Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Ξέχασαν το έργο για την κατολίσθηση στο Δερβένι

Είναι το πιο σοβαρό έργο, καθώς κινδυνεύει να αποκοπεί η Μεσσηνία, αλλά το ξέχασαν. Ο λόγος για το έργο προστασίας του εθνικού δρόμου στο Δερβένι Αρκαδίας από την κατολίσθηση, που ήταν κατεπείγον, άμεσης προτεραιότητας, αλλά το υπουργείο Υποδομών δεν έχει προχωρήσει τις διαδικασίες για την υλοποίησή του - και η Περιφέρεια Πελοποννήσου που έχει την ευθύνη για τον συγκεκριμένο δρόμο... το ξέχασε.
Το πρόβλημα είναι σοβαρό και γνωστό, καθώς τα 3 τελευταία χρόνια παρουσιάζεται κάθε χρόνο Φεβρουάριο - Μάρτιο και αντιμετωπίζεται «πυροσβεστικά», με προσωρινές παρεμβάσεις. Φέτος στις αρχές Μαρτίου, λόγω των πολλών βροχών, η κατάσταση ήταν πιο σοβαρή κι επικίνδυνη και υπήρξε η δέσμευση πως επιτέλους θα γίνει το έργο της οριστικής προστασίας από το υπουργείο. Οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες προώθησαν τις διαδικασίες, αλλά η καθοριστική υπογραφή του υπουργού δεν μπήκε ποτέ. Ούτε από τον κ. Βορίδη, ούτε από τον υπηρεσιακό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μάλιστα, το έργο με τις πασσαλοστοιχίες που πρέπει να μπουν, που θα κοστίσει γύρω στα 2 με 2,5 εκ. ευρώ, έπρεπε να υλοποιηθεί το συντομότερο, μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου, για να προλάβει τον ερχόμενο χειμώνα. Και αυτό γιατί είναι πραγματικός ο κίνδυνος αποκοπής της Μεσσηνίας. Για να γίνει το έργο χωρίς καθυστέρηση, σχεδιαζόταν η υλοποίησή του με τις κατεπείγουσες διαδικασίες και η ανάληψή του από τον όμιλο ’’Μορέας’’.

Με την κατάσταση αυτή και για να μην αποκοπεί η Μεσσηνία, είναι επιτακτική η ανάγκη της ολοκλήρωσης και της παράδοσης του πολύπαθου Παραδείσια - Τσακώνα με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Εγκαιρα, πριν μπει ο χειμώνας, γιατί και αυτό το έργο έχει καθυστερήσει.
Πάντως και η παράδοση του νέου δρόμου δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλειφθεί ο σημερινός, ο παλιός δρόμος, που πρέπει να υπάρχει και να λειτουργεί για όσους οδηγούς δε θέλουν να πληρώσουν διόδια, αλλά και για να εξυπηρετεί άλλες τοπικές ανάγκες.
Εμείς να υπενθυμίσουμε στοιχεία από το ρεπορτάζ μας στις 6 Μαρτίου φέτος, όταν μετά την επικίνδυνη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί, επισκέφτηκε την περιοχή ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες:

ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ Η «Ε» ΣΤΙΣ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ

«Είναι ήδη οριακό», τόνισε ο μελετητής Κωνσταντίνος Σερέφογλου, σημειώνοντας την κρισιμότητα της κατάστασης του εθνικού δρόμου στο Δερβένι, που κατολισθαίνει με κίνδυνο να αποκοπεί η Μεσσηνία, κατά τη χθεσινή επίσκεψη του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη. Και πρότεινε άμεσα, σήμερα κιόλας -έπρεπε από χθες- να γίνει η «πυροσβεστική» παρέμβαση που θα κρατήσει το δρόμο και δε θα αποκόψει τη Μεσσηνία από τον υπόλοιπο κόσμο. Επιβεβαιώνοντας τον κίνδυνο και την κρισιμότητα της κατάστασης, ο διευθυντής Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Γιώργος Κωστόγιαννης σημείωσε ότι σε 1 χρόνο η μετακίνηση ήταν 1 εκατοστά και τις τελευταίες μέρες έφτασε τα 8 εκατοστά!
Σε δηλώσεις του ο κ. Τατούλης είπε ότι «από την πρώτη στιγμή κινήθηκε η Περιφέρεια και για μόνιμη λύση για να μη βρεθεί αποκομμένη η Μεσσηνία» και μίλησε για συμφωνία με το υπουργείο, ώστε να εφαρμοστεί η μελέτη που προβλέπει έργο 8 εκ. ευρώ από την είσοδο του Δερβενίου μέχρι τα σημεία που παρατηρούνται οι μετακυλίσεις στην αρχή της Τσακώνας. Είπε ακόμα για τα δύο σενάρια της αποκατάστασης για τα οποία έχει συνεννοηθεί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και με τον αρμόδιο διευθυντή Γιάννη Καρνέση, την ειδική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος λόγω του επείγοντος ή την ανάληψη του έργου από τη σύμβαση παραχώρησης, από το «Μορέα».
Ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι ο δρόμος αυτός είναι η εναλλακτική λύση για τη Μεσσηνία και θα πρέπει να κρατιέται σε καλή κατάσταση και παρατήρησε πως «οι επείγουσες εργασίες πρέπει να γίνουν σήμερα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα