Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Σε απόγνωση χιλιάδες γονείς λόγω της διάλυσης του Ολοήμερου Σχολείου


Σε απόγνωση φέρνει χιλιάδες οικογένειες ο υπουργός  Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, με την απόφασή του να διαλύσει τα ολοήμερα σχολεία  για να χρησιμοποιήσει τους δασκάλους τους στο πρωινό πρόγραμμα. Την ώρα που ο  υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι κάθε ολοήμερο «έχει τώρα από έναν δάσκαλο» και  «είναι ζήτημα τριών ή τεσσάρων ημερών το μέγιστο» για να λειτουργήσουν αυτά τα  σχολεία κανονικά, ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Αττικής, Δ. Γκίνης, καλεί τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων να  κόψουν τους δασκάλους των ολοήμερων. Συγκεκριμένα, με εγκύκλιό του, ζητά από τους διευθυντές να  μην υπολογίσουν δάσκαλο για τα δημοτικά που λειτουργούν με Ενιαίο Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και να υπολογίσουν μόνο έναν δάσκαλο για τα  σχολεία που δεν έχουν ενταχθεί στο ΕΑΕΠ. Αυτό σημαίνει ότι σε 1.165 σχολεία ΕΑΕΠ  δεν θα λειτουργήσει ουσιαστικά ολοήμερο πρόγραμμα, καθώς ο δάσκαλος είναι η ψυχή  και ο υπεύθυνος του προγράμματος, ενώ θα περικοπούν δεκάδες τμήματα από τα  υπόλοιπα σχολεία. Η είδηση αυτή, που μεταφέρεται από το πρωί στους γονείς από  τους διευθυντές των σχολείων, έχει προκαλέσει σοκ, καθώς χιλιάδες οικογένειες  βρίσκονται μπροστά στο αδιέξοδο ότι δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους  μέχρι να γυρίσουν από τη δουλειά τους.
Αυτή την κατάσταση, ο υπουργός Παιδείας,  με συνέντευξή του στον Βήμα FM, τη χαρακτηρίζει ομαλή και διαβεβαιώνει ότι κάθε  σχολείο έχει από έναν δάσκαλο και «περιμένουμε να δούμε πόσοι μαθητές θα  δηλώσουν συμμετοχή, για να ξέρουμε πού θα στείλουμε τους δασκάλους». Η αποκαλυπτική εγκύκλιος Όμως, η εγκύκλιος Γκίνη λέει άλλα. Ο περιφερειακός  διευθυντής επικαλείται υπουργική απόφαση (125334/Γ1/09-09-2013), στην οποία  αναφέρει ότι «προκειμένου να στελεχωθούν τα δημοτικά σχολεία για την έναρξη του  σχολικού έτους 2013-14 με το αναγκαίο προσωπικό σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70,  καλούνται οι Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων της Αττικής να στελεχώσουν με το  σύνολο του υπάρχοντος προσωπικού των εκπαιδευτικών ΠΕ70 τις τάξεις του Πρωινού  Προγράμματος, υπολογίζοντας ότι χρειάζονται μόνο έναν ΠΕ70 για το Ολοήμερο  πρόγραμμα των μη ΕΑΕΠ και κανέναν ΠΕ70 για το Ολοήμερο πρόγραμμα των ΕΑΕΠ». Ο  ΠΕ70 είναι ο δάσκαλος. Στη συνέχεια καλούνται «να δηλώσουν εντός της ημέρας στις  οικείες Δ/νσεις Π.Ε. τα κενά σε ΠΕ70 και αντίστοιχα τις υπεραριθμίες σε ΠΕ70»  λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω. Τέλος, ο περιφερειακός διευθυντής σημειώνει ότι  το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα λειτουργήσει κανονικά με άλλη εσωτερική δομή (κυρίως με  εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων), κάτι που θα ολοκληρωθεί σταδιακά. Μετά απ’ αυτά δύο  τινά συμβαίνουν: Ή ο περιφερειακός διευθυντής προβοκάρει τον υπουργό, ή ο  υπουργός άλλα λέει στα ερτζιανά και άλλα κάνει στην πράξη. Αν υλοποιηθούν οι παραπάνω αποφάσεις, ελάχιστα θα είναι τα  ολοήμερα τμήματα που θα λειτουργήσουν, ενώ οι δάσκαλοι των ολοήμερων στην ουσία  χάνουν τις θέσεις τους και θα κληθούν να μετακομίσουν όπου τους στείλουν. Τα παρακάτω στοιχεία είναι ενδεικτικά για το μέγεθος του  προβλήματος και έρχονται από τον Πειραιά που έχει ματώσει από τις πολιτικές  δημοσιονομικής προσαρμογής. Ο Πειραιάς έχει 400 σχολεία από τα οποία τα 70 είναι  ΕΑΕΠ, όπως τα είχε βαφτίσει η Α. Διαμαντοπούλου, που είχε και την «έμπνευση» για  τον θεσμό. Οι μαθητές των σχολείων αυτών σχολάνε στις 2 το μεσημέρι  από τα μαθήματα της πρωινής ζώνης και στη συνέχεια, αν ζητηθεί από τους γονείς  τους, μένουν στο σχολείο μέχρι τις 4.15 το μεσημέρι. Το ίδιο ισχύει και για τους  μαθητές των δημοτικών σχολείων που δεν ανήκουν στα ΕΑΕΠ και σχολάνε από την  πρωινή ζώνη νωρίτερα. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, σε όλα τα αστικά κέντρα,  λειτουργούν από 2, 3 ή και περισσότερα τμήματα ολοήμερου σχολείου. Για να  φτιαχτεί τμήμα, πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 25 παιδιά, ενώ η αναλογία  δασκάλου ανά μαθητή είναι 1 προς 50. Δηλαδή, σε ένα σχολείο που λειτουργούν δύο  τμήματα, υπάρχει ένας δάσκαλος που είναι υπεύθυνος και οι υπόλοιπες ανάγκες  καλύπτονται από εκπαιδευτικό ειδικότητας. Τώρα, χάνουν τον δάσκαλο, ενώ δεν υπάρχουν ούτε  εκπαιδευτικοί ειδικότητας. Τα κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στον Πειραιά,  υπολογίζοντας και τις μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ήταν την  Τετάρτη 350. Από ποιους λοιπόν θα λειτουργήσει το ολοήμερο σχολείο; Όμως, ακόμη  κι αν υπήρχαν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, το ολοήμερο στην ουσία παύει, αφού δεν  υπάρχει ούτε υπεύθυνος, αλλά ούτε και μελέτη και προετοιμασία των παιδιών για  την επόμενη ημέρα. “Σημειακά” αποκαλεί ο υπουργός τα 5.246 κενά Τα κυβερνητικά ψέματα δεν σταματούν εδώ. Στην ίδια  συνέντευξη, ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι υπάρχουν «σημειακά κενά», λόγω  τοποθετήσεων, ασθενειών και τα οποία θα καλυφθούν στις τρεις, τέσσερις επόμενες  ημέρες. Μάλιστα, ο Κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ότι αυτά τα κενά περιορίζονται σε  «δεκάδες». Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση ζει ένα νέο “success story”, καθώς  σύμφωνα με στοιχεία των Διευθύνσεων τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι  5.246 (1.843 δάσκαλοι, 1.101 νηπιαγωγοί, 666 καθηγητές Αγγλικών, 401 Φυσικής  Αγωγής, 410 Μουσικής και 825 Ειδικής Αγωγής). Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα λειτουργικά κενά δεν έχουν  καταμετρηθεί ακόμη, με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου  Παιδείας. Ωστόσο, τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τον αριθμό των  υπηρετούντων εκπαιδευτικών μπορούν να φανερώσουν το μέγεθος του προβλήματος. Το  2010, ο αριθμός των εκπαιδευτικών ήταν 102.000. Το 2013 έπεσε στις 73.000. Μόνο  από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 16.000 (απολύσεις αναπληρωτών,  διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές μετατάξεις στην πρωτοβάθμια, συνταξιοδοτήσεις). Τα στοιχεία αυτά θύμισε στον υπουργό Παιδείας ο πρόεδρος  της ΟΛΜΕ, Θ.Κοτσιφάκης, τονίζοντας ότι η πολιτική του Μνημονίου θα τελειώσει  ανθρώπους και δημόσιο σχολείο. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κατηγόρησε το υπουργείο  Παιδείας για πλασματική εικόνα και δήλωσε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι στην ίδια  πλευρά με τους γονείς και τους μαθητές.   



Η ΑΥΓΗ,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα