![]() |
Για το σκοπό αυτό στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, ορίστηκε τριμελής επιτροπή, η οποία θα αναλάβει σε συνεννόηση και συνεργασία με τους Βέλγους εμπειρογνώμονες του Ευρωπαικού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) κ.κ. Accou και Carpinelli να επιλέξει και να εισηγηθεί στο Συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ το Ινστιτούτο προς έγκριση. Παράλληλα η Επιτροπή καλείται να συλλέξει τυχόν νέα στοιχεία που θα ανακύψουν για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών «από οποιονδήποτε θέσει στη διάθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ τα στοιχεία αυτά και να συναντηθεί με όποιον τυχόν εμπειρογνώμονα, δικηγόρο ή συγγενή θύματος των Τεμπών το ζητήσει».
Πρόκειται για τη διαδικασία για την οποία είχε ήδη ενημερώσει ο πρόεδρος του Σιδηροδρομικού Τομέα του Οργανισμού, Χρήστος Παπαδημητρίου κατά την παρουσίαση του πορίσματος στις 27 Φεβρουαρίου.
Η επιτροπή που ορίστηκε αποτελείται από τον Κωνσταντίνο Καπετανίδη, Πολιτικό Μηχανικό και προϊστάμενο της Μονάδας Διερεύνησης Ατυχημάτων, τον Αστέριο Αλεξάνδρoυ, Πολιτικό Μηχανικό, Προϊστάμενο του Τμήματος Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και τον Δημήτριο Γαλανό, σιδηροδρομικό διερευνητή. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πρώτοι συμμετείχαν και στη διερεύνηση του δυστυχήματος και τη σύνταξη του πορίσματος.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, η πιστοποίηση δε θα αφορά διαδικασία εξέτασης από την αρχή, αλλά ουσιαστικά την επιβεβαίωση ή μη του συμπέράσματος, στο οποίο κατέληξε το πόρισμα σχετικά με την ύπαρξη 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού, για το οποίο εξετάζεται το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί στη δεύτερη καμπίνα μηχανοδήγησης.
Στην περίπτωση που επιλεγεί ελληνικό Ινστιτούτο, αυτό θα είναι ο Δημόκριτος, αλλά ενδέχεται τελικά η διαδικασία να ανατεθεί σε φορέα του εξωτερικού.
Να σημειωθεί ότι οι δύο Βέλγοι εμπειρογνώμονες μετά την ολοκλήρωση του πορίσματος, τυπικά έχουν επιστρέψει στα καθήκοντά τους, αλλά βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με τα στελέχη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς υποστήριξη και συννενόηση, ενώ ενημερώνονται για όλες τις κινήσεις που αφορούν τη διερεύνηση και πιθανά νέα στοιχεία.
ΠΟΣ: 150 μπιτόνια δε χωράνε στον χώρο μηχανοδήγησης
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο επιμένουν ότι τέτοια ποσότητα εύφλεκτου υλικού δε θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί στον χώρο μηχανοδήγησης: «Δεν χωράνε 150 μπιτόνια βενζόλιο στον χώρο μηχανοδήγησης. Μπορεί να είναι οπουδήποτε αλλού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέξανδρος Τζαμπασλής στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε η ΠΟΣ για τα ζητήματα του σιδηροδρόμου.
Ο κ. Τζαμπασλής τόνισε πως οι μελέτες και οι πραγματογνωμοσύνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας μπορεί να τον πείθουν, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει την επιστημονική επάρκεια ώστε να τις κρίνει.
«Αλλά αυτό που μπορώ να σας πω όμως με βεβαιότητα είναι ότι στο κιτ, τον χώρο δηλαδή της μηχανοδήγησης, δεν χωράνε 150 μπιτόνια βενζόλιο. Μπορεί να είναι οπουδήποτε αλλού, αν είναι. Εκεί δεν χωράνε σίγουρα. Αυτό σας το λέω με απόλυτη βεβαιότητα» υπογράμμισε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιάννης Ντίτσας ανέφερε πως οι εμπλεκόμενοι συνάδελφοί τους στον σταθμό διαλογής στην Θεσσαλονίκη έχουν καταθέσει ότι “κάναμε ό,τι έπρεπε να κάνουμε” και αυτό απορρέει απ' το πρωτόκολλο. «Από πλευράς των συναδέλφων της Hellenic Train που είναι στα εμπορεύματα μιλάω ότι έγιναν τα πάντα κανονικά. Ο αρμόδιος υπάλληλος του ΟΣΕ έχει καταθέσει ακριβώς τα ίδια. Αυτοί οι δυο έχουν παραδώσει στον σταθμάρχη για να δώσει όλα τα έντυπα που πρέπει να έχει ο μηχανοδηγός και έχουν βρεθεί αυτά ακριβώς τα ίδια που έχουν καταθέσει όλοι, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστέψουμε τίποτε παραπάνω», τόνισε.
Ο κ. Ντίτσας υπογράμμισε ότι «τα στοιχεία έχουν κατατεθεί από την πρώτη στιγμή. Η ειδικότητά μου είναι προσωπικό κίνησης. Έχω ξεφορτώσει πολλά πράγματα. Έχω κατεβάσει με τις πλάτες μου πολλούς τόνους στη διαδρομή. Και κάθε φορά που ανοιγόταν το κάθε βαγόνι, υπήρχε σφραγίδα που έμπαινε σε κάθε σταθμό και σε κάθε πόλη. Θα αποφασίσει η δικαιοσύνη, ποιος έχει δίκιο και ποιος έχει άδικο».
Τα μέλη της ΠΟΣ υπογράμμισαν επίσης πως δεν είναι στην αρμοδιότητα των σιδηροδρομικών ο έλεγχος των κοντέινερ: «Αν αύριο πάει στον σταθμό της Θεσσαλονίκης ένα κοντέινερ κλειστό και έχει μέσα όπλα και δηλώσει ότι έχει πιάτα, εμείς δεν θα το ανοίξουμε. Θα το πάρουμε με τα όπλα και θα τα μεταφέρουμε στην Θεσσαλονίκη. Τελεία. Αυτό λοιπόν είναι δουλειά της εφορίας που είναι εκεί πέρα, των ελεγκτικών Αρχών, του τελωνείου, της αστυνομίας. Δεν είναι των υπαλλήλων, των συναδέλφων μας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζαμπασλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα