Αντιδράσεις από μέλη της ΤΕΔΚ Μεσσηνίας
Αντιδράσεις από πολλά μέλη του Δ.Σ. της ΤΕΔΚ Μεσσηνίας προκάλεσαν, κατά την τελευταία συνεδρίαση του οργάνου, οι προτάσεις που διατύπωσε το Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ σχετικά με το προσχέδιο νόμου για τη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας «Καλλικράτης».
Τα περισσότερα από τα μέλη που τοποθετήθηκαν μίλησαν για μεγαλοδημαρχιακή προσέγγιση, για μείωση του αριθμού εκπροσώπων των Δήμων της υπαίθρου στα νέα Δημοτικά Συμβούλια και για το γεγονός ότι δε λαμβάνεται υπόψη στα κριτήρια η έκταση, αλλά μόνο ο πληθυσμός. Διατυπώθηκε, επίσης, η άποψη ότι η ΚΕΔΚΕ βάζει «ταφόπλακα» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, για εκλογή λάθος εκπροσώπων στην ΚΕΔΚΕ, για ερήμωση της υπαίθρου.
Ποσοστά επί των φόρων
Ανάμεσα σε άλλα, η ΚΕΔΚΕ πρότεινε να προσδιοριστούν τα ποσοστά επί των φόρων, που χρηματοδοτούν τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες, νομοθετική δέσμευση ότι θα διασφαλιστούν οι πρόσθετοι πόροι για την ελάχιστη αναγκαία στελέχωση των υπηρεσιακών μονάδων των νέων Δήμων (διοικητική υπηρεσία, οικονομική υπηρεσία, τεχνική υπηρεσία και υπηρεσία γεωργίας, κτηνοτροφίας, αλιείας). Ζητά εξειδίκευση στο επιχειρησιακό σχέδιο ΕΛΛ.Α.Δ.Α. (θα αντικαταστήσει το «Θησέα») ως προς τους πόρους, το περιεχόμενο και τη διαδικασία εκπόνησης και εφαρμογής του.
Άλλη μια πρόταση ήταν να είναι απολύτως διακριτές οι αρμοδιότητες των δύο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να κατοχυρωθούν στον αναπτυξιακό προγραμματισμό οι σχέσεις συνεργασίας και συναλληλίας των δυο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Προτάθηκε να μην είναι εκλογικές περιφέρειες τα δημοτικά διαμερίσματα των Δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων, να μην αναστέλλεται η επαγγελματική δραστηριότητα του δημάρχου (ασυμβίβαστο), να διατηρηθούν οι Φ.Ο.Σ.Δ.Α. με τη σημερινή γεωγραφική εμβέλεια και νομική μορφή.
Δέσμη προτάσεων
Σε μίαν άλλη δέσμη, προτείνεται αλλαγή της ορολογίας και αντί «δημοτικές και τοπικές κοινότητες» να ονομασθούν «δημοτικά διαμερίσματα». Στα διαμερίσματα με πληθυσμό έως 2.000 κατοίκους μονοπρόσωπη εκπροσώπηση με πρόεδρο εκ του πλειοψηφούντος συνδυασμού, σε αυτά με πληθυσμό από 2.000 έως 5.000 κατοίκους πενταμελή συμβούλια, με εκλογικό σύστημα ανάλογο με αυτό του Δ.Σ. και στα μεγαλύτερα δημοτικά διαμερίσματα κανένα συλλογικό όργανο.
Προτείνεται μονοετής θητεία των αντιδημάρχων, επανεξέταση του συστήματος αμοιβών των αιρετών με τον πρόεδρο του Δ.Σ. στο 50% (και όχι στο 40%).
Επίσης, εκφράζεται διαφωνία για τη μεταβίβαση στους Δήμους αρμοδιοτήτων για τις μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας, το ΕΚΑΒ και τις αερομεταφορές ασθενών.
Νόμιμος πληθυσμός
Στους αριθμητικούς υπολογισμούς προτείνεται να χρησιμοποιείται ο νόμιμος πληθυσμός (της απογραφής). Προτείνονται επίσης: Αύξηση του αριθμού των δημοτικών συμβούλων κατά δύο 2 και αύξηση του αριθμού των αντιδημάρχων κατά έναν, από ένα αριθμό συνενούμενων Ο.Τ.Α. και άνω. Το 1/3 για την εκπροσώπηση των φύλων να υπολογίζεται στο σύνολο του ψηφοδελτίου. Να μην υπάρχει ασυμβίβαστο με την ιδιότητα του προέδρου ιδρύματος. Να ισχύουν τα κωλύματα του σημερινού Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
Να τίθεται ο δήμαρχος σε αργία μόνο αν υπάρχει ζημία για το Δήμο. Να μην προβλέπεται μυστική διαδικασία στην ενδοπαραταξιακή εκλογή του προέδρου του Δ.Σ. Να μην είναι υποχρεωτική η εκλογή αντιπροέδρων των επιτροπών από τη μειοψηφία. Να δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας ξεχωριστού νομικού προσώπου για τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., καθώς και διατήρηση της επιχορήγησής του από τους Δήμους.
Πηγή: ΘΑΡΡΟΣ
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα