Αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα opengov.gr το νομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Ολόκληρο το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, όπως αναρτήθηκε μόλις στην διαβούλευση για συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2020 και ώρα 08:00.
Τι αλλάζει
Επιστρέφουν από το 2021-22 τα Λατινικά στις πανελλαδικές εξετάσεις (για τα παιδιά που θα εισέλθουν από τον Σεπτέμβριο στην Β Λυκείου), επανέρχονται στο εξεταστικό σύστημα οι
συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, μειώνονται σε 3 οι επιστημονικές κατευθύνσεις, ενώ εισάγονται στην Γ Λυκείου τα «μαθήματα κόντρα» (επιπλέον δηλαδή μαθήματα από την αντίθετη επιστημονική κατεύθυνση κάθε υποψηφίου που δεν θα εξετάζονται πανελλαδικά).
Παράλληλα, εισάγεται η βάση του δέκα για την προαγωγή από την κάθε τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου στην επόμενη και αυξάνονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται για τις προαγωγικές εξετάσεις. Με τα παραπάνω, επιστρέφει το σύστημα αναγραφής διαγωγής στο απολυτήριο και δυνατότητας πολυήμερων αποβολών.
Ακόμη σύντομα θα λειτουργούν 24 Πρότυπα σχολεία στη χώρα με την μετατροπή δημόσιων σχολείων που θα επιλεγούν (τα οποία θα δέχονται με εξετάσεις τους μαθητές τους), ενώ αυξάνονται και τα πειραματικά σχολεία (που θα δέχονται μαθητές με κλήρωση, εκτός όσων Γυμνασίων δεν είναι συνδεδεμένα με δημοτικά οπότε στην περίπτωση αυτή θα γίνονται εξετάσεις για εισαγωγή στην Α Γυμνασίου).
Το ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνει τις νέες Θεματικές Ενότητες, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο (επιχειρηματικότητα, περιβάλλον, φυσικές καταστροφές, κλπ)
Ακόμη, από τον Σεπτέμβρη ξεκινάει light εσωτερική αξιολόγηση στα σχολεία από τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και εξωτερική από την αντίστοιχη Αρχή αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος από τον Σεπτέμβριο ξεκινάει και η διαδικασία για την σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά την περίφημη ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή την σχολική χρονιά 2021-22.
Επιστρέφουν από το 2021-22 τα Λατινικά στις πανελλαδικές εξετάσεις (για τα παιδιά που θα εισέλθουν από τον Σεπτέμβριο στην Β Λυκείου), επανέρχονται στο εξεταστικό σύστημα οι
συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, μειώνονται σε 3 οι επιστημονικές κατευθύνσεις, ενώ εισάγονται στην Γ Λυκείου τα «μαθήματα κόντρα» (επιπλέον δηλαδή μαθήματα από την αντίθετη επιστημονική κατεύθυνση κάθε υποψηφίου που δεν θα εξετάζονται πανελλαδικά).
Παράλληλα, εισάγεται η βάση του δέκα για την προαγωγή από την κάθε τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου στην επόμενη και αυξάνονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται για τις προαγωγικές εξετάσεις. Με τα παραπάνω, επιστρέφει το σύστημα αναγραφής διαγωγής στο απολυτήριο και δυνατότητας πολυήμερων αποβολών.
Ακόμη σύντομα θα λειτουργούν 24 Πρότυπα σχολεία στη χώρα με την μετατροπή δημόσιων σχολείων που θα επιλεγούν (τα οποία θα δέχονται με εξετάσεις τους μαθητές τους), ενώ αυξάνονται και τα πειραματικά σχολεία (που θα δέχονται μαθητές με κλήρωση, εκτός όσων Γυμνασίων δεν είναι συνδεδεμένα με δημοτικά οπότε στην περίπτωση αυτή θα γίνονται εξετάσεις για εισαγωγή στην Α Γυμνασίου).
Το ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνει τις νέες Θεματικές Ενότητες, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο (επιχειρηματικότητα, περιβάλλον, φυσικές καταστροφές, κλπ)
Ακόμη, από τον Σεπτέμβρη ξεκινάει light εσωτερική αξιολόγηση στα σχολεία από τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και εξωτερική από την αντίστοιχη Αρχή αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος από τον Σεπτέμβριο ξεκινάει και η διαδικασία για την σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά την περίφημη ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή την σχολική χρονιά 2021-22.
Μετεγγραφές
Καθιερώνεται «βάση μετεγγραφής» ακαδημαϊκού κριτηρίου (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια από την αρχική βάση κάθε τμήματος), Β’ κύκλος μετεγγραφών (μετά τα 2.750 μόρια, δυνατότητα μετεγγραφή; σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου), εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και έλεγχος των φορολογικών δηλώσεων των υποψηφίων. Σχετικά με τα ΑΕΙ, προβλέπεται η θεσμοθέτηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, «κοινά προγράμματα σπουδών» μεταξύ Ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ενιαίο ψηφοδέλτιο πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων στις πρυτανικές εκλογές.
Καθιερώνεται «βάση μετεγγραφής» ακαδημαϊκού κριτηρίου (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια από την αρχική βάση κάθε τμήματος), Β’ κύκλος μετεγγραφών (μετά τα 2.750 μόρια, δυνατότητα μετεγγραφή; σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου), εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και έλεγχος των φορολογικών δηλώσεων των υποψηφίων. Σχετικά με τα ΑΕΙ, προβλέπεται η θεσμοθέτηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, «κοινά προγράμματα σπουδών» μεταξύ Ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ενιαίο ψηφοδέλτιο πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων στις πρυτανικές εκλογές.
Εκπαιδευτικοί
Όπως έχει ήδη γραφτεί προβλέπεται διετής αποκλεισμός από τους σχετικούς πίνακες επιλογής προσωπικού για τους εκπαιδευτικούς που δεν δέχονται τον διορισμό τους σε θέσεις αναπληρωτών, αλλά και η διπλή μοριοδότηση τους αν υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και ο θεσμός του εκπαιδευτικού «εμπιστοσύνης».
Το νομοσχέδιο τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση, στο opengov με στόχο να φτάσει αρχές Μαίου στη Βουλή και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) να διαμαρτύρονται έντονα καθώς σε περίοδο καραντίνας τους στερείται το δικαίωμα του συνδικαλισμού και των κινητοποιήσεων (εάν επέλεγαν μια τέτοια μέθοδο αντίδρασης).
Δείτε εδώ ολόκληρο το νομοσχέδιο.
Μάρνυ Παπαματθαίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα