Διαφορές στις πασχαλινές καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, με «ψαλίδι» στα ταξίδια και στις διακοπές σε σχέση με την προηγούμενη 10ετία, αγορές μικρότερων ποσοτήτων σε αρνί και κατσίκι, μικρότερα οικογενειακά τραπέζια, αλλά και χειροποίητα στο σπίτι γλυκά διαπιστώνει έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών η οποία δημοσιεύεται.
Τέσσερις στους 10 καταναλωτές απαντούν πως θα μειώσουν την δαπάνη τους φέτος για τρόφιμα συγκριτικά με πέρσι και μάλιστα το 31% απαντά πως η φετινή δαπάνη θα είναι πολύ μειωμένη τουλάχιστον 10%. Υπάρχει βέβαια και ένα 34% που απαντά πως θα αυξήσει τη φετινή δαπάνη του, είτε πάνω από 10% (24%) είτε λιγότερο. Η έρευνα εκτιμά πως μεσοσταθμικά η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα ανέρχεται σε 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.
Λιγότερα ταξίδια - μικρότερα τραπέζια
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο 2024 με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον τόσο σε σχέση με τις διατροφικές όσο και σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, παρατηρεί το Ινστιτούτο:
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο 2024 με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέρον τόσο σε σχέση με τις διατροφικές όσο και σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, παρατηρεί το Ινστιτούτο:
- 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί. Το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%
- Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα σε σχέση με το παρελθόν. Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.
- Αυξάνεται η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.
- Μικρότερες ποσότητες αρνιού Όσον αφορά το αρνί και το κατσίκι, το σούβλισμα του αρνιού - αν και καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2023 - σε σχέση με το παρελθόν συγκεντρώνει χαμηλά ποσοστά. Συγκεκριμένα, το 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό 2019 ήταν στο 67%.
- Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο από 40% σε 46%. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό ατόμων στα οικογενειακά τραπέζια μεταφράζεται σε εκτιμήσεις για αγορές μικρότερες ποσοτήτων, αλλά και την επιλογή διαφορετικών «κοπών» για τα είδη κρέατος από τους καταναλωτές. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% από το σουπερμάρκετ.
- Τέλος, ένα μειωμένο ποσοστό 9% (έναντι 12% το 2023) δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα στον κλάδο της εστίασης
Τελευταία στιγμή θα ζεσταθεί η αγορά
Η πλειοψηφία των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς οι καταναλωτές θα περιμένουν και την πληρωμή του Δώρου Πάσχα για να κάνουν τις αγορές τους. Συγκεκριμένα μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% τελευταία στιγμή.
Η πλειοψηφία των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς οι καταναλωτές θα περιμένουν και την πληρωμή του Δώρου Πάσχα για να κάνουν τις αγορές τους. Συγκεκριμένα μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% τελευταία στιγμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα