Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο

Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο  Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο Λύκειο, το οποίο θα οδηγήσει σε νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2013 - 2014. Ταυτόχρονα, όμως, έχει ήδη ξεκινήσει ο καταιγισμός των αντιδράσεων από φορείς, δημάρχους και πολιτευτές κατά του «εκπαιδευτικού Καλλικράτη»
Της Χαράς Καλημέρη
«Κλείδωσαν» οι αλλαγές για το νέο λύκειο το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την α΄ τάξη και θα οδηγήσει σε νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2013-2014.
Το προσεχές διάστημα, το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την πρότασή του για τη νέα δομή του λυκείου, το οποίο πλέον θα εφαρμόζει «σφιχτό» πρόγραμμα μαθημάτων -με μείωση των υποχρεωτικών και αύξηση των μαθημάτων επιλογής- και νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών με την καθιέρωση της Ερευνητικής Εργασίας, η οποία θα «μετράει» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τη δημιουργία Ατομικού Φακέλου (portfolio) που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξη του μαθητή από την α΄ μέχρι τη γ΄ τάξη.
Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο  Σχεδιο
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα:
Α΄ τάξη: Ο κορμός των βασικών μαθημάτων στην α΄ τάξη θα αποτελείται από τα Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία, ενώ σε αυτόν θα παραμείνουν τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά μετά τις αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, πολιτικά κόμματα αλλά και την Εκκλησία, με αφορμή ορισμένα πρώτα σχέδια που εισηγούνταν τη μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε μαθήματα επιλογής ή τη μείωση των ωρών διδασκαλίας τους. Ταυτόχρονα, στην α΄ τάξη θα υπάρχουν ομάδες μαθημάτων επιλογής που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, την Τέχνη και τον Πολιτισμό, διάφορες Δραστηριότητες κ.ά.
Β΄ - Γ΄ Λυκείου: Από τη β΄ λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να λαμβάνουν εξειδίκευση ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Για όλους, τα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού θα είναι τα ίδια (Αρχαία Ελληνικά, Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία και Μαθηματικά), αλλά θα έχουν διαφορετική «βαρύτητα». Η πλήρης εξειδίκευση των μαθητών θα γίνεται στη γ΄ τάξη, όπου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα με τις σπουδές που προσφέρονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να δημιουργηθούν εξειδικευμένες κατευθύνσεις σπουδών και να λιγοστέψουν τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Επιλογές
Σημειώνεται ότι οι επιλογές των μαθητών στη β΄ και γ΄ λυκείου θα είναι σημαντικές διότι η βαθμολογία που θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και των δύο τάξεων μελετάται να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η συζήτηση για το νέο σύστημα πρόσβασης, που θα εφαρμοστεί από το 2013-2014, θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το λύκειο. Βέβαια, πρόθεση του υπουργείου είναι η πρόσβαση να εξακολουθεί να γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε λιγότερα από σήμερα μαθήματα (το πιο πιθανό είναι σε τέσσερα από τα έξι σήμερα). Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
Αποκλείονται μαζικές ανακλήσεις συγχωνεύσεων
Σε κλοιό πιέσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, δημάρχους και τοπικούς φορείς, αλλά και πολιτευτές ακόμη και της κυβέρνησης, για ανάκληση συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας μετά την ανακοίνωση του σχολικού «Καλλικράτη».
«Δεν πρόκειται να αρχίσουμε να ξηλώνουμε το σχέδιο των συγχωνεύσεων», απαντούν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να υπάρξουν μαζικές ανακλήσεις συγχωνεύσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο εμφανίζεται πρόθυμο να εξετάσει τα αιτήματα που έχουν καταθέσει οι φορείς, όμως θα ικανοποιήσει μόνο εκείνα στα οποία θα διαπιστωθεί ότι η απόφαση για τη συγχώνευση σχολείων βασίστηκε σε λάθος στοιχεία και είναι απολύτως τεκμηριωμένη η αναθεώρησή της. Μάλιστα, εκτιμά ότι από τις συνενώσεις των συνολικά 1.933 σχολείων σε όλη τη χώρα, οι περιπτώσεις που χρήζουν επανεξέτασης είναι ελάχιστες. Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις αντιδράσεις, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει «μπαράζ» συναντήσεων με τους διαμαρτυρόμενους, ενώ δίνει διαβεβαιώσεις ότι ουδείς εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε σχολείο υπό συγχώνευση θα απολυθεί, χωρίς, πάντως, να αποκλείει το ενδεχόμενο τοποθέτησής του σε γειτονικό νομό. «Πρέπει να κάνουμε σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Έχουμε 170.000 εκπαιδευτικούς, δηλαδή έναν εκπαιδευτικό ανά οκτώ μαθητές», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά μέσο όρο αναλογεί ένας εκπαιδευτικός για εννιά μαθητές, ενώ στη δευτεροβάθμια ένας για έξι μαθητές.
1.933 σχολεία συνενώνονται σε όλη τη χώρα, από τα οποία 1.523 αφορούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και 410 σε γυμνάσια και λύκεια.
2.000 θέσεις δασκάλων κατά τη ΔΟΕ- είναι στον «αέρα». Η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι χάνεται το 20% των θέσεων των σχολείων που καταργούνται.
179 χιλιάδες είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το σύνολο των εκπαιδευτικών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
1.410 χιλιάδες είναι το σύνολο των μαθητών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια και στις 13 γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας.
7,86 είναι η αναλογία μαθητών / εκπαιδευτικών. Στην πρωτοβάθμια η αναλογία ανεβαίνει σε 9,40 και στη δευτεροβάθμια πέφτει σε 6,66.

1 σχόλιο:

  1. ΑνώνυμοςΜαρτίου 20, 2011

    ΠΑΛΙΑ ΑΛΛΑΖΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΛΛΑΖΕ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
    ΤΩΡΑ ΟΧΙ ΚΌΜΜΑ, ΟΧΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ, Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΜΑ ΑΛΛΑΞΕΙ, ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ .....ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣΤΑΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΗΝ Ν. ΥΟΡΚΗ (ΣΕ ΕΠΟΧΗ ΚΡΙΣΗΣ ΜΑΛΙΣΤΑ)ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΑΥΤΟΊ ΚΑΙ ΣΕ ΣΟΙΪΤΕΣ.......
    ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΡΓΗΓΟΣ ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΗΣ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα