Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

Δείτε τι θα συμβεί εάν σταματήσετε να χρησιμοποιείτε το ξυπνητήρι του κινητού σας – Γιατί πρέπει να επιστρέψετε στο αναλογικό ρολόι


Πριν από το γνωστό σε όλους κινητό τηλέφωνο και το ηλεκτρικό ξυπνητήρι ήταν τα κοκόρια, οι καμπάνες εκκλησιών, ή ακόμα και άτομα που πληρώνονταν για να σας ξυπνήσουν χτυπώντας την πόρτα ή το παράθυρο με ένα μακρύ ραβδί. 
Έπειτα ήρθε ...το ξυπνητήρι.
Αρθρογράφος του CNN γράφει ότι σε μια εποχή όπου τα κινητά τηλέφωνά μας κάνουν τα πάντα ακόμα και το να μας ξυπνούν, η ίδια διάλεξε να επαναφέρει τη χρήση του κλασικού αναλογικού ρολογιού.
Η δημοσιογράφος εξηγεί τον λόγο που επενέφερε το αναλογικό ρολόι πίσω στην κρεβατοκάμαρά της. «Κάθε πρωί ενώ προσπαθούσα να πατήσω "αναβολή", ερχόμουν αντιμέτωπη με μια "βροχή" ειδοποιήσεων η μία πίσω από την άλλη. Το τηλέφωνό μου, μου έλεγε ότι οι φίλοι μου είχαν όρεξη για κουβέντα χθες το βράδυ με περισσότερα από 34 μηνύματα στο Whatsapp, θα υπήρχαν ειδοποιήσεις του Instagram και δεκάδες email. Οι ειδοποιήσεις θα με γέμιζαν τρόμο και άγχος για την επόμενη μέρα πριν καν προλάβω να πιω τον πρωινό μου καφέ».
Παρότι ο σχεδιασμός του αναλογικού της ρολογιού υστερούσε μπροστά στο νέο της iPhone, το κλασικό παλιό ρολόι της αποδείχθηκε πως έκανε πολύ καλά τη δουλειά του. «Ο ήχος του ήταν αποτελεσματικός στο να με ξυπνά κάθε πρωί και κυρίως δεν γέμιζε το μυαλό μου με φλυαρίες, άσχημα νέα και προθεσμίες πριν ξεκινήσει η μέρα».
Αλλαγή συνηθειών
Στη συνέχεια η αρθρογράφος περιγράφει πως επέλεξε αυτή την αλλαγή: «Έκανα τη μετάβαση από το ξυπνητήρι στο τηλέφωνο πριν από περίπου 10 χρόνια αφού είπα σε κάποιον μια αστεία ιστορία για το πώς το ξυπνητήρι μου είχε σβήσει κάποτε στη βαλίτσα μου ενώ βρισκόμουν στο πορτμπαγκάζ ενός ταξί, αναγκάζοντάς με να σταματήσουμε για να το επαναφέρω. «Χρησιμοποιείτε πραγματικό ξυπνητήρι;» με ρώτησαν απορημένοι.
«Γιατί δεν χρησιμοποιείς το τηλέφωνό σου;» είπαν και σκέφτηκα «γιατί δεν το κάνω;». Μάλλον δεν ήξερα καν ότι μπορούσα εκείνη τη στιγμή. Αλλά υπέκυψα στην πίεση των φίλων μου και κατάργησα το παλιό μου ρολόι. Και τότε τελείωσε η πολυτέλεια του να ξυπνάω χωρίς ειδοποιήσεις και άρχισε η δυστυχία να ρίχνω ματιές στις ειδοποιήσεις του τηλεφώνου μου ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας».
Καθώς η χρήση κινητών τηλεφώνων συνεχίζει να αυξάνεται (σύμφωνα με έρευνα της Deloitte το 2018, οι Αμερικανοί ελέγχουν τα τηλέφωνά τους 14 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα), οι ειδικοί ευεξίας λένε ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πρωινή μας ρουτίνα.
«Το ιδανικό είναι όταν ξυπνάς να περνάς λίγο χρόνο με το μυαλό σου προτού βομβαρδιστείς με οτιδήποτε άλλο στον κόσμο συμβαίνει. Δώσε στον εαυτό σου την ευκαιρία να προσαρμοστεί στον κόσμο της εγρήγορσης», δήλωσε στο CNN η ειδικός ψυχικής υγείας και ευεξίας, Λίλι Σίλβερτον.
Το μηχανικό ξυπνητήρι δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό εφευρέτη Λέβι Χάντσκινς το 1787. Όμως, αυτή τη συσκευή την έφτιαξε μόνο για τον εαυτό του και χτυπούσε μόνο στις 4 το πρωί, προκειμένου να τον ξυπνάει για τη δουλειά του. Ο Γάλλος εφευρέτης Αντουάν Ρεντιέρ ήταν ο πρώτος που πατεντάρισε ένα ρυθμιζόμενο μηχανικό ξυπνητήρι, το 1847 και από τότε ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα