Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Χαραμάδα για προαστιακό τρένο στην Πελοπόννησο


Η ανάπτυξη προαστιακών μεταφορών και σιδηροδρομικών δικτύων της Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι ενταγμένη στο εικοσαετές σχέδιο του υπουργείου Υποδομών που έχει προϋπολογισμό 12 δισ. ευρώ.
Αυτό είπε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας Υποδομών ο Κωνσταντίνος Μαγουλάς, στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών που διεξάγεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
«Το σχέδιο του Υπουργείου καταρτίστηκε με βάση τέσσερις πυλώνες, την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα μας συνδέει με ολόκληρη την Ευρώπη, τη σύνδεση με τα διασυνοριακά σημεία -την Ειδομένη, τον Προμαχώνα και το Ορμένιο-, τη σύνδεση με τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα και τις Βιομηχανικές Περιοχές, καθώς και την ανάπτυξη προαστιακών επιβατικών μεταφορών και την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου σε περιοχές που δεν περιλαμβάνονται στους κεντρικούς άξονες, όπως οι Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας», δήλωσε ο κ. Μαγουλάς.
«Η στόχευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να δημιουργηθεί ένας νέος ενιαίος φορέας, με το όνομα Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Σε αυτόν θα συνενωθεί η ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού υλικού, ούτως ώστε ένας φορέας να έχει όλες τις ευθύνες για τη διαχείριση του τροχαίου υλικού», αποκάλυψε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο γραμματέας Υποδομών.
Το βραχυπρόθεσμο πλάνο του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ ενώ το πενταετές πλάνο περιλαμβάνει έργα 2 δισ. ευρώ, για τα περισσότερα από τα οποία έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ο Χρήστος Παληός είπε ότι στη Βόρεια Ελλάδα «τρέχουν» τρία νέα σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ. «Το πρώτο είναι η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Νέα Καρβάλη-Τοξότες, προϋπολογισμού 192,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο της τελευταίας δεκαετίας, υψηλής στρατηγικής σημασίας....
Το δεύτερο έργο αποτελεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμένιου, μήκους 176 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ...
Το τρίτο έργο είναι η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης. Με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έργα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.»
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του ΠΑΘΕ, η οποία αποτελεί κύριο στόχο. «Αυτή τη στιγμή είναι συμβασιοποιημένα έργα ύψους 438,5 εκατ. ευρώ, με τα οποία ολοκληρώνεται η αναβάθμιση 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου» δήλωσε ο κ. Παληός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα