Υποχρεωτική μεταφορά μαθητών που πλεονάζουν σε ένα σχολείο προς ένα άλλο θα αναγκαστούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί κατά την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους. Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ), με το προεδρικό διάταγμα 79/2017 του υπ. Παιδείας για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών δημιουργείται μηχανισμός «διαχείρισης» του πλεονάζοντος μαθητικού πληθυσμού. Συγκεκριμένα, διατηρείται στους 25 ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
Ωστόσο, όπως λέει το ΠΑΜΕ, «για κάθε μαθητή πάνω από τους 25 ανά τμήμα θα ενεργοποιείται η τριμελής επιτροπή –αποτελούμενη από έναν σχολικό σύμβουλο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν διευθυντή σχολείου–, η οποία σε συνεργασία με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης θα έχουν στην ευθύνη τους τη μετακίνηση των μαθητών που “περισσεύουν” σε άλλο σχολείο όπου υπάρχουν “κενές” θέσεις. Ας υποθέσουμε ότι στο σχολείο Χ εγγράφονται στην Α΄ Δημοτικού 27 μαθητές και στο
σχολείο Ψ 23 μαθητές. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου Χ δεν θα μπορεί να “σπάσει” την Α΄ τάξη σε δύο τμήματα, αλλά θα πρέπει να διώξει προς το σχολείο Ψ δύο μαθητές. Στυγνή προσπάθεια γενικευμένης αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τάξη και “εξοικονόμησης” εκπαιδευτικών». Σε συνδυασμό με την παραπάνω ρύθμιση, το προεδρικό διάταγμα δίνει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τον καθορισμό των ορίων των σχολικών περιφερειών στον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Μάλιστα, θεωρείται δεδομένο ότι κάθε χρόνο δεν θα είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στο πόστο τους, καθώς καθορίζονται οι τρόποι συμπλήρωσης του ωραρίου και των αναθέσεων μαθημάτων των ειδικοτήτων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι «σε περιπτώσεις μη κάλυψης των διδακτικών ωρών από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθούν σε δασκάλους». Επίσης, αναφέρεται ότι «έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του προσωπικού... το πρόγραμμα αναμορφώνεται... με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα».
Dikaiologitika News
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ), με το προεδρικό διάταγμα 79/2017 του υπ. Παιδείας για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών δημιουργείται μηχανισμός «διαχείρισης» του πλεονάζοντος μαθητικού πληθυσμού. Συγκεκριμένα, διατηρείται στους 25 ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
Ωστόσο, όπως λέει το ΠΑΜΕ, «για κάθε μαθητή πάνω από τους 25 ανά τμήμα θα ενεργοποιείται η τριμελής επιτροπή –αποτελούμενη από έναν σχολικό σύμβουλο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν διευθυντή σχολείου–, η οποία σε συνεργασία με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης θα έχουν στην ευθύνη τους τη μετακίνηση των μαθητών που “περισσεύουν” σε άλλο σχολείο όπου υπάρχουν “κενές” θέσεις. Ας υποθέσουμε ότι στο σχολείο Χ εγγράφονται στην Α΄ Δημοτικού 27 μαθητές και στο
σχολείο Ψ 23 μαθητές. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου Χ δεν θα μπορεί να “σπάσει” την Α΄ τάξη σε δύο τμήματα, αλλά θα πρέπει να διώξει προς το σχολείο Ψ δύο μαθητές. Στυγνή προσπάθεια γενικευμένης αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τάξη και “εξοικονόμησης” εκπαιδευτικών». Σε συνδυασμό με την παραπάνω ρύθμιση, το προεδρικό διάταγμα δίνει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τον καθορισμό των ορίων των σχολικών περιφερειών στον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Μάλιστα, θεωρείται δεδομένο ότι κάθε χρόνο δεν θα είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στο πόστο τους, καθώς καθορίζονται οι τρόποι συμπλήρωσης του ωραρίου και των αναθέσεων μαθημάτων των ειδικοτήτων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι «σε περιπτώσεις μη κάλυψης των διδακτικών ωρών από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθούν σε δασκάλους». Επίσης, αναφέρεται ότι «έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του προσωπικού... το πρόγραμμα αναμορφώνεται... με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα».
Dikaiologitika News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα