Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Πυροπροστασία στη Μεσσηνία: Μικρή χρηματοδότηση, μεγάλα κενά σε προσωπικό (βίντεο)

Με μικρή χρηματοδότηση και με σοβαρά κενά στο προσωπικό οι Δασικές Υπηρεσίες της Μεσσηνίας ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τη φετινή αντιπυρική περίοδο.
Ο διευθυντής Δασών του νομού Γιώργος Σωτηρόπουλος ξεκαθάρισε ότι με 56.000 ευρώ που δίνονται στα Δασαρχεία Καλαμάτας και Κυπαρισσίας “δεν μπορεί να συντηρηθεί ένα δίκτυο στο βαθμό που πρέπει, ώστε να είναι προσβάσιμο τουλάχιστον την αντιπυρική περίοδο απ’ όλα τα πυροσβεστικά οχήματα”. Επεσήμανε ότι η υπηρεσία της Κυπαρισσίας δεν έχει ούτε προσωπικό, ούτε μηχανήματα, κάλεσε τους δήμους να αναλάβουν και φέτος τη συντήρηση μικρών δρόμων σε δασικές εκτάσεις, που εξυπηρετούν κατοίκους σε περιοχές τους, ενώ ενημέρωσε πως το προσωπικό είναι γερασμένο κι ελάχιστο και το επιστημονικό προσωπικό ανύπαρκτο.
Μιλώντας στην “Ε” για τις δυσκολίες της φετινής αντιπυρικής περιόδου, με αφορμή το πρόσφατο ΣΟΠΠ της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και ξεκινώντας από τη μικρή χρηματοδότηση, ο κ. Σωτηρόπουλος παρατήρησε: “Πρέπει να συντηρηθεί το δασικό οδικό δίκτυο τουλάχιστον επαρκώς, για

να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των πυροσβεστικών οχημάτων. Εχουν κατανεμηθεί 56.000 ευρώ, 40.000 στο Δασαρχείο Καλαμάτας για 350 χιλιόμετρα δασικού οδικού δικτύου και 16.000 ευρώ για το Δασαρχείο Κυπαρισσίας για οδικό δίκτυο 150 χιλιομέτρων. Είναι δύσκολο οδικό δίκτυο, γιατί είναι ορεινό και έχει πολλά προβλήματα και η χρηματοδότηση υπολείπεται της απαιτούμενης σε μεγάλο βαθμό”. Εξήγησε ότι “εκτός από τα δασικά συμπλέγματα του Ταϋγέτου και της Βασιλικής, καθώς και της Μάλης στην Τριφυλία, η Δασική Υπηρεσία έχει κατασκευάσει κατά καιρούς και κάποιους δρόμους στις υπόλοιπες δασικές εκτάσεις του νομού, όπως σε Δασοχώρι, Καρνάσι, Πουλίτσι, Βλαχόπουλο, Χρυσοκελλαριά, Χανδρινού και αλλού”. Διευκρίνισε πως “εδώ και αρκετά χρόνια και από τεχνική και από οικονομική άποψη είναι ασύμφορη η συντήρηση αυτών των δρόμων. Το κόστος είναι τεράστιο για τη μίσθωση μηχανημάτων” και ζητώντας τη βοήθεια των δήμων σημείωσε: “Είχαμε συνεννοηθεί εγγράφως με τους δήμους, ώστε να αναλάβουν τη συντήρηση αυτών των μικρών δρόμων που έχουμε κατασκευάσει μετά από αιτήματά τους, γιατί εξυπηρετούν κυρίως τους κατοίκους της περιοχής. Βέβαια το περισσότερο μέρος είναι σε δασικές εκτάσεις. Τελευταία παρατηρείται μια άρνηση από πλευράς δήμων και απ’ ότι είδα στο ΣΟΠΠ ελέχθη ότι οι δήμοι δεν χρηματοδοτούνται σε ικανοποιητικό βαθμό, ώστε να συντηρήσουν και αυτό το δίκτυο που είναι ενσωματωμένο στο δικό τους οδικό δίκτυο. Η φετινή κατανομή για έργα αντιπυρικής προστασίας στους δήμους είναι: Δυτικής Μάνης 42.600 ευρώ, Καλαμάτας 74.000 ευρώ, Μεσσήνης 120.000, Οιχαλίας 70.000 και Πύλου - Νέστορος 100.000 ευρώ. Αυτά τα ποσά είναι πολύ περισσότερα με το αντικείμενο που έχουν οι δήμοι, δεν μπορεί να έχουν 500 - 600 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο. Η χρηματοδότησή τους είναι πέραν της δικής μας χρηματοδότησης. Αν ένας δήμος με 100.000 ευρώ και 150 - 200 χιλιόμετρα δρόμους δεν μπορεί να συντηρήσει 2 - 3 χιλιόμετρα, φανταστείτε το κόστος συντήρησης αν το αναλάβουν τα δύο Δασαρχεία. Τα δύο Δασαρχεία επικεντρώνονται στα δασικά συμπλέγματα. Η Καλαμάτα έχει 3 μηχανήματα, αλλά έναν χειριστή και η Κυπαρισσία δεν έχει δικά της μηχανήματα. Ζητήσαμε τη βοήθεια και της Περιφερειακής Ενότητας και του Δήμου Τριφυλίας. Παρέχεται αυτή η βοήθεια κάθε χρόνο, ίσως δεν είναι τόσο έγκαιρη, αλλά λίγο πολύ ανταποκρίνεται στις ανάγκες και καθίσταται το οδικό δίκτυο στοιχειωδώς προσβάσιμο. Στα χρήματα που παίρνουν οι δήμοι, είναι και η συμβολή στη συντήρηση και βελτίωση του δασικού οδικού δικτύου σε συνεργασία με τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες. Προβλέπεται αυτή η δράση που ζητάμε και θεωρούμε ότι δεν θα έχουμε περαιτέρω προβλήματα. Πολύ λίγοι είναι αυτοί που εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους”.
ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ
Ωστόσο, ο διευθυντής Δασών διαβεβαίωσε ότι “η δική μας αρμοδιότητα υλοποιείται. Οι αντιπυρικές ζώνες έχουν καθαριστεί πριν 2 χρόνια, δεν έχουμε πρόβλημα για τις αντιπυρικές ζώνες του Ταϋγέτου. Τα δικά μας μηχανήματα έχουν ξεκινήσει και έχουν αποκαταστήσει μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου, μια αρχική πρόσβαση. Για την περαιτέρω συντήρηση σήμερα υπήρχε και ο δεύτερος διαγωνισμός. Ο πρώτος έχει ήδη υπογράψει σύμβαση για τη μίσθωση μηχανημάτων και την εκτέλεση εργασιών συντήρησης σχετικά με τα χρήματα της Καλαμάτας. Η Κυπαρισσία ακόμα δεν έχει ξεκινήσει”.
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Η ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
Ο κ. Σωτηρόπουλος επεσήμανε ότι “το Δασαρχείο δεν έχει προσωπικό και δυσκολεύεται σε όλες τις διαδικασίες. Είμαστε σε θέση να παρέχουμε οποιαδήποτε βοήθεια, αλλά από κει και πέρα όταν δεν έχεις επιστημονικό προσωπικό να ασχοληθεί μ’ αυτό το αντικείμενο, να συντάξει μελέτη, να την υποβάλει και να την εγκρίνει, να κάνει διαγωνισμό, καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι. Ελπίζουμε ότι με τη δική μας βοήθεια θα καταφέρει φέτος να απορροφήσει αυτό το ποσό, που είναι μικρό, αλλά είναι άκρως απαραίτητο για να έχει ένα οδικό δίκτυο προσβάσιμο”. Σημείωσε ότι “χρειάζονται περισσότερα χρήματα. Δεν είναι δυνατόν με 56.000 ευρώ να μπορεί να συντηρηθεί ένα δίκτυο στο βαθμό που πρέπει, ώστε να είναι προσβάσιμο τουλάχιστον την αντιπυρική περίοδο απ’ όλα τα πυροσβεστικά οχήματα”.
ΤΟ 2002 ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Ο διευθυντής ενημέρωσε πως “το προσωπικό των υπηρεσιών υπολείπεται των προβλεπόμενων θέσεων, όσον αφορά τον αριθμό και την ειδικότητα. Δεν υπάρχει επιστημονικό προσωπικό. Οι τελευταίοι δασολόγοι - δασοπόνοι διορίστηκαν το 2002” και τόνισε: “Είναι γερασμένο το προσωπικό κι ελάχιστο. Οι δασικές υπηρεσίες της Πελοποννήσου, από τότε που μπορώ να θυμηθώ, υπολείπονταν του προβλεπόμενου προσωπικού. Πόσο μάλλον κάποια Δασαρχεία που έχουν και διαχείριση δασών κι ελεγχόμενη κυνηγετική περίοδο, όπως έχει η Καλαμάτα τη Σαπιέντζα κι έχουν σχεδόν όλα τα αντικείμενα της Δασικής Υπηρεσίας. Δεν μπορούν να ανταποκριθούν”.
Κλείνοντας, παρατήρησε ότι “εδώ και 3 χρόνια η ανάρτηση των δασικών χαρτών με τις πιεστικές προθεσμίες, όπως προβλέπεται νομοθετικά, έφερε ένα πολύ μεγάλο όγκο δουλειάς που και αυτός κατανεμήθηκε πάλι στο ίδιο προσωπικό, το επιστημονικό, σε δασολόγους - δασοπόνους”.   Γ.Σ.  eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα