Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

HSBC: H Κίνα ανοίγει το δρόμο της ανάπτυξης

Αναμορφώνει εμπόριο και οικονομία Η πρόσφατη αστάθεια στην Κινεζική χρηματιστηριακή αγορά δεν έχει αλλάξει την κυρίαρχη εικόνα, υποστηρίζει η Helen Wong, Chief Executive της HSBC για την ευρύτερη περιοχή της Κίνας. HSBC: H Κίνα ανοίγει το δρόμο της ανάπτυξης
Όπως αναφέρει, η Κίνα προτίθεται να ενισχύσει την ηγετική της θέση στο εμπόριο με τις Ασιατικές χώρες, καθώς στοχεύει να αναδιαμορφώσει τους συγκεκριμένους εμπορικούς δεσμούς ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνει νέες πρωτοβουλίες, προκειμένου να ενισχύσει και να μεταμορφώσει την οικονομική ανάπτυξη στο εσωτερικό της. Η συνεχιζόμενη οικονομική πρόοδος της χώρας τα επόμενα χρόνια θα καθοριστεί τόσο από τις επενδύσεις στο εξωτερικό όσο και από την αναβάθμιση της εγχώριας οικονομίας. Η Κίνα θα εστιάσει περισσότερο στην κατασκευή λιμανιών, προϊόντων ρομποτικής και ηλεκτρικών οχημάτων και λιγότερο στην πώληση παιχνιδιών, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και φτηνών ηλεκτρικών ειδών όπως γινόταν κατά τα προηγούμενα χρόνια.
Οι πιο πρόσφατες «Προβλέψεις για το Παγκόσμιο Εμπόριο» (‘Trade Forecast’) της Oxford Economics που υλοποιήθηκαν για λογαριασμό της HSBC χαρτογραφούν τον τρόπο με τον οποίο το Κινέζικο εμπόριο- και κατά συνέπεια η οικονομία της χώρας- θα εξελιχθεί και θα αναπτυχθεί.
Παρά τις τρέχουσες προβλέψεις για αργή οικονομική ανάπτυξη στο άμεσο μέλλον, η Oxford Economics αναμένει σταθερό ρυθμό ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες. Η έρευνα εκτιμά ότι η άνοδος της αξίας των παραγόμενων προϊόντων θα συμβάλει στη μετάβαση της Κίνας προς μια οικονομία που κινείται από την κατανάλωση και ότι θα διευρύνει τα περιθώρια για την αύξηση των εξαγωγών.
Οι παρακάτω δύο πρωτοβουλίες θα αποτελέσουν κεντρικό σημείο της οικονομικής πολιτικής της χώρας: η πρωτοβουλία «Μια ζώνη, Ένας Δρόμος» (‘One Belt, One Road’) που εστιάζει στο εξωτερικό εμπόριο και στις επενδύσεις εκτός Κίνας και η πρωτοβουλία “ Made in China 2025’”, που στοχεύει να αναβαθμίσει την εγχώρια παραγωγή της Κίνας.

Η πρωτοβουλία «Μια ζώνη, Ένας Δρόμος» αποτελεί το σχέδιο για την ενίσχυση των οικονομικών σχέσεων της Κίνας με τους εμπορικούς της εταίρους, ειδικά τους Ασιάτες γείτονές της, κυρίως μέσα από ένα μεταφορικό δίκτυο και από άλλα έργα υποδομής. Η «Ζώνη» αναφέρεται στον παραδοσιακό «Δρόμο του Μεταξιού», ο οποίος συνδέει δια ξηράς την Κεντρική Κίνα με την Ευρώπη μέσω Κεντρικής Ασίας. Ο «Δρόμος» αναφέρεται στο θαλάσσιο «Δρόμο του Μεταξιού», ο οποίος συμπεριλαμβάνει τη Νοτιοανατολική Ασία, την Ωκεανία και την Ανατολική Αφρική.
Η βασική ιδέα είναι να διασφαλιστεί ότι τα αγαθά, οι υπηρεσίες και τα κεφάλαια μπορούν να διακινούνται με ευκολία- γεγονός που με τη σειρά του θα υποστηρίξει την εσωτερική και την εξωτερική ζήτηση και θα βοηθήσει τον εκσυγχρονισμό της Κινεζικής οικονομίας.
Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2030 θα χρειαστούν 11 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι αστικές υποδομές της Ασίας. Ενώ κάποιες χώρες δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές για την οικονομική ανάπτυξη, η Κίνα έχει την εμπειρία, τα κεφάλαια και την ικανότητα να χρηματοδοτήσει αυτού του είδους τα έργα.
Το Πεκίνο έχει δεσμευτεί να διαθέσει αρχικά 40 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για τη δημιουργία ενός Ταμείου για το «Δρόμο του Μεταξιού», το οποίο θα στηρίξει βασικά έργα υποδομών όπως τρένα υψηλής ταχύτητας, γέφυρες και λιμάνια στη Νοτιοανατολική και την Κεντρική Ασία. Επιπλέον, η Κίνα δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο υπερεθνικό χρηματοοικονομικό οργανισμό, την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων Υποδομών (AIIB), η οποία έχει καταφέρει να συγκεντρώσει την υποστήριξη 57 χωρών-ιδρυτικών μελών. Αρχικά η συγκεκριμένη Τράπεζα θα έχει εγκεκριμένο κεφάλαιο ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο τελικά θα ανέλθει στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.
Δεύτερον, η πολιτική του ‘Made in China 2025’, που ανακοινώθηκε στις 19 Μαΐου, σκοπεύει να προωθήσει προηγμένους κλάδους της βιομηχανίας και να απομακρύνει την Κινέζικη οικονομία από το μοντέλο παραγωγής προϊόντων χαμηλής προστιθέμενης αξίας το οποίο τροφοδότησε την εντυπωσιακή άνοδο της οικονομίας της χώρας κατά την τελευταία 25ετία. Αυτή η πρωτοβουλία εντάσσεται στο Κινεζικό όραμα για μια οικονομία που θα βασίζεται λιγότερο στις φθηνές εξαγωγές, τις επενδύσεις και τη βαρέως τύπου παραγωγή χαμηλής προστιθέμενης αξίας και περισσότερο στην παραγωγή υψηλού επιπέδου.
Μέσω της πρωτοβουλίας “Made in China 2025”, η Κινεζική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ενισχύσει δέκα κλάδους υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της πληροφορικής, της ρομποτικής, της αεροδιαστημικής, των σιδηροδρόμων και των ηλεκτρικών οχημάτων. Το Πεκίνο εστιάζει στην αύξηση των επενδύσεων στην έρευνα από το 0,88% των εσόδων από τη μεταποίηση το 2013 στο 1,68% μέχρι το 2025. Αυτή η στρατηγική θα αναβαθμίσει την αξία παραγωγής του μεταποιητικό κλάδου της Κίνας και θα δώσει ώθηση στην αύξηση των εξαγωγών της Κίνας. 
Ο μεταποιητικός κλάδος της Κίνας συνεχίζει να εξελίσσεται και η παραγωγή προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας αυξάνονται στη χώρα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Oxford Economics.
Η αναλογία των μεταποιητικών προϊόντων ως προς τη συνολική αύξηση των εξαγωγών αναμένεται να αυξηθεί όσο η Κίνα θα κινείται ανοδικά στην αξία της αλυσίδας παραγωγής. Τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός μεταφορών θα αντιπροσωπεύουν το 50% της προβλεπόμενης αύξησης των εξαγωγών στη δεκαετία του 2030, και θα παραμείνει ο κορυφαίος κλάδος εξαγωγών για την Κίνα.
Εντωμεταξύ, στο μέτωπο των εισαγωγών, η σταθερή οικονομική επέκταση της Κίνας και η επαν-εξισορρόπηση προς μια ανάπτυξη που βασίζεται στην κατανάλωση, θα ενισχύσει τη ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας. Οι εξοπλισμοί μεταφορών, για παράδειγμα, θα αποκτήσουν ιδιαίτερη σημασία και οι εξοπλισμοί των τεχνολογιών επικοινωνίας θα παραμείνουν βασικός παράγοντας της ζήτησης για εισαγωγές. Πάντως, τα βιομηχανικά μηχανήματα θα παραμείνουν η μεγαλύτερη κατηγορία των εισαγωγών. Θα αποτελούν το 29% της συνολικής αύξησης των εισαγωγών προϊόντων από σήμερα έως και μέχρι το 2030.
Η αυξανόμενη ενίσχυση της ευημερίας των Κινέζων πολιτών τροφοδοτεί περαιτέρω την οικονομική αναμόρφωση της οικονομίας της χώρας. Στην ερχόμενη δεκαετία οι καταναλωτές που ανήκουν στη μεσαία τάξη θα αυξηθούν από τα 250 εκατομμύρια στα 600 εκατομμύρια. Όσο η αγοραστική τους δύναμη και η «καταναλωτική τους εμπειρία» θα αυξάνουν, θα ενισχύεται και η ζήτηση για εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.
Η Oxford Economics εκτιμά ότι, μέχρι το 2030, η Κίνα θα γίνει ένας βασικός εισαγωγέας όλων των ειδών των καταναλωτικών προϊόντων, τα πιο εκλεπτυσμένα από τα οποία θα τα προμηθεύεται είτε από τις αναπτυγμένες αγορές είτε από τις πιο πρόσφατα εκβιομηχανισμένες οικονομίες όπως η Νότια Κορέα.
Αυτή η τάση θα βοηθήσει να εξισορροπηθούν οι υφιστάμενες ροές μεταξύ των αναπτυγμένων οικονομιών και της Κίνας, μετατρέποντας την Κίνα σε ακόμα σημαντικότερο παράγοντα στην παγκόσμια ζήτηση. Το εργατικό δυναμικό της Κίνας επιμορφώνεται ολοένα και περισσότερο και θα καταστεί μια από τις κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας καινοτομίας.
Η Κίνα βρίσκεται στο μέσο μιας πορείας μετασχηματισμού από οικονομία που χαρακτηρίζεται από την υψηλή έντασης εργασίας προς την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας, που θα βασίζεται στη γνώση. Η σταθερή αύξηση της μεσαίας τάξης δημιουργεί εγχώρια κατανάλωση και απελευθερώνει το διασυνοριακό εμπόριο, ενισχύοντας περαιτέρω τις εμπορικές ροές.
Η επιρροή της Κίνας στο παγκόσμιο εμπόριο θα συνεχίσει να ενισχύεται -όχι μόνο μέσω του ρόλου που διαδραματίζει ως βασικός περιφερειακός παράγοντας σε επενδύσεις υποδομών- αλλά καθώς επίσης εξελίσσεται ταχύτατα σε μια τεράστια αγορά για ένα διαρκώς ευρύτερο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών από ολόκληρο τον κόσμο.

Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα