Από τον συνήθη δρόμο των ερωτήσεων, των αναφορών και των επιστολών προσπαθούν οι βουλευτές της Μεσσηνίας να "σπρώξουν" την υπόθεση της Ολυμπίας Οδού, ανταγωνιζόμενοι στην... επίδειξη κοινοβουλευτικού ενδιαφέροντος για το θέμα. Η απάντηση όμως της κυβέρνησης, διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη προς τη Ν. Γιαννακοπούλου, είναι ότι "μπορεί και πρέπει η σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα τουλάχιστον μέχρι τον Πύργο σε αυτή την Προγραμματική Περίοδο". Λίγες ώρες νωρίτερα βέβαια, ο ίδιος από το βήμα της Βουλής δήλωνε ότι... δεν θα ψηφίσει νέα σύμβαση που δεν θα προβλέπει ότι ο δρόμος θα κατασκευαστεί μέχρι τη Μεσσηνία - και συμφωνούσε σε όλα με το βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλο. Επιστολή έστειλε ο Γ. Καραμπάτος, δηλώσεις… αισιοδοξίας έκανε ο Παν. Νίκας, ενώ σύγκληση της αρμόδιας επιτροπής ζήτησε ο Δ. Κουσελάς.Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
"Περιβόλι" η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών στην ερώτηση του κ. Λαμπρόπουλου, καθώς προσπάθησε να ικανοποιήσει τους πάντες χωρίς να δεσμεύεται στο κύριο -όπως παρατήρησε ο Μεσσήνιος βουλευτής-, ότι θα κατασκευαστεί δηλαδή ο δρόμος στο τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα. Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι "η θέση της Πολιτείας είναι ο αυτοκινητόδρομος να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία". Ανέφερε ότι επιδίωξη είναι να φτάσει ο δρόμος μέχρι το Κάτω Σαμικό κι από εκεί και κάτω να γίνουν βελτιώσεις μέχρι τη Νέδα. Απευθυνόμενος στον κ. Λαμπρόπουλο συμφώνησε μαζί του στην ανάγκη να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Τσακώνα και δήλωσε ότι "εγώ θα είμαι από εκείνους που όχι μόνον δεν θα εισηγηθεί διαφορετική λύση, αλλά δεν θα ψηφίσει στη Βουλή μια τυχόν διαφορετική λύση".
Ο κ. Λαμπρόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υπέκυψε στους τραπεζίτες και ο κ. Μαγκριώτης απάντησε ότι "έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από την πλευρά των τραπεζών εδώ και πολύ καιρό, γιατί δεν θεωρούνται έργα βιώσιμα, γιατί έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους την εκτίμηση ότι πιθανότατα δεν είναι βιώσιμη η οικονομία της χώρας μας". Και συμφώνησε με την πρόταση του Μεσσήνιου βουλευτή για διαμόρφωση κοινής θέσης των κομμάτων που συμμετέχουν στην κυβέρνηση Παπαδήμου.
Η Ν. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βεβαίως ο υφυπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε λάθη προηγούμενων κυβερνήσεων, κάτι το οποίο επανέλαβε και στην απαντητική επιστολή του προς τη βουλευτή Νάντια Γιαννακοπούλου. Στην οποία επίσης επαναλαμβάνει ότι αυτά που απάντησε εγγράφως πριν από λίγες ημέρες είναι... "προτάσεις και σενάρια από διάφορες πλευρές και ιδιαίτερα από τους τεχνικούς συμβούλους". Τονίζει ότι η κυβερνητική θέση είναι να φτάσει ο δρόμος μέχρι το Κάτω Σαμικό και παραπέμπει στις καλένδες για τη συνέχεια, αναφέροντας ότι "στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο μπορεί και πρέπει να μελετηθεί και να κατασκευαστεί η ανατολική παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα".
ΧΡΗΣΜΟΙ ΝΙΚΑ
Στις ασκήσεις… ισορροπίας προστέθηκαν και οι δηλώσεις του δημάρχου Καλαμάτας Παν. Νίκα μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη. Σύμφωνα με αυτές "τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά για την Ολυμπία Οδό, υπάρχουν σοβαρές ελπίδες για την ολοκλήρωσή της, όπως υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα, όμως ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν έχουν πάρει απόφαση". Δηλώσεις με άρωμα Πυθίας, που δείχνουν απλώς ότι στην κυβέρνηση σπρώχνονται για το ποιος… δεν θα αναλάβει την ευθύνη, τη στιγμή που είναι ήδη προχωρημένες οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τους εμπλεκόμενους.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΥ
Σε επιστολή του προς τον υπουργό Μ. Βορίδη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργος Καραμπάτος κρίνει ότι οι δικαιολογίες του κ. Μαγκριώτη δεν ευσταθούν και χαρακτηρίζει "επιπόλαιη και σχεδόν κυνική" την απάντηση που έδωσε σε βουλευτές. Τονίζει ότι τα προβλήματα στην περιοχή Καϊάφα μπορούν να ξεπεραστούν και πως τα περί μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων μπορούν να ξεπεραστούν με προσαρμογή της μελέτης.
Αναφερόμενος στη σημασία του έργου ο κ. Καραμπάτος σημειώνει: "Εάν η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου αυτού με τη Μεσσηνία δεν υλοποιηθεί, στην πράξη ολόκληρη η Μεσσηνία θα παραμείνει χωρίς τη σύγχρονη οδική σύνδεση την οποία ανέμενε, προκειμένου να ενισχύσει τον τουρισμό της και τις εμπορευματικές της μεταφορές. Το ενδεχόμενο διακίνησης αυξημένης τουριστικής ζήτησης μέσω της οδού Τρίπολης - Καλαμάτας δεν είναι ρεαλιστικό, καθώς ο εισερχόμενος οδικός τουρισμός χρησιμοποιεί, ως πύλη θαλάσσιας εισόδου, την Πάτρα και όχι βέβαια την Αθήνα, και κινείται κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου περισσότερο προς τη Δυτική Πελοπόννησο, λόγω και των υφιστάμενων σ’ αυτή τουριστικών πόρων (ακτές Αχαΐας, Ηλείας και Μεσσηνίας, Αρχαία Ολυμπία, Πύλος, Αρχ. Μεσσήνη) και λιγότερο μέσω της Αρκαδίας. Η Πάτρα είναι επίσης η πύλη της Πελοποννήσου για τις εμπορευματικές μεταφορές και κυρίως τις εξαγωγές και των μεσσηνιακών προϊόντων, μέχρις ότου, μέσω ενός συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, καταστεί δυνατή η χρήση για τις μεταφορές αυτές και του λιμανιού της Καλαμάτας, αν και η πιθανότητα αυτή ναρκοθετείται ήδη με τη μη σύνδεσή της με τον δυτικό αυτοκινητόδρομο".
Ο κ. Καραμπάτος τονίζει ότι σύμμαχοι στην προσπάθεια ολοκλήρωσης του δρόμου πρέπει να είναι οι φορείς και οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας.
Ο ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Με παρέμβασή του προς τον κ. Βορίδη και μετά από συνεννόηση με άλλους βουλευτές, ο Δημ. Κουσελάς ζήτησε να συζητηθεί το θέμα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στην οποία πρέπει να προσέλθει για ενημέρωση ο υπουργός Υποδομών. Παράλληλα ο κ. Κουσελάς κατέθεσε ως αναφορά την επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου Γ. Καραμπάτου.
"Περιβόλι" η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών στην ερώτηση του κ. Λαμπρόπουλου, καθώς προσπάθησε να ικανοποιήσει τους πάντες χωρίς να δεσμεύεται στο κύριο -όπως παρατήρησε ο Μεσσήνιος βουλευτής-, ότι θα κατασκευαστεί δηλαδή ο δρόμος στο τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα. Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι "η θέση της Πολιτείας είναι ο αυτοκινητόδρομος να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία". Ανέφερε ότι επιδίωξη είναι να φτάσει ο δρόμος μέχρι το Κάτω Σαμικό κι από εκεί και κάτω να γίνουν βελτιώσεις μέχρι τη Νέδα. Απευθυνόμενος στον κ. Λαμπρόπουλο συμφώνησε μαζί του στην ανάγκη να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Τσακώνα και δήλωσε ότι "εγώ θα είμαι από εκείνους που όχι μόνον δεν θα εισηγηθεί διαφορετική λύση, αλλά δεν θα ψηφίσει στη Βουλή μια τυχόν διαφορετική λύση".
Ο κ. Λαμπρόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υπέκυψε στους τραπεζίτες και ο κ. Μαγκριώτης απάντησε ότι "έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από την πλευρά των τραπεζών εδώ και πολύ καιρό, γιατί δεν θεωρούνται έργα βιώσιμα, γιατί έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους την εκτίμηση ότι πιθανότατα δεν είναι βιώσιμη η οικονομία της χώρας μας". Και συμφώνησε με την πρόταση του Μεσσήνιου βουλευτή για διαμόρφωση κοινής θέσης των κομμάτων που συμμετέχουν στην κυβέρνηση Παπαδήμου.
Η Ν. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βεβαίως ο υφυπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε λάθη προηγούμενων κυβερνήσεων, κάτι το οποίο επανέλαβε και στην απαντητική επιστολή του προς τη βουλευτή Νάντια Γιαννακοπούλου. Στην οποία επίσης επαναλαμβάνει ότι αυτά που απάντησε εγγράφως πριν από λίγες ημέρες είναι... "προτάσεις και σενάρια από διάφορες πλευρές και ιδιαίτερα από τους τεχνικούς συμβούλους". Τονίζει ότι η κυβερνητική θέση είναι να φτάσει ο δρόμος μέχρι το Κάτω Σαμικό και παραπέμπει στις καλένδες για τη συνέχεια, αναφέροντας ότι "στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο μπορεί και πρέπει να μελετηθεί και να κατασκευαστεί η ανατολική παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα".
ΧΡΗΣΜΟΙ ΝΙΚΑ
Στις ασκήσεις… ισορροπίας προστέθηκαν και οι δηλώσεις του δημάρχου Καλαμάτας Παν. Νίκα μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη. Σύμφωνα με αυτές "τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά για την Ολυμπία Οδό, υπάρχουν σοβαρές ελπίδες για την ολοκλήρωσή της, όπως υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα, όμως ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν έχουν πάρει απόφαση". Δηλώσεις με άρωμα Πυθίας, που δείχνουν απλώς ότι στην κυβέρνηση σπρώχνονται για το ποιος… δεν θα αναλάβει την ευθύνη, τη στιγμή που είναι ήδη προχωρημένες οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τους εμπλεκόμενους.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΥ
Σε επιστολή του προς τον υπουργό Μ. Βορίδη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργος Καραμπάτος κρίνει ότι οι δικαιολογίες του κ. Μαγκριώτη δεν ευσταθούν και χαρακτηρίζει "επιπόλαιη και σχεδόν κυνική" την απάντηση που έδωσε σε βουλευτές. Τονίζει ότι τα προβλήματα στην περιοχή Καϊάφα μπορούν να ξεπεραστούν και πως τα περί μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων μπορούν να ξεπεραστούν με προσαρμογή της μελέτης.
Αναφερόμενος στη σημασία του έργου ο κ. Καραμπάτος σημειώνει: "Εάν η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου αυτού με τη Μεσσηνία δεν υλοποιηθεί, στην πράξη ολόκληρη η Μεσσηνία θα παραμείνει χωρίς τη σύγχρονη οδική σύνδεση την οποία ανέμενε, προκειμένου να ενισχύσει τον τουρισμό της και τις εμπορευματικές της μεταφορές. Το ενδεχόμενο διακίνησης αυξημένης τουριστικής ζήτησης μέσω της οδού Τρίπολης - Καλαμάτας δεν είναι ρεαλιστικό, καθώς ο εισερχόμενος οδικός τουρισμός χρησιμοποιεί, ως πύλη θαλάσσιας εισόδου, την Πάτρα και όχι βέβαια την Αθήνα, και κινείται κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου περισσότερο προς τη Δυτική Πελοπόννησο, λόγω και των υφιστάμενων σ’ αυτή τουριστικών πόρων (ακτές Αχαΐας, Ηλείας και Μεσσηνίας, Αρχαία Ολυμπία, Πύλος, Αρχ. Μεσσήνη) και λιγότερο μέσω της Αρκαδίας. Η Πάτρα είναι επίσης η πύλη της Πελοποννήσου για τις εμπορευματικές μεταφορές και κυρίως τις εξαγωγές και των μεσσηνιακών προϊόντων, μέχρις ότου, μέσω ενός συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, καταστεί δυνατή η χρήση για τις μεταφορές αυτές και του λιμανιού της Καλαμάτας, αν και η πιθανότητα αυτή ναρκοθετείται ήδη με τη μη σύνδεσή της με τον δυτικό αυτοκινητόδρομο".
Ο κ. Καραμπάτος τονίζει ότι σύμμαχοι στην προσπάθεια ολοκλήρωσης του δρόμου πρέπει να είναι οι φορείς και οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας.
Ο ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Με παρέμβασή του προς τον κ. Βορίδη και μετά από συνεννόηση με άλλους βουλευτές, ο Δημ. Κουσελάς ζήτησε να συζητηθεί το θέμα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στην οποία πρέπει να προσέλθει για ενημέρωση ο υπουργός Υποδομών. Παράλληλα ο κ. Κουσελάς κατέθεσε ως αναφορά την επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου Γ. Καραμπάτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα