Αρχίζουν… δειλά δειλά από τη Δευτέρα (05.10.2020) να ανοίγουν τα πανεπιστήμια της χώρας. Έως τα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται να αρχίσουν τα μαθήματα σε όλα τα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ της χώρας.
Από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ το πλαίσιο με το οποίο θα λειτουργήσουν τα πανεπιστήμια. Δεδομένος και… εκπεφρασμένος ο προβληματισμός των πρυτάνεων για το εάν η εφαρμογή των μέτρων και η λειτουργία των πανεπιστημίων θα συνυπάρξουν ανεμπόδιστα.
Η χρήση μάσκας στα πανεπιστήμια είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους. Η διδασκαλία των μαθημάτων, σεμιναρίων, εργαστηρίων και κλινικών ασκήσεων με έως και 50 άτομα θα πραγματοποιείται δια ζώσης, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Στις περιπτώσεις μαθημάτων με περισσότερα από 50 άτομα, οι διαλέξεις θα γίνονται εξ αποστάσεως.
Αν και το κάθε πανεπιστήμιο επιλέγει αυτόνομα την οργάνωση του ημερολογίου το ακαδημαϊκού έτους, αναμένεται μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου να έχει γίνει η αρχή των μαθημάτων στις σχολές και τα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ.
Μάλιστα, οι σχολές αυτό το διάστημα προβαίνουν ενημερώνουν μέσω των ιστοσελίδων και των γραμματειών τους για το πώς θα λειτουργήσει το κάθε τμήμα, τι θα ισχύσει για την πραγματοποίηση του κάθε μαθήματος, κοκ.
Διγαλάκης: Νέα πραγματικότητα στα πανεπιστήμια
«Ζούμε και στα πανεπιστήμια μια νέα πραγματικότητα λόγω πανδημίας και οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις διαφορετικές, αλλά απαραίτητες συνθήκες που αυτή επιβάλλει», δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Διγαλάκης.
Όπως σημείωσε, η τήρηση των μέτρων πρόληψης και προστασίας, που τεκμηριωμένα συστήνει η επιστήμη, είναι «απαραίτητη προκειμένου οι φοιτητές να επιστρέψουν με ασφάλεια στις διδακτικές αίθουσες και στα εργαστήρια και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία».
Χαρακτήρισε, δε, σημαντική την επίτευξη της ασφαλούς επιστροφής των φοιτητών στους χώρους των πανεπιστημίων γιατί, όπως είπε, «μια επιμήκυνση της απουσίας των φοιτητών από τον χώρο του πανεπιστημίου θα απέβαινε εις βάρος τους».
«Η δια ζώσης συζήτηση και αλληλεπίδραση, που συντελείται εντός των αμφιθεάτρων, δεν μπορεί να υποκατασταθεί πλήρως από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κι ούτε θέλουμε να αποκοπούν οι φοιτητές από τη συνολική εμπειρία φοίτησης σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Αξίζει λοιπόν συνειδητά και με υπευθυνότητα να περιφρουρήσουμε την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή του νέου ακαδημαϊκού έτους», υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης.
Μέσα στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που επιφέρει στα πανεπιστήμια η πανδημία του κορονοϊού, η ανάγκη για στελέχωση των πανεπιστημίων με διδακτικό προσωπικό γίνεται ακόμα πιο μεγάλη. Για αυτό τον λόγο, όπως ανέφερε ο υφυπουργός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δρομολογούνται οι διαδικασίες ώστε να δοθούν, μέσω ΕΣΠΑ, περίπου 2.000 υποτροφίες, ύψους 5,2 εκατ. ευρώ, με ανταποδοτικό χαρακτήρα, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, προκειμένου να στελεχώσουν σε επιλεγμένα μαθήματα φροντιστηριακές τάξεις για προπτυχιακούς φοιτητές.
Προβληματισμοί από τους πρυτάνεις
Η οργάνωση και ο σχεδιασμός των προγραμμάτων διδασκαλίας, με βάση τη νέα πραγματικότητα, αποτέλεσε για όλα τα ΑΕΙ έναν δυνατό γρίφο. Από τη μία, η ανάγκη για να παραμείνουν «ζωντανές» οι ακαδημαϊκές δομές, με την παρουσία φοιτητών και από την άλλη, η ανάγκη για περισσότερες αίθουσες, αλλά και διδάσκοντες. Και όλα αυτά, με βασικό στόχο την προστασία της υγείας των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.
«Προσπαθούμε να δούμε πώς θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα δια ζώσης μαθήματα», δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θάνος Δημόπουλος.
Όπως επεσήμανε, υπάρχουν δυσκολίες ως προς την επάρκεια αιθουσών και διδασκόντων. «Υπάρχει δυσκολία, όσον αφορά την επάρκεια αιθουσών. Όσον αφορά το κομμάτι των μελών ΔΕΠ, έχουμε ήδη κάνει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Παιδείας για επιπλέον διδακτικό προσωπικό», ανέφερε.
Στο ίδιο μήκος κύματος, βρίσκεται και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο ανοίγει τη Δευτέρα τις πύλες του για τα πρώτα μαθήματα της χρονιάς. «Η ανάγκη τήρησης υγειονομικών μέτρων επιβάλλει την αραιή διάταξη στις αίθουσες και τα εργαστήρια και κατά συνέπεια τον πολλαπλασιασμό των τμημάτων διδασκαλίας και άσκησης. Έτσι αναδεικνύονται οι μεγάλες ελλείψεις σε αίθουσες και διδακτικό προσωπικό, αποτέλεσμα της σταθερά υποχρηματοδοτούμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», υπογράμμισε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ανδρέας Μπουντουβής.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι ανάγκες για διδακτικό προσωπικό εξ αιτίας της πανδημίας του κορονοϊού μεγεθύνονται εάν λάβει κανείς υπ’ όψιν ότι μεταξύ των διδασκόντων υπάρχουν και άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία με φυσική παρουσία.
«Η εφαρμογή της πρόσφατης ΚΥΑ προσκρούει στην αμείλικτη πραγματικότητα», ανέφερε ο κ. Μπουντουβής και πρόσθεσε: «Η εφαρμογή της σε υποχρεωτικά μαθήματα με αριθμό εγγεγραμμένων κατά πολύ μεγαλύτερο των 50 είναι δυνατή μόνο με κατάτμηση σε τμήματα. Η εφαρμοσιμότητά της, όμως, συγκαθορίζεται από τη διαθεσιμότητα αιθουσών και διδακτικού προσωπικού και των χρονικών ορίων του ωρολογίου προγράμματος και είναι εξαιρετικά περιορισμένη».
Για τον λόγο αυτό, τα πανεπιστήμια ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει τις διαδικασίες που θα φέρουν νέες θέσεις μελών ΔΕΠ και χρηματοδότηση για θέσεις επικουρικού εκπαιδευτικού προσωπικού. ΑΠΕ – ΜΠΕ
Ευρωζώνη: Η απρόσμενη αύξηση του ΑΕΠ προσγειώνει τις προσδοκίες για τα
επιτόκια
-
Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα για το ΑΕΠ της Ευρωζώνης και τον
πληθωρισμό στη Γερμανία δίνουν μία διαφορετική εικόνα σε σχέση με αυτή που
υπήρχε το ...
Πριν από 31 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα