Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Aλλάζει o οδικός χάρτης της Πελοποννήσου

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Από δέκα λεπτά μέχρι και μισή ώρα... δρόμο θα εξοικονομούν όσοι μετακινούνται μέσω του τμήματος Τρίπολη – Αθήναιο, μήκους 12,5 χιλιομέτρων, το οποίο συνδέεται με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Τρίπολης που λειτουργεί από τις 30 Μαρτίου.
Το συγκεκριμένο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη) επιτρέπει στους οδηγούς να αποφεύγουν τις επικίνδυνες στροφές του Καλογερικού και περιλαμβάνει νέα διπλή σήραγγα Καλογερικού (μήκους 750 μέτρων), καθώς επίσης και τη νέα κοιλαδογέφυρα Παλλαντίου (4 ανοιγμάτων, με μήκος 160 χλμ). Έτσι το κομμάτι Κόρινθος – έως και το Λεύκτρο, μήκους 108 χιλιομέτρων αποτελεί πλέον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ενώ το τμήμα 4,5 χιλιομέτρων από το Λεύκτρο έως τα Παραδείσια (μέχρι τον κόμβο Μεγαλόπολης) θα παραδοθεί σε περίπου δύο εβδομάδες.
Τότε εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του σταθμού διοδίων στην Ασέα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας οι οδηγοί θα συναντήσουν διόδια στο Σπαθοβούνι και τη Νεστάνη.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος των έργων παραχώρησης Πελοποννήσου, Γιάννης Καρνέσης, μέχρι το Πάσχα του 2011 προγραμματίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε δύο φάσεις ο άξονας Παραδείσια-Τσακώνα, ενώ η μεταλλική γέφυρα Τ3 (μήκους 390 μέτρων) θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς. Ο δρόμος Παραδείσια-Τσακώνα που θα είναι μήκους 11,5 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 115 εκατ. ευρώ είχε σοβαρές τεχνικές αστοχίες, ενώ υπέστη σοβαρή καθίζηση τον περασμένο Φεβρουάριο.

Τον επόμενο χρόνο υπολογίζεται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία το υπολειπόμενο τμήμα μέχρι την Καλαμάτα, ενώ μέσα στο 2012 θα ολοκληρωθεί ο κλάδος προς Σπάρτη.

Όσον αφορά τα διόδια, οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν την αύξησή τους από 0,03 ευρώ / χλμ σε 0,04 ευρώ /χλμ., ενώ στο υπουργείο Υποδομών εξετάζουν την «μεταφορά» της χρέωσης των σταθμών διοδίων που δεν λειτουργούν (βάσει των συμβάσεων παραχώρησης, θα έπρεπε να λειτουργούν, με αποτέλεσμα οι παραχωρησιούχοι να διεκδικούν από το δημόσιο διαφυγόντα έσοδα) στους αμέσως πλησιέστερους λειτουργούντες σταθμούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα