Για τις πολιτικές εξελίξεις, το ενδεχόμενο νέων μέτρων και το χρόνο διεξαγωγής των εκλογών Η κυβέρνηση του κ. Παπαδήμου δεν θα διεκπεραιώσει απλά και μόνο τη δανειακή σύμβαση, διότι μεγέθη αυτής της σύμβασης είναι και μια σειρά από εκτελεστικούς νόμους που θα έχουν σχέση με τη λήψη νέων μέτρων. Σε ότι αφορά το χρόνο διεξαγωγής των εκλογών, εκτιμώ ότι οι εκλογές μάλλον δεν θα πραγματοποιηθούν στις 19 Φεβρουαρίου και ότι θα χρειαστεί η θητεία της κυβέρνησης να εκταθεί πέραν του Φεβρουαρίου. Μιλάω για παράταση ενός ή και δύο μηνών. Σε κάθε περίπτωση η πιο γνήσια επιλογή για να εκφραστεί η βούληση του ελληνικού λαού είναι να πραγματοποιηθούν οι εκλογές.
Για το ζήτημα της ενότητας των δυνάμεων της αριστεράς
Το ζήτημα της αντιμετώπισης του πολυκερματισμού της αριστεράς είναι υπαρκτό θέμα. Όμως η αντιμετώπισή του δεν μπορεί να γίνεται ερήμην διαφορετικών πολιτικών θέσεων και προγραμματικών απόψεων. Η Δημοκρατική Αριστεράς υποστηρίζει ότι στην Ευρώπη-με δεδομένους τους συσχετισμούς δυνάμεων- πρέπει να είναι σαφώς προσανατολισμένη η χώρα μας. Οι άλλες δυνάμεις της αριστεράς, άλλες άμεσα άλλες έμμεσα, υποστηρίζουν την αναχώρηση της χώρας από την ΕΕ και την ευρωζώνη και ενδεχομένως την επιστροφή στη δραχμή.
Δεν αρκεί η αντιμνημονιακή θέση που έχουν οι δυνάμεις που αναφέρονται στην αριστερά. Υπάρχουν και τα ζητήματα που προσδιορίζουν διαφορετικές θέσεις σε σχέση με την καθημερινά ασκούμενη πολιτική. Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι πρέπει να εξευρεθούν τα ισοδύναμα για την αντιμετώπιση των σκληρών και άνισων μέτρων, ότι πρέπει να γίνουν βαθιές μεταρρυθμιστικές τομές. Επομένως δεν αθροίζονται οι επιμέρους δυνάμεις της αριστεράς σε ένα ενιαίο άθροισμα.
Για το ενδεχόμενη συμμετοχής σε κυβερνήσεις συνεργασίας μετά τις εκλογές
Μας ενδιαφέρει το περιεχόμενη της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής. Δεν δηλώνουμε αδιάφοροι για το μέγεθος της κυβερνητικής εξουσίας. Ταυτόχρονα, όμως, λέμε ότι οι συνεργασίες για να μπορούν να μετακινούν την πολιτική και κοινωνική ζωή προς θετικές και προοδευτικές κατευθύνσεις, αλλά και προς όφελος της κοινωνίας θέλουν προγραμματικές συμφωνίες, κοινό πολιτικό τόπο, τουλάχιστον σε καίρια ζητήματα. Αυτά τα δεδομένα σήμερα απουσιάζουν. Κατά συνέπεια η οποιαδήποτε αναφορά σε κυβερνήσεις συνεργασίας και μάλιστα χωρίς την καταγραφή του εκλογικού αποτελέσματος, αποτελεί άσκηση επί χάρτου.
* Το ζήτημα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη θέτουν ο πρόεδρος και οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στο κείμενο της ερώτησης που υπογράφουν ο Φώτης Κουβέλης, ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο Θανάσης Λεβέντης και ο Νίκος Τσούκαλης, αναφέρουν τα εξής:
Στις 9 Νοεμβρίου, εν μέσω της άτυπης «ακυβερνησίας», κατά τη διάρκεια συζήτησης του Σ/Ν « Νέος Τρόπος ¨Έκδοσης Αδειών Δόμησης, Ελέγχου Κατασκευών και λοιπές Διατάξεις» υπερψηφίστηκε τροπολογία με την οποία εξαιρούνται των απαγορεύσεων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα πετρελαιοκίνητα που καλύπτουν τις προδιαγραφές EURO 5 και EURO 6. Η τροπολογία έγινε δεκτή παρά την αντίθετη γνωμοδότηση της επιτροπής Περιβάλλοντος, χωρίς περαιτέρω διαβούλευση και χωρίς να υπάρχουν απτά στοιχεία που να επιβάλλουν την αναγκαιότητα της άρσης τη δεδομένη στιγμή.
Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά) που κινούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι παλαιά και χρειάζονται αντικατάσταση, ενώ αντίστοιχα ποσοστά υπάρχουν και στην Αθήνα. Αυτό καταδεικνύει την έλλειψη ελέγχων, που σε συνδυασμό με την αδυναμία πάταξης της λαθρεμπορίας πετρελαίου, όπου το 30-40% του πετρελαίου κίνησης νοθεύεται με πετρέλαιο θέρμανσης, έχει ως αποτέλεσμα να εκλύονται μεγάλες ποσότητες θείου ,οι οποίες μαζί με το όζον και τα οξείδια του αζώτου δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα. Η χρήση νοθευμένου πετρελαίου εξάλλου προκαλεί και φθορές στα οχήματα.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι ακόμα και οι υπέρμαχοι της αναγκαιότητας του μέτρου δεν κρύβουν την ανησυχία τους τόσο για τα ήδη υπάρχοντα πετρελαιοκίνητα οχήματα, όσο κυρίως για την κατάσταση που επικρατεί στη αγορά καυσίμων, ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Έχουν υπολογιστεί οι συνέπειες στην ατμόσφαιρα από την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη; Θα ενταθούν οι έλεγχοι; Αν ναι, ποια μέτρα θα υπάρξουν για την εντατικοποίηση των ελέγχων;
2. Θα εφαρμοστεί ένας περιβαλλοντικός – πράσινος δακτύλιος; Αν ναι, ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα;
3. Ποιά μέτρα θα ληφθούν για την αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα κρατικά πετρελαιοκίνητα οχήματα;
* Ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, κατέθεσε αναφορά προς τους υπουργούς Επικρατείας και Οικονομικών με την οποία , οι δημοσιογράφοι της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ζητούν την εξαίρεση της Ε.ΡΤ. Α.Ε. από τις προβληματικές Δ.Ε.Κ.Ο. και την αποσύνδεση του ωραρίου εργασίας των δημοσιογράφων και του τρόπου λειτουργίας των από αυτό των δημοσίων υπηρεσιών και να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της, προκειμένου να διασφαλισθεί η ελευθεροτυπία και η πολυφωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα