. Και λέμε με το ζόρι, καθώς τουλάχιστον τα δύο αντιμετωπίζουν μηχανικά και άλλα προβλήματα,  ενώ το τρίτο είναι 25ετίας!
Δύο ασθενοφόρα που είχαν γίνει δωρεά από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χρειάζονται σημαντική επισκευή κινητήρα και πλέον έχουν μεταφερθεί από τη Μεσσηνία στην Αθήνα, τα οποία εδώ και σχεδόν 2 χρόνια είναι παροπλισμένα. Παροπλισμένα λόγω βλαβών είναι άλλα δύο λευκά ασθενοφόρα.
Οι διακομιδές ασθενών κάθε μήνα από το Νοσοκομείο της Καλαμάτας ανέρχονται περίπου στις 15, ενώ τους θερινούς μήνες αυξάνονται σε 20, με το 80-90% να έχουν προορισμό Νοσοκομεία στην Αθήνα. Οι περισσότερες δε από αυτές αφορούν παιδιά.
Πριν τις διακομιδές, βέβαια, προηγούνται τα επείγοντα περιστατικά, ενώ τελευταία μένουν σε προτεραιότητα τα εξιτήρια, τα οποία επίσης γίνονται με ασθενοφόρα, όταν υπάρχει κατάκοιτος ασθενής
 tharros Της Βίκυς Βετουλάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα