Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

«Καλλιστώ» : Πώς κόπηκε στα δύο το ναρκοθηρευτικό – Σε εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης


Φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης το ατύχημα με το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» με το εμπορικό φορτηγό πλοίο Maersk Launceston θα δώσουν οι έρευνες που είναι ήδη σε εξέλιξη.
Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk με σημαία Πορτογαλίας έπεσε για άγνωστο λόγο πάνω στο «Καλλιστώ» καταστρέφοντας την πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα, ενώ συνελήφθη ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου.
Ηδη το ναρκοθηρευτικό πλοίο βρίσκεται στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας, ενώ έχει απαγορευθεί ο απόπλους του φορτηγού πλοίου μέχρι την επιδιόρθωση των ζημιών.


Πώς έγινε η σύγκρουση
Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας, που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει στις 07:11 από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει στη πρύμνη το “Καλλιστώ” και να καταστρέψει την πρύμνη του.

Από τη σύγκρουση, στο «Καλλιστώ» σημειώθηκε ρήγμα και ελεγχόμενη εισροή υδάτων και το πλοίο, που κόπηκε στα δυο, πήρε γρήγορα κλίση. Μάλιστα, αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού θα βυθιζόταν. Όμως οι προσπάθειες Λιμενικού και Πολεμικού Ναυτικού απέδωσαν.

Το εμπορικό ουσιαστικά έκοψε στη μέση το πολεμικό πλοίο, αποκόβοντάς του την πρύμνη! Η τεράστια αυτή ζημιά οφείλεται εν μέρει και στα υλικά κατασκευής του πολεμικού πλοίου. Είναι φτιαγμένο από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στις συγκρούσεις.
Σύμφωνα με τους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων το «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων. Συγκεκριμένα το «Maersk Launceston», κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.
Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ».

Ο ρόλος του πλοηγού από το Maersk Launceston
Ανάμεσα στα όσα αναζητούν οι Αρχές για να καταλήξουν στο πόρισμα για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος είναι και ο ρόλος του πλοηγού που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πλοηγός είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν από το σημείο της πρόσκρουσης. Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο ως σύμβουλος του καπετάνιου, διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε αποβιβαστεί από το πλοίο 2 μίλια πριν αυτό μπει στη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.
Για την ώρα παραμένει αδιευκρίνιστο ποιο από τα δύο πλοία είχε προτεραιότητα και ποιο ήταν αυτό που μπήκε στην πορεία του άλλου.

ΣΥΡΙΖΑ: Σοβαρό περιστατικό

«Η σημερινή σφοδρή σύγκρουση του εμπορικού πλοίου «MAERSK LAUNCESTON» με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού αποτελεί ένα σοβαρό περιστατικό», σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ.
Σε δήλωσή του ευχήθηκε οι τραυματίες να έχουν ταχεία ανάρρωση και όλοι οι επιβαίνοντες να είναι καλά στην υγεία τους.
Χαρακτήρισε σημαντική στην αποτροπή μιας χειρότερης έκβασης την συνεισφορά των στελεχών του Λιμενικού Σώματος που έσπευσαν στο σημείο της πρόσκρουσης και συνέβαλλαν στην περισυλλογή των ναυαγών.
«Από την πρώτη στιγμή θεωρήσαμε πρωταρχική ανάγκη την ασφαλή μεταφορά του πλοίου και την ενίσχυση της αντιρρυπαντικής διαδικασίας με περισσότερες δυνάμεις. Η περιοχή του Πειραιά και της Ψυτάλλειας δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση σε θαλάσσια ρύπανση. Περιμένουμε αρμοδίως ενημέρωση για την πορεία των εν λόγω ενεργειών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί το περιβάλλον και να νιώσει ασφαλής η τοπική κοινωνία. Αναμένουμε ακόμη την άμεση διευκρίνιση των αιτιών της σύγκρουσης, έτσι ώστε να μην μείνει τίποτα αναπάντητο που να επηρεάζει την ασφαλή ναυσιπλοΐα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας»., καταλήγει στην ανακοίνωσή του
Μνήμες από την τραγωδία του Μέρλιν
Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενώ όπως είπε θαύμα θα είναι και αν σωθεί εν τέλει το πλοίο.
Το ατύχημα ξύπνησε εικόνες από την τραγωδία του 1972 όταν το τάνκερ «World Hero» έπεσε πάνω το πολεμικό πλοίο “Μέρλιν” χάνοντας τότε την ζωή τους 44 μέλη του πληρώματος.
Ηταν 15 Νοεμβρίου 1972, όταν σε απόσταση 3 μιλίων νοτίως του λιμένος του Πειραιά, βυθίστηκε εντός ολίγων λεπτών το οχηματαγωγό «Μέρλιν» (κυβερνήτης του ο Υπχος Γ. Μπεγιέτης), όταν συγκρούστηκε με το γιγαντιαίο δεξαμενόπλοιο World Hero, συμπαρασύροντας στο θάνατο 44 μέλη του πληρώματός του.
Το εν λόγω οχηματαγωγό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (πρώην USS LSM 557) ήταν ένα από τα έξι ιδίου τύπου σκάφη («Τουρνάς», «Κρυσταλλίδης», «Γρηγορόπουλος», «Ρουσσέν» και «Δανιόλος» τα άλλα πέντε) που είχαν παραχωρηθεί το 1958 από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο της παροχής στρατιωτικής βοήθειας προς τη χώρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα