Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2019

Συμμορφώνονται με το «βούρδουλα» οι Μεσσήνιοι οδηγοί

Ταχύτητα, μέθη και κράνος – ζώνη, οι «δημοφιλέστερες» παραβάσεις
Αποδίδει καθώς φαίνεται στον Έλληνα οδηγό ο «βούρδουλας», αφού πλέον συναντάς όλο και περισσότερους οδηγούς και επιβάτες να φορούν ζώνες ασφαλείας και κράνη, να είναι δε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Αν και οι τροχονομικές παραβάσεις που έχουν βεβαιωθεί στη Μεσσηνία το 2018 και το πρώτο εξάμηνο του 2019 δεν παρουσιάζουν πολύ μεγάλες διαφορές, η αντίληψη των αξιωματικών της Αστυνομίας είναι ότι οι Μεσσήνιοι οδηγοί έχουν συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα.
Βέβαια, εκτιμούν ότι αυτό έχει συμβεί λόγω της αυστηροποίησης των κυρώσεων και όχι γιατί έχουν συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο που διατρέχουν όταν εκθέτουν τον εαυτό τους και τους συνεπιβάτες τους σε επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις.
Πάντως, τα στοιχεία των παραβάσεων δείχνουν ότι «βασιλιάς» τους εξακολουθεί να είναι

η μέθη.
Σημαντικές αλλαγές
Τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στις κυρώσεις που αφορούν τις τροχαίες παραβάσεις. Για παράδειγμα από τον Απρίλιο του 2018, με τις νέες διατάξεις, δεν υπάρχει πλέον πρόστιμο για ζώνη ασφαλείας και κράνος, αλλά αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και του διπλώματος οδήγησης για 2 μήνες, χωρίς εξαιρέσεις, όπως τονίζουν οι αξιωματικοί της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας.
«Ο οδηγός δεν πρέπει να συμμορφώνεται λόγω των κυρώσεων, αλλά επειδή το κράνος στη μηχανή και η ζώνη στο αυτοκίνητο, τον προστατεύει. Φυσικά και τα δύο αυτά ισχύουν σε φυσιολογικές ταχύτητες. Έχει παρατηρηθεί, όποιο κράνος είχαμε στην ντουλάπα μας, να το φοράμε στο κεφάλι μας. Δεν είναι έτσι. Το κράνος έχει ημερομηνία λήξης και είναι συγκεκριμένης αντοχής για συγκεκριμένα χιλιόμετρα», μας τόνισαν, ενώ υπογράμμισαν ότι ο κόσμος πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι οι παραβάσεις πλέον δεν ακυρώνονται.
Επίσης, αξιωματικοί επισήμαναν, ότι μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνουν οι οδηγοί στη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, καθώς πολλαπλασιάζει κατά τρεις φορές την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Τέλος, κάνουν έκκληση για σεβασμό του πεζού στην παραλιακή της Καλαμάτας: «Είναι πολιτισμός και διαφήμιση για την πόλη μας να σεβαστούμε τον πεζό που περιμένει στη διάβαση».
Στοιχεία
Η παράβαση της μέθης εξακολουθεί να είναι από τις πιο «δημοφιλείς» παραβάσεις για εμάς τους Μεσσήνιους και ανάμεσα στις 3 πρώτες. Γι’ αυτό και κάθε βράδυ στους δρόμους υπάρχει συνεργείο της Τροχαίας για ελέγχους που αφορούν το αλκοόλ.
Το 2018 βεβαιώθηκαν συνολικά 569 παραβάσεις για μέθη, ενώ το 2019 μέχρι προχθές 356. Περίπου και οι δύο χρονιές ανά εξάμηνο κινούνται στα ίδια επίπεδα γι’ αυτή την παράβαση.
Από το Ιανουάριο έως τον Ιούνιο φέτος βεβαιώθηκαν 336 παραβάσεις για μέθη, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι 268. Το δεύτερο εξάμηνο του 2018 βεβαιώθηκαν 301.
Της παράβασης όμως για μέθη, προηγείται και κρατάει τα «πρωτεία» για τους Μεσσήνιους οδηγούς, η παράβαση της ταχύτητας. Το 2018 βεβαιώθηκαν συνολικά 929 παραβάσεις. Το 2019 μέχρι προχθές είχαν καταγραφεί συνολικά 582. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 ήταν 407, ενώ το αντίστοιχο φέτος είναι 579. Το δεύτερο εξάμηνο του 2018 βεβαιώθηκαν 522 παραβάσεις για ταχύτητα.
Τέλος, η τρίτη «δημοφιλέστερη» παράβαση στη Μεσσηνία είναι η μη χρήση κράνους στις μηχανές και η ζώνη ασφαλείας στα αυτοκίνητα. Το 2018 βεβαιώθηκαν 422 παραβάσεις για μη χρήση κράνους και 232 για μη χρήση ζώνης. Το 2019 μέχρι προχθές, βεβαιώθηκαν 277 παραβάσεις για μη χρήση κράνους και 142 για ζώνη.
Της Βίκυς Βετουλάκη tharros

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα