Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Πρώτο Δελτίο Τύπου του Γ. Ραγκούση για τα οικονομικά του ΠΑ.ΣΟ.Κ


Έτοιμος να παραιτηθεί δηλώνει ο Ραγκούσης-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πριν μιλήσουμε για την ουσία του προβλήματος των οικονομικών του ΠΑ.ΣΟ.Κ σε όλες της τις διαστάσεις ,είναι απαραιτητο να θυμηθούμε ορισμένα κρίσιμα δεδομένα και γεγονότα-σταθμούς.
Υπενθύμιση πρώτη:
Από τον Μάιο του 2011 παραμένει έτοιμο στο Υπουργείο Εσωτερικών προς κατάθεση στη Βουλή ενιαίο σχέδιο νόμου για τα οικονομικά των κομμάτων και τη χρηματοδότηση της πολιτικής που περιλαμβάνει 75 δραστικές αλλαγές στο νομικό
καθεστώς που διέπει ακόμη και σήμερα τα ζητήματα αυτά.
Ορισμένες από τις 75 συνολικά αλλαγές που περιλαμβάνονται είναι :
1) Ανεξάρτητη επιτροπή ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων όπου πλειοψηφία, έως και το σύνολο, είναι ανώτατοι δικαστικοί.
2) Τα πολιτικά κόμματα ακολουθούν το διπλογραφικό σύστημα και τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας, ενώ τα βιβλία ελέγχονται ετησίως από την Επιτροπή Ελέγχου και δημοσιοποιούνται στο Διαδίκτυο. Ορίζεται υποχρεωτικά διαχειριστής των οικονομικών κάθε κόμματος, με προσόντα ορκωτού ελεγκτή καθώς και με προσωπική ποινική ευθύνη.
3) Το 100% των εσόδων και το 90% των δαπανών των πολιτικών κομμάτων διακινούνται υποχρεωτικά μέσω ενός λογαριασμού ανά τράπεζα και το πολύ μέχρι τρεις (3) τράπεζες.
4) Μείωση κατά 25% της τακτικής χρηματοδότησης και περαιτέρω μείωση κατ’ έτος αναλογικά με το ύψος του ελλείμματος και πάντως με βάση όχι τα προϋπολογισθέντα αλλά τα βεβαιωθέντα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού.
5) Απαγορεύση του τραπεζικού δανεισμού των κομμάτων.
6) Απαγόρευση της ανώνυμης χρηματοδότησης (ανώνυμα κουπόνια) καθώς και θεσμοθέτηση της χρηματοδότησης από επιχειρήσεις που δεν συναλλάσσονται με το δημόσιο.
7) Απαγόρευση των οργανωμένων, χρηματοδοτούμενων από τα κόμματα μετακινήσεων ετεροδημοτών, που καταλαμβάνουν το 50% περίπου της προεκλογικής δαπάνης.
8)Απαγόρευση στα κόμματα και στους υποψηφίους να αναρτούν αεροπανό, πανό, αφίσες, γιγαντοαφίσες που καταλαμβάνουν μεγάλο ποσοστό της προεκλογικής δαπάνης.
και............
9)Έλεγχος στα οικονομικά όλων των βουλευτών και των κομμάτων που εκπροσωπήθηκαν στη Βουλή από το 1974 μέχρι σήμερα.
Το σχέδιο, στο οποίο ενσωματώθηκαν οι πολιτικές επιλογές μας ,οι απόψεις των μελών της επιστημονικής επιτροπής καθώς και οι σχετικές προτάσεις της Διεθνούς Διαφάνειας και του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπό τη μορφή εναλλακτικών προτάσεων, επεξεργάστηκε Επιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους με τη συμμετοχή των Νίκου Αλιβιζάτου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Φίλιππου Σπυρόπουλου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γιώργου Σωτηρέλη, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γεράσιμου Μοσχονά, Αναπληρωτή Καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής, Χαράλαμπου Ανθόπουλου, Επίκουρου Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης,
Λίνας Παπαδοπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας Συνταγματικού Δικαίου, Αθανάσιου Ξηρού, Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου, και Νίκου Παπασπύρου, Διδάκτορα Δημόσιου Δικαίου.

Υπενθύμιση δεύτερη.

Ο νόμος που διέπει τη διαχείριση των οικονομικών των κομμάτων ειναι ο Ν.3023 του 2002.

Ερώτηση: Από τον Οκτώβριο του 2009 που το ΠΑ.ΣΟ.Κ συμμετέχει στην Κυβέρνηση πραγματοποιήθηκε κάποια, έστω μία, νομοθετική αλλαγή στον Ν.3023/2002 ;

Απάντηση: Nαι, μόνον μία, με την τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών παρ.4 άρθρο 43 Ν.4071 τον Απρίλιο του 2012.

Ερώτηση: Ποιο ήταν το περιεχόμενο και ο σκοπός της συγκεκριμένης νομοθετικής αλλαγής;
Απάντηση: Με απόφαση των κ.Σαμαρά και Βενιζέλου η συγκεκριμένη τροπολογία συντάχθηκε μόνον προκειμένου τα κόμματα να εξασφαλίσουν 3 συνεχόμενες δόσεις (την τελευταία του 2011 και τις 2 πρώτες στου 2012) ύψους δεκάδων εκατομμυρίων χωρίς όμως να αλλάξει τίποτε άλλο στο νομοθετικό καθεστώς (δηλαδή στο Ν.3023) όπως όλα εκείνα - ή έστω κάποια από εκείνα - που είχαμε ετοιμάσει από τον Μάιο του 2011.

Ερώτηση: Μπορούσε να αλλάξει κάτι άλλο ;
Απάντηση: Αναμφίβολα ΝΑΙ. Αφενός διότι οι διατάξεις, μέχρι και η αιτιολογική έκθεση ήταν πανέτοιμες από τον Μάιο του 2011, αφετέρου διότι οι κ. Σαμαράς και Βενιζέλος είχαν την ίδια περίοδο την πολιτική βούληση να ψηφιστούν πλήθος άλλων διατάξεων όπως το 2ο μνημόνιο ή ολόκληρο το νομοσχέδιο υποχώρησης στη συντεχνία των μαντράδων-ιδιοκτητών ταξί με το οποίο έκλεισε το επάγγελμά τους.

Υπενθύμιση τρίτη .

Η μόνη νομοθετική αλλαγή Σαμαρά - Βενιζέλου στα οικονομικά των κομμάτων προκάλεσε τα εξής γεγονότα :

α)Συνέντευξη που έδωσα στο Βήμα fm την Κυριακή 8 Απριλίου και ανήγγειλα την απόφασή μου να μην ψηφίσω αυτήν την αποσπασματική και απαράδεκτη νομοθετική αλλαγή στον Ν.3023.



"Κος ΤΑΚΗΣ:

Άρα, δεν θα την ψηφίσετε, μου λέτε;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Εγώ σας λέω, κύριε Τάκη μου, το εξής ότι δεν είμαι διατεθειμένος, όπως δεν έκανα και στο νομοσχέδιο του κυρίου Βορίδη (για το κλείσιμο του επαγγέλματος των Ταξί) να συμμετέχω στην ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο, παρότι δεν θέλω να με ταξινομήσει κανείς στους λαϊκιστές οι οποίοι λένε ότι άσε τα κόμματα να κόψουν το λαιμό τους. Είναι λάθος πολιτικό, δεν έπρεπε να έρθει μόνη της αυτή η τροπολογία, έπρεπε να έρθει ολόκληρη η νομοθεσία (με τις αλλαγές που είχαμε ετοιμάσει από τον Μάιο του 2011) και αφού θα έβλεπε ο πολίτης ότι πραγματικά το πολιτικό σύστημα μπαίνει σε μία νέα υγιή και έντιμη εποχή και διαχείριση των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών, τότε να έλεγε και ο πολίτης, εντάξει να δούμε τι θα κάνουμε και με τα υπόλοιπα.

Το να μην φέρνεις όλες τις ρυθμίσεις και να αποσπάς μόνο την τροπολογία για να λύσεις το ταμειακό πρόσκαιρο πρόβλημα, επαναλαμβάνω, είναι μια πράξη αυτοκτονίας του πολιτικού συστήματος.

Και εγώ δεν θέλω να είμαι ανάμεσα σε αυτούς οι οποίοι θα πυροβολήσουν εναντίον του πολιτικού συστήματος, γιατί πυροβολώντας εναντίον του πολιτικού συστήματος στην πραγματικότητα πυροβολείς εναντίον της δημοκρατίας, και σε
μία τέτοια Ελλάδα της κρίσης στην πραγματικότητα πυροβολείς εναντίον της Ελλάδας."

β) συνέντευξη στην τηλεόραση της ΝΕΤ , Τρίτη 10 Απριλίου 2012, μετά την άρνησή μου να υπερψηφίσω την τροπολογία Σαμαρά- Βενιζέλου .

Κα ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ:

Ήταν όμως ηχηρή η απουσία σας…..

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Εμένα και άλλων 86 βουλευτών.

Κα ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ:

…σε μία κρίσιμη στιγμή, σε μία κρίσιμη ψηφοφορία, όμως, για το κόμμα σας.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Είναι θέμα αρχής, κυρία Σαράφογλου, και οι αρχές δεν καθορίζονται με βάση τη στιγμή. Πρέπει δε να σας πω ότι κατά τη γνώμη μου το ότι έγινε καλώς ή κακώς και τελευταία στιγμή πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, είναι ακόμα χειρότερο για το πολιτικό σύστημα το οποίο δεν έχει πολλά περιθώρια εμπιστοσύνης πια. Οι πολίτες έχουν πραγματικά αλλάξει γνώμη ριζικά τα τελευταία χρόνια για τους πολιτικούς, το πολιτικό σύστημα.
Θα σας έλεγα, λοιπόν, ότι πρόκειται για ένα ζήτημα αρχής και όταν κανείς αντιμετωπίζει ζήτημα αρχών νομίζω ότι δεν εξαρτά τις αρχές του από τη συγκυρία και από τη στιγμή. Επειδή είναι βέβαια ζήτημα αρχής, πρέπει να είναι και έτοιμος να πληρώσει το όποιο τίμημα. Για αυτό και εγώ είπα χθες, γιατί θέλω, έπρεπε να ήμουν απολύτως σαφής και καθαρός, ότι αν ο Πρωθυπουργός θεωρούσε ότι μη ψηφίζοντας εγώ, μη συμμετέχοντας στην ψηφοφορία για μία τροπολογία, που σημειώνω ποτέ δεν εγκρίθηκε από κυβερνητικό όργανο, δεν ήρθε ποτέ στο υπουργικό συμβούλιο, γιατί αν είχε έρθει στο υπουργικό συμβούλιο το πρώτο που θα έλεγα και εγώ και φαντάζομαι και άλλοι συνάδελφοι εκεί μέσα, είναι ότι δεν έχουμε κανένα λόγο αυτή τη στιγμή να στρέψουμε το πιστόλι εναντίον μας.

Πάμε για αυτή την τροπολογία αλλά πάμε και με αυτές τις αλλαγές που θα πείσουν τον πολίτη ότι κάτι αλλάζει, κάτι ριζικά διαφορετικό γίνεται αυτή τη στιγμή στη διαχείριση των οικονομικών, που ξέρετε πολύ καλά πόσο πολύ εστία σκανδάλων έχει γίνει τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε ακούσει τόσα και τόσα, για μαύρες σακούλες, για ένα εκατομμύριο ευρώ.

Κα ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ:

Ναι, αλλά το κόμμα σας το υπερψήφισε αυτό.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κοιτάξτε, το κόμμα μου, ένα μέρος των βουλευτών, σας είπα προηγουμένως, και αυτό νομίζω έχει εκ των πραγμάτων δώσει άλλη διάσταση….

Κα ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ:

Η πλειοψηφία όμως το υπερψήφισε που σημαίνει ότι υιοθετεί σαν πρόταση.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Καλά, είναι προφανές. Αλλά νομίζω ότι είναι προφανές ότι όταν αυτή η απόφαση δεν έχει ληφθεί σε κανένα, επαναλαμβάνω, κυβερνητικό όργανο, θέλετε να προσθέσω και σε κανένα κομματικό όργανο στο οποίο τουλάχιστον εγώ να συμμετέχω και το οποίο να μας δεσμεύει για τα περαιτέρω, νομίζω ότι δεν αφήνει κανένα περιθώριο σε οποιονδήποτε όταν έρχεται αντιμέτωπος, σας επαναλαμβάνω, με ζητήματα αρχής, που είναι και κεντρικός πυρήνας των προεκλογικών δεσμεύσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Εγώ στο Υπουργείο Εσωτερικών δεν είχα κάτσει επειδή μου ήρθε να ετοιμάσω αυτό το προσχέδιο νόμου με 75 αλλαγές στα οικονομικά των κομμάτων. Υλοποιούσα μία προγραμματική δέσμευση, μία βασική αρχή του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Λοιπόν, όταν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχει αυτή την αρχή, από εκεί και μετά νομίζω ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επέλεξε να περάσει αυτή η διαδικασία χωρίς να δεσμεύσει τους βουλευτές του. Για αυτό το λόγο και οι 86, μεταξύ των οποίων και πολλοί μέσα από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., δεν ψήφισαν.

Υπενθύμιση τέταρτη .

Η αντίδραση της σημερινής ηγεσίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ για την απόφασή μου ήταν κυριολεκτικά λυσσαλέα .

Από το "Πρώτο Θέμα" 09 Απριλίου 2012 .

"Βαραίνει επικίνδυνα το κλίμα στο ΠΑΣΟΚ για τον Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος επιμένει να διαφοροποιείται και να προειδοποιεί ότι δεν θα ψηφίσει την προωθούμενη τροπολογία για την χρηματοδότηση των κομμάτων. Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών έχει προκαλέσει τα τελευταία εικοσιτετράωρα την έντονη δυσφορία της Ιπποκράτους με τη στάση του αυτή. Μάλιστα το γεγονός ότι ενώ
έχει οριστεί ραντεβού του Ευάγγελου Βενιζέλου μαζί του το μεσημέρι της Δευτέρας στη βουλή, ο κ.Ραγκούσης εξέδωσε το πρωί νέα δήλωση, επιβάρυνε κι άλλο την κατάσταση."


Από το in.gr 10 Απριλίου 2012 .

"Ενοχλημένος ο Ευ.Βενιζέλος:Πυρά κατά Ραγκούση στη συνεδρίαση της Εκλογικής
Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ

Ενοχλημένος εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευ.Βενιζέλος με τον Γιάννη Ραγκούση, μετά την άρνηση του αναπληρωτή υπουργού Αμυνας να ψηφίσει την τροπολογία για τα οικονομικά των κομμάτων, κάνοντας λόγο για «χαριστική βολή
στην αξιοπιστία των κομμάτων». Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ φέρεται να κατηγόρησε τον κ. Ραγκούση ......"


Από τη συνέντευξη στη ΝΕΤ 10 Απριλίου 2012 .


"Επειδή, πρέπει να σας το πω και αυτό, ακούω, γράφεται σήμερα (οτι μετά την μη υπερψήφιση από εμένα της τροπολογίας ) οτι είναι ανοιχτό το θέμα συμμετοχής σε ψηφοδέλτια, του Ραγκούση, εγώ θέλω να σας πω, κυρία Σαράφογλου, πάρα πολύ απλά το εξής: ότι προσωπικά ούτε διεκδικώ ούτε πιέζω κανένα και για τίποτα.

Εγώ θα περιμένω, δεν θα μιλήσω καθόλου, τις αποφάσεις των οργάνων του ΠΑ.ΣΟ.Κ., τις τελικές αποφάσεις που αύριο θα γνωστοποιηθούν και σε κάθε περίπτωση εδώ είμαστε.

Αν κάποιοι νομίζουν ότι επειδή εγώ τήρησα μία στάση, κατά τη γνώμη μου, αρχής, έτοιμος να αναλάβω και να πληρώσω το όποιο κόστος, ότι θα πρέπει για αυτό «να με εκδικηθούν ή να με τιμωρήσουν» εγώ πρέπει να σας πω ότι είμαι έτοιμος να πληρώσω το όποιο κόστος, δεν μετανιώνω ούτε πρόκειται εκ των υστέρων να άλλαζα κάτι σε σχέση με τη χθεσινή μου στάση στην ψηφοφορία."

Τελικά , με βάση τα προαναφερόμενα προκύπτει ένα πρώτο ,μείζον και προφανές
ερώτημα:
Γιατί τον Απρίλιο του 2012 ο κ. Βενιζέλος που αποφάσισε την νομοθετική αλλαγή του Ν.3023/2002 , δεν άλλαξε τίποτε άλλο- ενώ μπορούσε εάν είχε την πολιτική βούληση- πλην μιας διάταξης που θα εξασφάλιζε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ στα κομματικά ταμεία ;

Η δική μου απάντηση μαζί με την πολιτική μου άποψη για τα οικονομικά του ΠΑ.ΣΟ.Κ προσεχώς .
Επισυναπτόμενα από συνεντεύξεις και αναφορές σε ΜΜΕ και προσωπική ιστοσελίδα Γ. Ραγκούση

1)http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=189082
2)http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231190856
3)http://www.ragkousis.gr/teleutaia-nea/sunenteukseis/738/gia-th-summetoxh-mou-sta-pshfodeltia---vasika-shmeia-sunenteukshs-anaplhroth-upourgou-ethnikhs-amunas--k--g--n--ragkoush--sthn-ekpomph-ths-net--sumvainei-tora-kai-sthn-dhmosiografo-m--sarafoglou/
4)http://www.ragkousis.gr/teleutaia-nea/sunenteukseis/736/vasika-shmeia-sunenteukshs-anaplhroth-upourgou-ethnikhs-amunas--k--g--n--ragkoush--ston-r_s-vhma-FM-kai-ston-dhmosiografo-d--takh/

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Έτοιμος να παραιτηθεί δηλώνει ο Ραγκούσης-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:

Ένα εικοσιτετράωρο μετά την υπόγεια αντιπαράθεση που ξέσπασε στην Ιπποκράτους ανάμεσα στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο και τον αναπληρωτή υπουργό Άμυνας Γιάννη Ραγκούση και λίγο πριν την κρίσιμη συνάντησή των δύο στα κεντρικά γραφεία του κόμματος, ο κ. Ραγκούσης σήμερα με δελτίο Τύπου δηλώνει ότι «είναι προφανώς αυτονόητο ότι η παραίτησή μουείναι και σήμερα, όπως έχω πει από την μέρα της ορκωμοσίας μου, ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Πρωθυπουργού».
Ο κ. Ραγκούσης στην ανακοίνωσή του επίσημαίνει ότι η τροπολογία δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ως εκ τούτου δεν συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική,. Ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας υπογραμμίζει επιπλέον ότι υπάρχει νομοσχέδιο εδώ και ένα χρόνο για τη συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος των οικονομικών των κομμάτων, το οποίο έχει εφαρμοστεί ήδη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, «γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική» την πραγματοποίηση των εθνικών εκλογών με ένα διαφορετικό καθεστώς.

Άναψαν φωτιές στο ΠΑΣΟΚ οι χθεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού στον Βήμα 99,5 ότι πρόκειται να καταψηφίσει την τροπολογία Γιαννίτση για την χρηματοδότηση των κομμάτων σήμερα στη Βουλή.

Στο δελτίο Τύπου ο κ. Ραγκούσης τονίζει τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή του την απόφαση και δηλώνει έτοιμος αν παραιτηθεί. Παραθέτει δε και το δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών

Ο Βενιζέλος καλεί Ραγκούση στην Ιπποκράτους με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά...

Αναλυτικά οι νέες δηλώσεις του Γιάννη Ραγκούση: 
«Σε πρόσφατη παρέμβασή μου επανέλαβα για πολλοστή φορά μια πάγια προγραμματική θέση του ΠΑΣΟΚ και πάγια θέση μου για την ανάγκη συνολικής εξυγίανσης των οικονομικών των κομμάτων για ουσιαστική διαφάνεια, αποτελεσματικό έλεγχο και δραστικό περιορισμό των δαπανών.

Τόνισα ότι υπάρχει έτοιμο νομοσχέδιο ήδη εδώ και έναν χρόνο, που περιλαμβάνει 75 ριζικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων την ανεξαρτητοποίηση των επιτροπών ελέγχου, την κατάργηση των ανώνυμων πηγών χρηματοδότησης και την υποχρεωτική ανάρτηση όλων των στοιχείων στο διαδίκτυο.

Σημειωτέον ότι το παραπάνω πλαίσιο έχει ήδη θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί (Ν. 3870) στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, γεγονός που πολιτικά καθιστά ακόμα πιο προβληματική την πραγματοποίηση εθνικών εκλογών με ένα καθεστώς το οποίο πια δεν ισχύει ούτε στις εκλογές για περιφέρειες και δήμους.

Το νέο αυτό πλαίσιο μπορεί άμεσα να υιοθετηθεί και για τις εθνικές, μαζί με μέτρα δραστικού περιορισμού των δαπανών, όπως η απαγόρευση της κομματικά χρηματοδοτούμενης μετακίνησης των ετεροδημοτών ή η αντικατάσταση της πανάκριβης διακίνησης ατομικών φυλλαδίων που έχει επικρατήσει, με φυλλάδια που από κοινού θα εκδώσουν οι υποψήφιοι.

Αντ’ αυτού, η επιχειρούμενη τροπολογία της τελευταίας στιγμής είναι ακατανόητα αποσπασματική και αδικαιολόγητη, υπογραμμίζω ότι δεν εγκρίθηκε από κανένα κυβερνητικό όργανο, ώστε να συνιστά δεσμευτική κυβερνητική πολιτική. Παρόλα αυτά είναι προφανώς αυτονόητο ότι η παραίτησή μου είναι και σήμερα, όπως έχω πει από την μέρα της ορκωμοσίας μου, ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Πρωθυπουργού.

Οφείλω, όμως, να επαναλάβω ότι μόνον σε ένα συνολικό πλαίσιο εξυγιαντικής παρέμβασης των οικονομικών των κομμάτων είναι νοητή η αντιμετώπιση ταμειακών προβλημάτων που είναι αναγκαία για την λειτουργία τους.
Αντίθετα, η αποσπασματική ρύθμιση που επιχειρείται, εμφανίζεται μοιραία ως χαριστική, υπονομεύει όση εμπιστοσύνη των πολιτών έχει απομείνει για τα κόμματα, δίνοντας τη χαριστική βολή στον αναντικατάστατο αυτό πυλώνα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.

Είναι ακλόνητη πεποίθησή μου ότι μια συνολική παρέμβαση που θα αποκαθιστά την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος είναι όσο ποτέ αναγκαία και ακόμα και τώρα εφικτή».

Τέλος, δίνεται σήμερα ξανά στη δημοσιότητα δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί πριν από περίπου 10 ημέρες, στις 29 Μαρτίου, σχετικά με το προσχέδιο νόμου των 75 αλλαγών:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:

«Η αλλαγή του πολιτικού συστήματος, «μητέρα όλων των μεταρρυθμίσεων», προϋποθέτει άμεσα, εκτός από την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα οικονομικά των κομμάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο και ενόψει των εκλογών, δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα σχέδιο 75 αλλαγών για τον περιορισμό, τη διαφάνεια και τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων και των υποψηφίων βουλευτών, καθώς και για το πόθεν έσχες.

Το σχέδιο μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μια ευρύτερη διακομματική συμφωνία για την πάταξη του μαύρου πολιτικού χρήματος, το μόνο δρόμο για την ανάκτηση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.

Περιέχει, όμως, και προτάσεις που μπορούν να υιοθετηθούν από τα κόμματα, ακόμα και πριν νομοθετηθούν, μειώνοντας δραστικά τις προεκλογικές δαπάνες.

Τέτοιες είναι, ενδεικτικά, για τα κόμματα η πρόταση 37 για την απαγόρευση οργανωμένης και χρηματοδοτούμενης μετακίνησης ετεροδημοτών (που σπαταλά έως και το 50% της εκλογικής δαπάνης των κόμματων) και, για τους υποψήφιους βουλευτές η πρόταση 44 για την αντικατάσταση του ατομικού φυλλαδίου με κοινά για όλους τους υποψηφίους ενός κόμματος σε κάθε περιφέρεια.

Το σχέδιο, στο οποίο ενσωματώθηκαν οι επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τον Μάιο του 2011, καθώς και οι σχετικές προτάσεις της Διεθνούς Διαφάνειας και του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπό τη μορφή εναλλακτικών προτάσεων, επεξεργάστηκε Επιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους με τη συμμετοχή των Νίκου Αλιβιζάτου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Φίλιππου Σπυρόπουλου, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γιώργου Σωτηρέλη, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, Γεράσιμου Μοσχονά, Αναπληρωτή Καθηγητή Συγκριτικής Πολιτικής, Χαράλαμπου Ανθόπουλου, Επίκουρου Καθηγητή Δικαίου και Διοίκησης, Λίνας Παπαδοπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας Συνταγματικού Δικαίου, Αθανάσιου Ξηρού, Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου, και Νίκου Παπασπύρου, Διδάκτορα Δημόσιου Δικαίου».

http://newpost.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα