Με την τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή και εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο για τους ΟΤΑ, παρέχεται εξουσιοδότηση στον αρμόδιο υπουργό να προσθέτει, αν παραστεί ανάγκη νέα ατομικά στοιχεία στην αστυνομική ταυτότητα μαζί με αυτά που περιλαμβάνονται στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 3 του ν.1599/1986.
Όπως αναφέρει η ειδική έκθεση συνεπειών της τροπολογίας με την προτεινόμενη ρύθμιση η διοίκηση θα μπορεί κάθε φορά να εναρμονίζει τα απαιτούμενα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας, ανάλογα με το είδος της ανάγκης που θα ανακύπτει, π.χ. υγείας των πολιτών.
Κατά το παραπάνω παράδειγμα ο πολίτης θα μπορεί, σε έκτατες περιπτώσεις, να λαμβάνει από την πλευρά της πολιτείας άμεσα υπηρεσίες υγειονομικού χαρακτήρα, χωρίς καθυστερήσεις διαγνωστικών ιατρικών πράξεων που ενδέχεται να έχουν επίπτωση στην υγεία του.
Όπως αναφέρει η τροπολογία, το βασικό νομικό πλαίσιο για τα ατομικά στοιχεία δελτίου ταυτότητας κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης έχει διατυπωθεί από τον ν.1599/1986 (Α' 75), ενώ οι λεπτομέρειες (τεχνικές προδιαγραφές, διάρκεια ισχύος, δικαιολογητικά, διαδικασία έκδοσης κλπ) καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο κρίνεται αναγκαία η ρύθμιση για να μη προστρέχει άσκοπα η διοίκηση, κάθε φορά που θα έχει κάτι να προσθέσει στα στοιχεία των δελτίων ταυτότητας, στην κοινοβουλευτική διαδικασία, η οποία πρωτίστως οφείλει να καθιερώνει θεσμικά πλαίσια και όχι λεπτομερειολόγηση και να μπορούν με υπουργική απόφαση να προστίθενται στοιχεία των πολιτών στις αστυνομικές ταυτότητες.
Όπως υποστηρίζει η τροπολογία, οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι πρόνοιες που πρέπει να λαμβάνει ένα σύγχρονο κράτος για την προστασία και την εξυπηρέτηση των πολιτών και οι απαιτήσεις της διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της ελεύθερης διακίνησης πολιτών επιβάλλουν στη διοίκηση να διαθέτει νομοθετική ευλυγισία. Με το σκεπτικό αυτό αντικατοπτρίζεται και η καταλληλότητα της συγκεκριμένης τροπολογίας - προσθήκης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Κατά το παραπάνω παράδειγμα ο πολίτης θα μπορεί, σε έκτατες περιπτώσεις, να λαμβάνει από την πλευρά της πολιτείας άμεσα υπηρεσίες υγειονομικού χαρακτήρα, χωρίς καθυστερήσεις διαγνωστικών ιατρικών πράξεων που ενδέχεται να έχουν επίπτωση στην υγεία του.
Όπως αναφέρει η τροπολογία, το βασικό νομικό πλαίσιο για τα ατομικά στοιχεία δελτίου ταυτότητας κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης έχει διατυπωθεί από τον ν.1599/1986 (Α' 75), ενώ οι λεπτομέρειες (τεχνικές προδιαγραφές, διάρκεια ισχύος, δικαιολογητικά, διαδικασία έκδοσης κλπ) καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο κρίνεται αναγκαία η ρύθμιση για να μη προστρέχει άσκοπα η διοίκηση, κάθε φορά που θα έχει κάτι να προσθέσει στα στοιχεία των δελτίων ταυτότητας, στην κοινοβουλευτική διαδικασία, η οποία πρωτίστως οφείλει να καθιερώνει θεσμικά πλαίσια και όχι λεπτομερειολόγηση και να μπορούν με υπουργική απόφαση να προστίθενται στοιχεία των πολιτών στις αστυνομικές ταυτότητες.
Όπως υποστηρίζει η τροπολογία, οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι πρόνοιες που πρέπει να λαμβάνει ένα σύγχρονο κράτος για την προστασία και την εξυπηρέτηση των πολιτών και οι απαιτήσεις της διεθνούς συνεργασίας στον τομέα της ελεύθερης διακίνησης πολιτών επιβάλλουν στη διοίκηση να διαθέτει νομοθετική ευλυγισία. Με το σκεπτικό αυτό αντικατοπτρίζεται και η καταλληλότητα της συγκεκριμένης τροπολογίας - προσθήκης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Αντωνόπουλος Γιώργος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα