Η απόφαση πάρθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου και στον αυτεπάγγελτο έλεγχο που γίνεται από την Αποκεντρωμένη κρίθηκε άκυρη, καθώς η Οικονομική Επιτροπή κατά πλειοψηφία, μόνο με τις ψήφους της συμπολίτευσης, είχε αποφασίσει να προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση λαμβάνοντας υπόψη μόνο μια προσφορά -η οποία είχε ζητηθεί από συγκεκριμένο οικονομικό φορέα- χωρίς να ανοίξει τις άλλες δύο προσφορές που είχαν κατατεθεί από άλλους οικονομικούς φορείς.
Στο σκεπτικό της απόφασης της Αποκεντρωμένης τονίζεται μεταξύ άλλων: «Παρότι η πρόσκληση για την υποβολή προσφορών απευθύνεται σε έναν συγκεκριμένο υποψήφιο, ενώπιον του αρμοδίου οργάνου υποβάλλονται περισσότερες προσφορές, οι αρχές της οικονομικότητας, της µη διάκρισης των οικονομικών φορέων και της διαφάνειας επιτάσσουν να επιλεγεί από εκείνες τις προσφορές που πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές, η χαμηλότερη. Επειδή από την εξέταση του φακέλου της υπόθεσης, στα πλαίσια του αυτεπάγγελτου ελέγχου, προκύπτει ότι ο Δήμος Τριφυλίας ενώ είχε απευθύνει πρόσκληση σε ένα συγκεκριμένο υποψήφιο για την «Έκτακτη απευθείας ανάθεση της κατεπείγουσας προμήθειας μέσων προστασίας και λοιπών συναφών υλικών για την αντιμετώπιση του κορονοϊού COVID-19», κατατέθηκαν ενώπιον της Οικονομικής Επιτροπής περισσότερες προσφορές, οι οποίες δεν εξετάστηκαν. Δεδομένου ότι η «διαδικασία µε διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση» επιτρέπει στις αναθέτουσες αρχές να διαπραγματεύονται απευθείας µε τους δυνητικούς αναδόχους, δεν επιτρέπει την απευθείας ανάθεση σε προεπιλεγμένο οικονομικό φορέα, εκτός αν µόνο ένας τέτοιος φορέας θα είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση εντός των τεχνικών και χρονικών περιορισμών που επιβάλλονται από τον κατεπείγοντα χαρακτήρα της κατάστασης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει αναφορά αλλά ούτε επαρκής αιτιολόγηση των τεχνικών και χρονικών περιορισμών λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κατάστασης που οδήγησε στον αποκλεισμό της συμμετοχής των υπόλοιπων προσφορών. Ως εκ τούτου δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διατάξεις, όπως αναφέρθηκαν παραπάνω, για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων µε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση».
Να τονίσουμε ότι στη συγκεκριμένη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής οι σύμβουλοι από τις παρατάξεις των αντιπολιτεύσεων είχαν ψηφίσει κατά και είχαν ζητήσει να ανοιχτούν όλες οι οικονομικές προσφορές και να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα για το δήμο, κάτι που δεν είχε γίνει αποδεκτό από τη συμπολίτευση.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αντιπολιτεύσεις η Μαρία Πανουσιοπούλου είχε ζητήσει να ανοιχθούν οι δύο φάκελοι των προσφορών που υποβλήθηκαν, πέραν του προσκληθέντος αναδόχου και να ληφθεί υπόψη η οικονομικότερη προσφορά προς όφελος του δήμου.
Ο Γιάννης Μερκούρης είχε τονίσει: «Από τη στιγμή που στο δήμο κατατέθηκαν περισσότερες της μίας προσφορές, έχουμε υποχρέωση να τις αξιολογήσουμε όλες, αυτό μας επιβάλλει η αρχή της χρηστής οικονομικής διαχείρισης και, ενδεχομένως, μέσα από τις άλλες δύο προσφορές που τις αποκλείετε από τη διαγωνιστική διαδικασία, να προκύπτει οικονομικό όφελος για το δήμο και ούτε διαταράσσεται το επείγον της ανάθεσης με το άνοιγμα των προσφορών. Λυπάμαι για την απόφαση που πήρατε, η ευθύνη δική σας, όπως επίσης και η ενδεχόμενη απεμπόληση των συμφερόντων του δήμου».
Η Σταματία Αλεξοπούλου επίσης πέρα των άλλων επισημάνσεων είχε ζητήσει το άνοιγμα των δύο επιπλέον προσφορών που υποβλήθηκαν στο δήμο. eleftheriaonline
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα