Σε αναβρασμό τελεί η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας για μία σειρά θεμάτων. ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ βρίσκονται σε «κοινό βηματισμό» ενόψει ανοίγματος σχολείων αλλά και του νέου καθεστώτος που θα διέπει το νέο σχολικό έτος την ιδιωτική εκπαίδευση.
Σε αναβρασμό βρίσκονται οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών λειτουργών της χώρας μερικές ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στις 7 του Σεπτέμβρη, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, ή στις 14, ανάλογα με τις εισηγήσεις των επιδημιολόγων.
Οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ ανοίγουν «διμέτωπο» με το Υπουργείο Παιδείας, καθώς στις ενστάσεις τους για το σχέδιο ανοίγματος των σχολείων, έρχονται να προστεθούν οι διαφωνίες για τον νέο νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Οι συνδικαλιστές διαπιστώνουν πως το εν λόγω νομοθέτημα αλλοιώνει τις εκπαιδευτικές
διαδικασίες και τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών, όπως και ότι περιέχει και ρυθμίσεις που θίγουν τον πυρήνα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου και τα στοιχειώδη ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι τελευταίοι επισημαίνουν, μάλιστα, πως το νομοθέτημα για την ιδιωτική εκπαίδευση θέτει πρώτα και κύρια σε κίνδυνο τη δημόσια εκπαίδευση, το δημόσιο σχολείο και το σύνολο των μαθητών.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι τρεις Ομοσπονδίες αναμένεται να έχουν κοινή σύσκεψη την Πέμπτη, ή τις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να συζητηθεί η πρόταση κατάθεσης σχετικής επιστολής στα αρμόδια θεσμικά ευρωπαϊκά όργανα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή-EQF, Advisory Group, Ευρωπαϊκά Συνδικάτα), στην οποία θα περιλαμβάνονται και οι θέσεις της ΟΙΕΛΕ περί ισχυρού λόμπι των ιδιωτικών σχολείων, το οποίο, κατά τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, διατηρεί σχέσεις με το κυβερνών κόμμα.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε διαβουλεύσεις προκειμένου να καθορίσουν και τη περαιτέρω στάση τους σε ό,τι αφορά τις θέσεις που διατυπώνουν για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, θέσεις που μέχρι στιγμής δε βρίσκουν ευήκοα ώτα στο Υπουργείο Παιδείας. Μεγάλο «αγκάθι» για τον κλάδο είναι το γεγονός ότι δεν έχουν σχεδιαστεί ολιγομελή τμήματα, αλλά και η μη πραγματοποίηση προσλήψεων του απαιτούμενου αριθμού εκπαιδευτικών.
Συνοπτικά, τα κυριότερα αιτήματα που καταθέτουν τα σωματεία των εργαζομένων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια ανά τη χώρα είναι τα εξής:
Μέγιστο αριθμό ανά τμήμα 15 μαθητών, μέτρο που εφαρμόστηκε την άνοιξη όταν τα κρούσματα του κορονοϊού ήταν ελάχιστα, σε σχέση με τους σημερινούς αριθμούς.
Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών με πλήρη στελέχωση όλων των δομών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επαρκές προσωπικό καθαρισμού στις σχολικές μονάδες.
Εφοδιασμό των σχολικών μονάδων με όλα τα υλικά καθαρισμού και απολύμανσης.
Πλήρη κάλυψη από την πολιτεία της δαπάνης που αφορά την αγορά μασκών.
Υπενθυμίζεται πως τη Δευτέρα πολλαπλές αντιδράσεις είχε προκαλέσει κι η αναφορά της Νίκης Κεραμέως ότι κατά μέσο όρο στη χώρα μας οι σχολικές τάξεις έχουν 17 μαθητές, με τους εκπαιδευτικούς να υποστηρίζουν πως η δήλωση αυτή δεν αντιπροσωπεύει την κατάσταση στα αστικά κέντρα, και όχι μόνο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα