Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Σούπερ μάρκετ: Ενα στα τέσσερα ευρώ πάνε σε PL λόγω ακρίβειας - Το top 20 των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα

Συνεχίζεται η στροφή όλων και περισσότερων καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όπως προκύπτουν από τα αναθεωρημένα στοιχεία της PLMA βάσει έρευνας της NielsenIQ αποτέλεσμα και των μεγάλων ανατιμήσεων που έχουν σημειωθεί την τελευταία διετία στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Συνολικά, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε 17 ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκε στο α’ τετράμηνο του 2023 σε 38,1% σε σχέση με το 36,4% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Συνολικά 11 ευρωπαϊκές αγορές διατήρησαν μερίδια αγοράς στο PL (σε αξία) άνω του 30%, ενώ 6 εμφάνισαν μερίδια άνω του 40%. 

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας είναι:
  • η Πορτογαλία (+4,4%),
  • η Γερμανία (+2,9%),
  • η Τσεχία (+2,8%) και
  • η Ισπανία (+2,2%).
Η Ελβετία, παρότι ήταν η μοναδική με πτώση του μεριδίου, έστω οριακή, παραμένει η χώρα με τη μεγαλύτερη διείσδυση των PL, καθώς το μερίδιό τους σε αξία ανήλθε σε 51,8%.

Περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του PL στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, το μερίδιο των PL ανήλθε σε όγκους πωλήσεων στο 30,9% από και σε αξία στο 23,9%. Αν ληφθεί υπόψιν η εικόνα των υπολοίπων ευρωπαϊκών αγορών του συγκεκριμένου δείγματος διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω επέκτασης του Pl στην Ελλάδα, ειδικότερα αν παραμείνει σε υψηλά επίπεδα ο πληθωρισμός.
Ανάπτυξη κατέγραψαν όλες οι κατηγορίες, με τη μεγαλύτερη διείσδυση των PL να εντοπίζεται στις τροφές για κατοικίδια, τα χαρτικά προϊόντα και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana η οποία το καλοκαίρι πρόσθεσε στα δεδομένα της και τη Lidl Ελλάς, η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας εμφάνισε μερίδιο αγοράς (σε αξία) 26,2% στο 7μηνο, με ανάπτυξη 13,3% έναντι 8,6% των branded.



Η ακτινογραφία του PL στην Ελλάδα ανά προϊόν
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα PL προϊόντα που επέλεξαν οι καταναλωτές να αγοράσουν στα super market. Τους τελευταίους μήνες ξεχωρίζουν οι κατηγορίας των bitter αλκοολούχων και της φρέσκιας πίτσας.


Υψηλά διψήφια μερίδια αγοράς
Τέλος, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της NielsenIQ, αρκετές κατηγορίες τροφίμων-ποτών εμφανίζουν υψηλά διψήφια μερίδια αγοράς επί του συνολικού τζίρου.


Κατεψυγμένα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα