Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

ΙΚΑ Καλαμάτας

Οι ασφαλισμένοι αυξάνονται, το προσωπικό μειώνεται

Πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού αντιμετωπίζει το ΙΚΑ Καλαμάτας, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί, εάν δε γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις. Όπως επισημαίνει ο διευθυντής του, Στάθης Λευθεριώτης, τα τελευταία χρόνια έχουν συνταξιοδοτηθεί αρκετοί γιατροί, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, ενώ με σύνταξη πρόκειται να φύγουν σύντομα και άλλοι. Εν τω μεταξύ, νέοι ασφαλισμένοι έχουν προστεθεί στη Νομαρχιακή Μονάδα Υγείας της Καλαμάτας, που ο αριθμός τους θα αυξηθεί περαιτέρω, καθώς με τον νέο ασφαλιστικό νόμο στο ΙΚΑ θα ενταχθούν και άλλοι κλάδοι εργαζομένων.
Ο γιατρός θα κόστιζε λιγότερο
Για τις ελλείψεις σε προσωπικό ο Στ. Λευθεριώτης έχει ενημερώσει κατά καιρούς τη Διοίκηση, αλλά, όπως λέει, νέες προσλήψεις δε γίνονται ούτε καν με συμβάσεις. Την ίδια στιγμή, όμως, το Ταμείο χάνει πολύ περισσότερα χρήματα δικαιολογώντας επισκέψεις και εξετάσεις σε γιατρούς του ιδιωτικού τομέα, όπου καταφεύγουν οι ασφαλισμένοι για να εξυπηρετηθούν, όταν στο ΙΚΑ δεν υπάρχει η ειδικότητα γιατρού που χρειάζονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: το ΙΚΑ Καλαμάτας δεν έχει δερματολόγο. Εάν είχε προσλάβει, το κόστος του θα έφτανε τα 1.800 ευρώ το μήνα (μεικτά). Αντί γι’ αυτό, τώρα το Ταμείο πληρώνει 6.000 με 7.000 ευρώ το μήνα, για τις επισκέψεις των ασφαλισμένων του σε ιδιώτες δερματολόγους, με τους οποίους διατηρεί σύμβαση.

Ασυνεπείς ασφαλισμένοι
Δυσλειτουργία, όμως, δημιουργείται στο ΙΚΑ και από τα ραντεβού που κλείνονται για επίσκεψη στο γιατρό μέσω τηλεφώνου. Σε αυτό ευθύνονται οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι συχνά κλείνουν τηλεφωνικό ραντεβού για γιατρό, αλλά δεν πηγαίνουν. Έτσι δημιουργούνται κενά και καθυστερήσεις. Ενώ ένας ασφαλισμένος θα μπορούσε, για παράδειγμα, να εξεταστεί σε μία ή δύο μέρες, πρέπει να περιμένει 5 ή περισσότερες, γιατί του πήραν τη σειρά κάποιοι άλλοι που έκλεισαν ραντεβού αλλά δεν πήγαν. Η ασυνέπεια των ασφαλισμένων, σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, επιδεινώνει την κατάσταση, με αποτέλεσμα σε ορισμένες ειδικότητες γιατρών, που έχουν και μεγάλη ζήτηση, να κλείνεις ραντεβού για μετά από ένα μήνα (π.χ. οφθαλμίατρος).
Σύμφωνα με τον κ. Λευθεριώτη, το πρόβλημα με τα τηλεφωνικά ραντεβού θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την τροποποίηση του λογισμικού που εφαρμόζεται σήμερα. Μάλιστα, σχετική πρόταση έχει γίνει στη Διοίκηση του ΙΚΑ, μετά από μελέτη που υλοποιήθηκε στη Μονάδα της Καλαμάτας. Δηλαδή, όποιος απευθύνεται στον αριθμό 184 για να κλείσει ραντεβού, να καταγράφεται. «Έτσι, όταν παίρνει για ραντεβού, θα φαίνονται τα στοιχεία του και εάν δεν έρθει κάποιες φορές, θα του λέει ο υπάλληλος ότι δεν πρόκειται να του ξανακλείσει, γιατί δεν ήταν συνεπής».
Φυσικά, για τα επείγοντα περιστατικά ή εξετάσεις δε χρειάζεται ραντεβού, γιατί αντιμετωπίζονται αυθημερόν.
Της Μαρίας Νίκα
Πηγή: ΘΑΡΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα