Το «έφαγε» η κρίση
Αρχικά το δημοσίευμα αναφέρεται στους «Δρόμους Ανάπτυξης», όπως είχαν παρουσιαστεί το 2005 από τον Γιώργο Σουφλιά, οι οποίοι είναι πλέον σε μεγάλο μέρος ολοκληρωμένοι.
Η πρώτη δόση λειτουργίας των μεγάλων αξόνων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε το 2012 με τα πρώτα τμήματα του Μορέα, ενώ συνεχίστηκε το 2017 με την παράδοση του Ελευσίνα-Πάτρα, Αντίρριο-Ιωάννινα, Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια, Σκάρφεια-Ράχες, Ράχες-Κλειδί και το Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65.
Είχε προηγηθεί, όμως, η μεγάλη κρίση στα μεγάλα οδικά έργα λόγω της οικονομικής κατάρρευσης της χώρας το 2011, με αποτέλεσμα το 2013 να μείνουν εκτός πλάνου τα τμήματα της Ολυμπίας Οδού, Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα και του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία.
Αυτό το «μαχαίρι» δημιούργησε σημαντικές πληγές στις τοπικές κοινωνίες, που ζητούσαν αυτούς τους αυτοκινητόδρομους ως στοιχείο ανάπτυξης και σύνδεσης με τα οδικά δίκτυα της χώρας. Το Πάτρα-Πύργος αποτέλεσε καρμανιόλα για τη χώρα και χρειάστηκαν πολλά χρόνια διαφορετικών επιλογών μέχρι να φτάσουμε το 2022 στην έναρξη της κατασκευής του.
Σήμερα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έχουμε φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης στα εμβληματικά οδικά έργα.
Στην Ολυμπία Οδό τα έργα τρέχουν στο Πάτρα-Πύργος. Γίνεται δε μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει παράδοση του τμήματος Γαστούνη-Πύργος εντός του έτους, ενώ προγραμματισμένα θα δοθούν σταδιακά εντός του 2025 και τα τμήματα από το Μιντολόγλι μέχρι τη Γαστούνη.
Οι εκκρεμότητες
Στα μεγάλα οδικά έργα για τους αυτοκινητόδρομους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μπορούμε να διακρίνουμε τρεις εκκρεμότητες για να ολοκληρώσει η χώρα τη μετάβαση στην εποχή της οδικής ασφάλειας στους υπεραστικούς οδικούς άξονες.
Στο δημοσίευμα, ως η μεγαλύτερη εκκρεμότητα αναφέρεται ο ΒΟΑΚ και ως δεύτερη ο δρόμος από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Και επισημαίνεται:
«Εδώ έχουμε μια πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπιστεί ρεαλιστικά για να μπορέσει να υπάρξει υλοποίηση και σε αυτό το τμήμα. Είναι η πολύ χαμηλή κίνηση οχημάτων καθημερινά, που πρακτικά κάνει αδύνατη τη χρηματοδότησή του από κάποιο ευρωπαϊκό εργαλείο όπως το ΕΣΠΑ.
Στο ΕΣΠΑ πλέον υπάρχουν πολύ αυστηροί κανόνες αναφορικά με τη χρηματοδότηση οδικών έργων που συνδέεται με τη βιωσιμότητά τους, δηλαδή από το πόσο πολυσύχναστοι είναι. Η αναβάθμιση του τμήματος αυτού από την άλλη είναι μια σημαντική ανάγκη, όχι μόνο για να βελτιωθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, αλλά και για να συμπληρωθεί ο περίφημος οδικός δακτύλιος στην Πελοπόννησο. Είναι ο άξονας που αποτελείται από τα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη και καταλήγει εκ νέου στην Κόρινθο».
Η τρίτη εκκρεμότητα που αναφέρεται είναι η υλοποίηση της αναβάθμισης του Ιωάννινα-Κακαβιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα